Role sociálního pracovníka v procesu budování identity dítěte v pěstounské péči
Název práce v češtině: | Role sociálního pracovníka v procesu budování identity dítěte v pěstounské péči |
---|---|
Název v anglickém jazyce: | The role of a social worker in forming the identity of child in foster family. |
Klíčová slova: | Náhradní rodinná péče|pěstounská péče|identita|dítě|sociální pracovník|OSPOD|doprovázení pěstounských rodin|role sociálních pracovníků |
Klíčová slova anglicky: | Foster family|foster care|identity|child|social worker|OSPOD|support of foster families|role of social workers |
Akademický rok vypsání: | 2020/2021 |
Typ práce: | diplomová práce |
Jazyk práce: | čeština |
Ústav: | Katedra sociální práce (21-KSOCP) |
Vedoucí / školitel: | Mgr. Kateřina Hejnová, DiS., Ph.D. |
Řešitel: | skrytý - zadáno a potvrzeno stud. odd. |
Datum přihlášení: | 13.09.2021 |
Datum zadání: | 13.09.2021 |
Schválení administrátorem: | zatím neschvalováno |
Datum potvrzení stud. oddělením: | 15.10.2021 |
Datum a čas obhajoby: | 20.06.2023 10:30 |
Datum odevzdání elektronické podoby: | 20.05.2023 |
Datum proběhlé obhajoby: | 20.06.2023 |
Odevzdaná/finalizovaná: | odevzdaná studentem a finalizovaná |
Oponenti: | PhDr. Hana Pazlarová, Ph.D. |
Zásady pro vypracování |
Tato diplomová práce se ve své teoretické části zabývá procesem utváření identity dětí, které nemohou vyrůstat v biologické rodině a péči o ně tak zajišťují pěstounské rodiny. Cílem výzkumu je porovnání rolí zapojených sociálních pracovníků v procesu budování identity dítěte v pěstounské péči. Jaké metody a techniky mají pracovníci k dispozici a jaké jsou jejich dopady v praxi - které metody se nejvíce osvědčují či nikoli a proč. Empirická část využívá metod kvalitativního výzkumu - polostrukturovaných rozhovorů se sociálními pracovníky v přímé práci s klienty ( pracovníci OSPOD a doprovodných organizací). |
Seznam odborné literatury |
• DISMAN, Miroslav. Jak se vyrábí sociologická znalost: příručka pro uživatele. 4., nezměn. vyd. Praha: Karolinum, 2011. ISBN 978-80-246-1966-8. • GABRIEL, Zbyněk a Tomáš NOVÁK. Psychologické poradenství v náhradní rodinné péči. Praha: Grada Publishing, 2008. ISBN 978-80-247-1788-3 • CHMELAŘ, Tomáš, MATOUŠEK, Oldřich a PAZLAROVÁ, Hana. Děti potřebují rodinu: inovativní přístupy v práci s ohroženými rodinami : sborník příspěvků z mezinárodní konference konané v Praze ve dnech 22. a 23.5.2008. Praha: Občanské sdružení Člověk hledá člověka, 2008. ISBN 978-80-254-2683-8. Dostupné také z: https://ndk.cz/uuid/uuid:01531230-c185-11e4-b2e2-005056827e52 • JEŘÁBKOVÁ, Simona a SRBOVÁ, Kateřina. Poznáváme svou osobnost: tematický okruh osobnostní a sociální výchovy Sebepoznání a sebepojetí : lekce 2.1. Praha: Projekt Odyssea, 2007. ISBN 978-80-87145-06-7. Dostupné také z: https://ndk.cz/uuid/uuid:16043fc0-d432-11e7-a208-005056827e52 • LANGMEIER, Josef a KREJČÍŘOVÁ, Dana. Vývojová psychologie. Praha: Grada, 1998. ISBN 80-7169-195-X. Dostupné také z: https://ndk.cz/uuid/uuid:5df3cf30-005f-11e4-9789-005056827e52 |