Distanční výuka z pohledu žáků 1.stupně
Název práce v češtině: | Distanční výuka z pohledu žáků 1.stupně |
---|---|
Název v anglickém jazyce: | Distance learning from the perspective of primary school pupils |
Klíčová slova: | Distanční vzdělávání|distanční výuka|e-learning|kvalitativní výzkum|rozhovor|pandemie|zkušenosti žáků |
Klíčová slova anglicky: | Distance education|distance teaching|e-learning|qualitative research|interview|pandemic|experience of pupils |
Akademický rok vypsání: | 2021/2022 |
Typ práce: | diplomová práce |
Jazyk práce: | čeština |
Ústav: | Katedra pedagogiky (21-KPED) |
Vedoucí / školitel: | Mgr. Tereza Komárková, Ph.D. |
Řešitel: | skrytý - zadáno a potvrzeno stud. odd. |
Datum přihlášení: | 07.10.2021 |
Datum zadání: | 07.10.2021 |
Schválení administrátorem: | zatím neschvalováno |
Datum potvrzení stud. oddělením: | 11.01.2022 |
Datum a čas obhajoby: | 12.09.2023 10:00 |
Datum odevzdání elektronické podoby: | 30.07.2023 |
Datum proběhlé obhajoby: | 12.09.2023 |
Odevzdaná/finalizovaná: | odevzdaná studentem a finalizovaná |
Oponenti: | Mgr. et Mgr. Martin Skutil, Ph.D. |
Zásady pro vypracování |
Diplomová práce se věnuje vymezení základních pojmů souvisejících s distanční výukou a poukazuje na výhody a nevýhody této formy výuky. V teoretické části se práce dále zabývá popisem základních událostí z roku 2020 a 2021, jež vedly k zákazu fyzické přítomnosti žáků ve školách, opatřeními, která tuto situaci provázela, a především pak kritérii a aspekty výuky na 1. stupni základní školy. Empirická část práce je zaměřena na zhodnocení distanční výuky z pohledu žáků prvního stupně základních škol za využití kvalitativního výzkumu. |
Seznam odborné literatury |
BAKEŠOVÁ, Miroslava a Ferdinand KOUDELKA. Management a marketing distančního vzdělávání. Olomouc: Univerzita Palackého, 2001. Texty k otevřenému a distančnímu vzdělávání. ISBN 80-244-0282-3. BURDA, Michal. Metody pedagogického výzkumu. Hradec Králové: Gaudeamus, 2012. ISBN 978-80-7435-204-1. ČERNÝ, Michal, Dagmar CHYTKOVÁ, Pavlína MAZÁČOVÁ a Gabriela ŠIMKOVÁ. Distanční vzdělávání pro učitele. Brno: Flow, 2015. ISBN 978-80-905480-7-7. ČERNÝ, Michal. Pedagogicko-psychologické otázky online vzdělávání. Brno: Masarykova univerzita, 2018. ISBN 978-80-210-8925-9. MAREŠ, Jiří. Styly učení žáků a studentů. Praha: Portál, 1998. Studium (Portál). ISBN 80-7178-246-7. MIŠOVIČ, Ján, 2019. Kvalitativní výzkum se zaměřením na polostrukturovaný rozhovor. Praha: Slon. Studijní texty (Sociologické nakladatelství). ISBN 978-80-7419-285-2. MŠMT, Metodické doporučení pro vzdělávání distančním způsobem, Praha: MŠMT, 2020. ŠVAŘÍČEK, Roman a Klára ŠEĎOVÁ. Kvalitativní výzkum v pedagogických vědách. Vyd. 2. Praha: Portál, 2014. ISBN 978-80-262-0644-6. |