Témata prací (Výběr práce)Témata prací (Výběr práce)(verze: 368)
Detail práce
   Přihlásit přes CAS
Působení koučování na vnímání stresu v týmu
Název práce v češtině: Působení koučování na vnímání stresu v týmu
Název v anglickém jazyce: The effect of coaching on the perception of stress in a team
Klíčová slova: Týmový koučink|sociomapování|subjektivně vnímaný stres|pracovní tým|pracovní nároky a zdroje|well-being|týmová virtualita
Klíčová slova anglicky: Team coaching|sociomapping|subjectively perceived stress|work team|work demands and resources|well-being|team virtuality
Akademický rok vypsání: 2021/2022
Typ práce: bakalářská práce
Jazyk práce: čeština
Ústav: Katedra psychologie (21-KPS)
Vedoucí / školitel: Mgr. Ivana Šípová, Ph.D.
Řešitel: skrytý - zadáno a potvrzeno stud. odd.
Datum přihlášení: 03.10.2021
Datum zadání: 03.10.2021
Schválení administrátorem: zatím neschvalováno
Datum potvrzení stud. oddělením: 24.01.2022
Datum a čas obhajoby: 14.06.2023 00:00
Datum odevzdání elektronické podoby:04.05.2022
Datum proběhlé obhajoby: 14.06.2023
Odevzdaná/finalizovaná: odevzdaná studentem a finalizovaná
Oponenti: Mgr. Kristýna Cetkovská
 
 
 
Zásady pro vypracování
Bakalářská práce se věnuje působení týmového koučování s podporou sociomapování na vnímání stresu v týmu. Literárně-přehledová část uvádí teorii pracovních zdrojů a nároků, na kterou navazuje definování subjektivně vnímaného stresu, jakožto nároku a následně týmového koučinku, jakožto zdroje. Dále je zde popsán pracovní tým, jeho druhy a dále také způsoby jeho rozvoje. Ve výzkumné části jsou popsány metody a jednotlivé fáze výzkumného projektu H-WORK, a spolu s nimi i následná analýza dat, která za použití hierarchické ANOVY působení intervence na míru subjektivně vnímaného stresu ověřila. Týmový koučink s podporou sociomapování tak představuje jako možný zdroj psychické podpory na pracovišti.
Seznam odborné literatury
Bahbouh, R. (2012). Sociomapování týmů. Dar Ibn Rushd & QED GROUP.

Cifre, W., Salanova, M., & Rodriguez-Sánchez, A. M. (2011). Work Stress Intervention by Action-Research. Human Factors and Ergonomics in Manufacturing & Service Industries.

Clutterbuck, D. (2010). Coaching reflection: the liberated coach. Coaching. An International Journal of Theory, Research and Practice.

De Angelis, M., Giusino, D., Nielsen, K., Aboagye, E., Christensen, M., Innstrand, S. T., Mazzetti, G., van den Heuvel, M., Sijbom R. B. L., Pelzer, V., Chiesa, R. & Pietrantoni, L. (2020). H-WORK Project: Multilevel Interventions to Promote Mental Health in SMEs and Public Workplaces. International Journal of Environmental Research and Public Health, 17(21), 8035. http:

Forsyth, D. R. (2019). Group Dynamics (7th ed.). Cengage Learning.

Hackman, J. R. & Wageman, R. (2005). A theory of team coaching. Academy of Management Review.

Kim, S., Egan, T. M., Kim, W., & Kim, J. (2013). The impact of managerial coaching behavior on employee work-related reactions. Journal of Business and Psychology.
 
Univerzita Karlova | Informační systém UK