Témata prací (Výběr práce)Témata prací (Výběr práce)(verze: 368)
Detail práce
   Přihlásit přes CAS
Distanční výuka z pohledu žáků 1.stupně
Název práce v češtině: Distanční výuka z pohledu žáků 1.stupně
Název v anglickém jazyce: Distance learning from the perspective of primary school pupils
Klíčová slova: Distanční vzdělávání|distanční výuka|e-learning|kvalitativní výzkum|rozhovor|pandemie|zkušenosti žáků
Klíčová slova anglicky: Distance education|distance teaching|e-learning|qualitative research|interview|pandemic|experience of pupils
Akademický rok vypsání: 2021/2022
Typ práce: diplomová práce
Jazyk práce: čeština
Ústav: Katedra pedagogiky (21-KPED)
Vedoucí / školitel: Mgr. Tereza Komárková, Ph.D.
Řešitel: skrytý - zadáno a potvrzeno stud. odd.
Datum přihlášení: 07.10.2021
Datum zadání: 07.10.2021
Schválení administrátorem: zatím neschvalováno
Datum potvrzení stud. oddělením: 11.01.2022
Datum a čas obhajoby: 12.09.2023 10:00
Datum odevzdání elektronické podoby:30.07.2023
Datum proběhlé obhajoby: 12.09.2023
Odevzdaná/finalizovaná: odevzdaná studentem a finalizovaná
Oponenti: Mgr. et Mgr. Martin Skutil, Ph.D.
 
 
 
Zásady pro vypracování
Diplomová práce se věnuje vymezení základních pojmů souvisejících s distanční výukou a poukazuje na výhody a nevýhody této formy výuky. V teoretické části se práce dále zabývá popisem základních událostí z roku 2020 a 2021, jež vedly k zákazu fyzické přítomnosti žáků ve školách, opatřeními, která tuto situaci provázela, a především pak kritérii a aspekty výuky na 1. stupni základní školy.
Empirická část práce je zaměřena na zhodnocení distanční výuky z pohledu žáků prvního stupně základních škol za využití kvalitativního výzkumu.
Seznam odborné literatury
BAKEŠOVÁ, Miroslava a Ferdinand KOUDELKA. Management a marketing distančního vzdělávání. Olomouc: Univerzita Palackého, 2001. Texty k otevřenému a distančnímu vzdělávání. ISBN 80-244-0282-3.
BURDA, Michal. Metody pedagogického výzkumu. Hradec Králové: Gaudeamus, 2012. ISBN 978-80-7435-204-1.
ČERNÝ, Michal, Dagmar CHYTKOVÁ, Pavlína MAZÁČOVÁ a Gabriela ŠIMKOVÁ. Distanční vzdělávání pro učitele. Brno: Flow, 2015. ISBN 978-80-905480-7-7.
ČERNÝ, Michal. Pedagogicko-psychologické otázky online vzdělávání. Brno: Masarykova univerzita, 2018. ISBN 978-80-210-8925-9.
MAREŠ, Jiří. Styly učení žáků a studentů. Praha: Portál, 1998. Studium (Portál). ISBN 80-7178-246-7.
MIŠOVIČ, Ján, 2019. Kvalitativní výzkum se zaměřením na polostrukturovaný rozhovor. Praha: Slon. Studijní texty (Sociologické nakladatelství). ISBN 978-80-7419-285-2.
MŠMT, Metodické doporučení pro vzdělávání distančním způsobem, Praha: MŠMT, 2020.
ŠVAŘÍČEK, Roman a Klára ŠEĎOVÁ. Kvalitativní výzkum v pedagogických vědách. Vyd. 2. Praha: Portál, 2014. ISBN 978-80-262-0644-6.
 
Univerzita Karlova | Informační systém UK