Vliv distanční výuky na hodnocení žáků na 2.stupni ZŠ
Název práce v češtině: | Vliv distanční výuky na hodnocení žáků na 2.stupni ZŠ |
---|---|
Název v anglickém jazyce: | The influence of distance learning on the evaluation of pupils in 2nd primary school level |
Klíčová slova: | covid-19|distanční výuka|sekundární vzdělávání|školní hodnocení|učitel|formy hodnocení |
Klíčová slova anglicky: | covid-19|distance learning|secondary education|school assessment|teacher|evaluation methods |
Akademický rok vypsání: | 2020/2021 |
Typ práce: | diplomová práce |
Jazyk práce: | čeština |
Ústav: | Katedra pedagogiky (21-KPED) |
Vedoucí / školitel: | Mgr. Tereza Komárková, Ph.D. |
Řešitel: | skrytý - zadáno a potvrzeno stud. odd. |
Datum přihlášení: | 14.09.2021 |
Datum zadání: | 14.09.2021 |
Schválení administrátorem: | zatím neschvalováno |
Datum potvrzení stud. oddělením: | 11.01.2022 |
Datum a čas obhajoby: | 25.01.2023 13:00 |
Datum odevzdání elektronické podoby: | 30.12.2022 |
Datum proběhlé obhajoby: | 25.01.2023 |
Odevzdaná/finalizovaná: | odevzdaná studentem a finalizovaná |
Oponenti: | Mgr. Veronika Klapálková, Ph.D. |
Zásady pro vypracování |
Hodnocení ve vyučování představuje jedno z klíčových témat vzdělávací politiky a bylo zejména během distanční výuky, kdy byly školy uzavřeny, velmi diskutovaným tématem. Diplomová práce si klade za cíl popsat, jak ovlivnila distanční výuka způsoby a pravidla hodnocení žáků na 2. stupni ve vybraných základních školách v České republice. Teoretická část bude zaměřena nejprve na vymezení pojmu hodnocení a školní hodnocení. Dále se bude zabývat funkcemi, typy a způsoby hodnocení. Nedílnou součástí teoretické části bude téma distanční výuky během pandemie covid-19. Těžištěm výzkumného šetření v konkrétních základních školách bude hledání odpovědí na výzkumné otázky (1) Jak školy přistupovaly k hodnocení žáků během distanční výuky?, (2) Jaký dopad má distanční výuka na hodnocení žáků v současnosti? Při výzkumném šetření bude využito metod polostrukturovaných rozhovorů s pedagogy a obsahové analýzy kurikulárních a metodických dokumentů konkrétních škol. |
Seznam odborné literatury |
KOLÁŘ, Z. a R. ŠIKULOVÁ. Hodnocení žáků. 2., dopl. vyd. Praha: Grada Publishing, 2009. Pedagogika. ISBN 978-80-247-2834-6. KOŠŤÁLOVÁ, H., Š. MIKOVÁ a J. STANG. Školní hodnocení žáků a studentů se zaměřením na slovní hodnocení. Vyd. 2. Praha: Portál, 2012. ISBN 978-80-262-0220-2. KRATOCHVÍLOVÁ, J. Systém hodnocení a sebehodnocení žáků: zkušenosti z České republiky i Evropských škol. Brno: MSD, 2011. ISBN 978-80-7392-169-9. MŠMT. Doporučení pro školy k hodnocení za 1. pololetí 2020/2021 [online]. Praha, 2020 [cit. 2021-8-17]. Dostupné z: https://www.edu.cz/wp-content/uploads/2021/01/Doporuceni_hodnoceni_na_vysvedceni-1.pdf. MŠMT. Metodické doporučení pro vzdělávání distančním způsobem [online]. Praha, 2020 [cit. 2021-8-17]. Dostupné z:https://www.edu.cz/wp-content/uploads/2020/09/metodika_DZV__23_09_final.pdf. SHÁNILOVÁ, I. Hodnocení žáků základní školy. Orbis Scholae. Univerzita Karlova, 2010 roč. 4, č. 1, s. 41–53. SLAVÍK, J. Hodnocení v současné škole: východiska a nové metody pro praxi. Praha: Portál, 1999. ISBN 80-717-8262-9. STARÝ, K. a V. LAUFKOVÁ. Formativní hodnocení ve výuce. Praha: Portál, 2016. ISBN 978-80-262-1001-6. VALIŠOVÁ, A., H. KASÍKOVÁ a M. BUREŠ. Pedagogika pro učitele. 2., rozš. a aktualiz. vyd. Praha: Grada, 2011. ISBN 978-80-247-3357-9. PAVLAS, T. a kol. Vzdělávání na dálku v základních a středních školách: Tematická zpráva [online]. Praha: Česká školní inspekce, 2020 [cit. 2021-8-15]. Dostupné z: https://www.csicr.cz/Csicr/media/Prilohy/PDF_el._publikace/Tematické%20zprávy/Vzdelavani-na-dalku-v-ZS-a-SS-Tematicka-zprava.pdf. |