Cílem diplomové práce je pokusit se aplikovat Doleželovu literární teorii fikčních světů na videohry v rámci herních studií. Pokud se její aplikace prokáže jako přínosná, pak se může stát potencionálním nástrojem ke zkoumání herních narativů, žánrů, herních mechanik ad. Také nabízí společný dialog mezi literárněvědnými teoretiky a badateli herních studií. Dále se práce bude věnovat definování podoby a tvorby fikčních světů ve videohrách a komparaci těchto světů s literárními fikčními světy. Ve výzkumu bude použita obsahová analýza a komparativní metoda. Diplomová práce bude připravena v souladu s platnými vnitřními předpisy FF UK a dalšími metodickými pokyny a normativními dokumenty.
Seznam odborné literatury
AARSETH, E. (1997). Cybertext: Perspectives on Ergodic Literature. Baltimore and London: Johns Hopkins University Press. AARSETH, E. (2005). Doors and perception: Fiction vs. simulation in games. Paper presented at the Digital Arts and Culture conference, Copenhagen. Dostupné z: https://www.researchgate.net/profile/Espen_Aarseth/publication/228953402_Doors_and_Perception_Fiction_vs_Simulation_in_Games/links/57a85b0c08ae455e85487109/Doors-and-Perception-Fiction-vs-Simulation-in-Games.pdf BÍNA, D. (2010). Narativ a fikční světy v nových médiích: od literatury k počítačovým hrám. In: Bočák, M., & Rusnák, J. (eds.): Médiá a text 3. Mediálny text: variácie mediálneho diskurzu – popkultúra. (s. 15–25). Prešov: Filozofická fakulta Prešovskej univerzity v Prešove. DOLEŽEL, L. (2003). Heterocosmica: fikce a možné světy. Praha: Karolinum. ECO, U. (2004). O literatuře. Praha: Argo.