Témata prací (Výběr práce)Témata prací (Výběr práce)(verze: 368)
Detail práce
   Přihlásit přes CAS
Fenomén užívání sociálních sítí v kontextu formování osobní identity dospívajících
Název práce v češtině: Fenomén užívání sociálních sítí v kontextu formování osobní identity dospívajících
Název v anglickém jazyce: The phenomenon of social networking sites use in the context of adolescents' identity development
Klíčová slova: dospívání|osobní identita|sociální sítě|online komunikace|online sebeprezentace|jasnost sebepojetí
Klíčová slova anglicky: Adolescence|Identity|Social networking sites|Online communication|Online self-presentation|Self-concept clarity
Akademický rok vypsání: 2021/2022
Typ práce: bakalářská práce
Jazyk práce: čeština
Ústav: Katedra psychologie (21-KPS)
Vedoucí / školitel: PhDr. Iva Štětovská, Ph.D.
Řešitel: skrytý - zadáno a potvrzeno stud. odd.
Datum přihlášení: 03.10.2021
Datum zadání: 03.10.2021
Schválení administrátorem: zatím neschvalováno
Datum potvrzení stud. oddělením: 23.11.2021
Datum a čas obhajoby: 01.09.2022 00:00
Datum odevzdání elektronické podoby:23.07.2022
Datum proběhlé obhajoby: 01.09.2022
Odevzdaná/finalizovaná: odevzdaná studentem a finalizovaná
Oponenti: doc. Mgr. Jiří Mudrák, Ph.D.
 
 
 
Zásady pro vypracování
Cílem práce je na základě popisu teoretických východisek zmapovat fenomén užívání sociálních sítí u dospívajících v kontextu formování jejich osobní identity.
Obsahem literárně přehledové části bude popis vývojového období dospívání s důrazem na formování osobní identity. Dále bude věnována pozornost sociálním sítím a vztahu mezi jejich užíváním a formování osobní identity u dospívajících.

Návrh výzkumu bude hledat souvislosti a vztahy mezi identitou u vybraných dospívajících a tím, jak jejich prostřednictvím komunikují a jak se na nich prezentují. Jednat se bude o smíšený výzkumný design. Důraz bude kladen na hlavní kvantitativní část, korelační výzkum, která bude doplněna kratší kvalitativní částí. Respondenti by byli osloveni prostřednictvím škol a sběr dat bude probíhat dotazníkovou metodou. Takto získaná data budou doplněna o údaje z analýzy výsledků činnosti.
Výsledky výzkumu mohou odhalit nové poznatky o tom, jak dnes probíhá formování osobní identity u dospívajících při existenci sociálních sítí a jejich častého užívání. Tato data mohou rovněž do budoucna vést ke zkvalitnění prevence problematického užívání sociálních sítí.
Seznam odborné literatury
Burns, K. S. (2017). Social Media: A Reference Handbook: A Reference Handbook. Santa Barbara, California: ABC-CLIO.

Davis, K. (2013). Young people’s digital lives: The impact of interpersonal relationships and digital media use on adolescnets’ sense of identity. Computers in Human Behavior, 29, 2281–2293.

Erikson, E. (1968). Identity: Youth and crisis. New York: W. W. Norton & Company.

Goffman, E. (1959). The presentation of self in everyday life. Oxford, England: Doubleday.

Prensky, M. (2001). Digital Natives, Digital Immigrants part 1. On the Horizon, 9(5), 1-6.

Subrahmanyam, K. & Šmahel D. (2010). Digital Youth: The Role of Media in Development. New York: Springer, Advancing Responsible Adolescent Development.
 
Univerzita Karlova | Informační systém UK