Působení koučování na vnímání stresu v týmu
Název práce v češtině: | Působení koučování na vnímání stresu v týmu |
---|---|
Název v anglickém jazyce: | The effect of coaching on the perception of stress in a team |
Klíčová slova: | Týmový koučink|sociomapování|subjektivně vnímaný stres|pracovní tým|pracovní nároky a zdroje|well-being|týmová virtualita |
Klíčová slova anglicky: | Team coaching|sociomapping|subjectively perceived stress|work team|work demands and resources|well-being|team virtuality |
Akademický rok vypsání: | 2021/2022 |
Typ práce: | bakalářská práce |
Jazyk práce: | čeština |
Ústav: | Katedra psychologie (21-KPS) |
Vedoucí / školitel: | Mgr. Ivana Šípová, Ph.D. |
Řešitel: | skrytý - zadáno a potvrzeno stud. odd. |
Datum přihlášení: | 03.10.2021 |
Datum zadání: | 03.10.2021 |
Schválení administrátorem: | zatím neschvalováno |
Datum potvrzení stud. oddělením: | 24.01.2022 |
Datum a čas obhajoby: | 14.06.2023 00:00 |
Datum odevzdání elektronické podoby: | 04.05.2022 |
Datum proběhlé obhajoby: | 14.06.2023 |
Odevzdaná/finalizovaná: | odevzdaná studentem a finalizovaná |
Oponenti: | Mgr. Kristýna Cetkovská |
Zásady pro vypracování |
Bakalářská práce se věnuje působení týmového koučování s podporou sociomapování na vnímání stresu v týmu. Literárně-přehledová část uvádí teorii pracovních zdrojů a nároků, na kterou navazuje definování subjektivně vnímaného stresu, jakožto nároku a následně týmového koučinku, jakožto zdroje. Dále je zde popsán pracovní tým, jeho druhy a dále také způsoby jeho rozvoje. Ve výzkumné části jsou popsány metody a jednotlivé fáze výzkumného projektu H-WORK, a spolu s nimi i následná analýza dat, která za použití hierarchické ANOVY působení intervence na míru subjektivně vnímaného stresu ověřila. Týmový koučink s podporou sociomapování tak představuje jako možný zdroj psychické podpory na pracovišti. |
Seznam odborné literatury |
Bahbouh, R. (2012). Sociomapování týmů. Dar Ibn Rushd & QED GROUP.
Cifre, W., Salanova, M., & Rodriguez-Sánchez, A. M. (2011). Work Stress Intervention by Action-Research. Human Factors and Ergonomics in Manufacturing & Service Industries. Clutterbuck, D. (2010). Coaching reflection: the liberated coach. Coaching. An International Journal of Theory, Research and Practice. De Angelis, M., Giusino, D., Nielsen, K., Aboagye, E., Christensen, M., Innstrand, S. T., Mazzetti, G., van den Heuvel, M., Sijbom R. B. L., Pelzer, V., Chiesa, R. & Pietrantoni, L. (2020). H-WORK Project: Multilevel Interventions to Promote Mental Health in SMEs and Public Workplaces. International Journal of Environmental Research and Public Health, 17(21), 8035. http: Forsyth, D. R. (2019). Group Dynamics (7th ed.). Cengage Learning. Hackman, J. R. & Wageman, R. (2005). A theory of team coaching. Academy of Management Review. Kim, S., Egan, T. M., Kim, W., & Kim, J. (2013). The impact of managerial coaching behavior on employee work-related reactions. Journal of Business and Psychology. |