Gradování úloh ve výuce českého jazyka na ZŠ
Název práce v češtině: | Gradování úloh ve výuce českého jazyka na ZŠ |
---|---|
Název v anglickém jazyce: | Gradation of tasks within Czech language lessons in primary schools |
Klíčová slova: | gradování úloh|typy úloh|kognitivní vývoj|individualizace|výuka českého jazyka |
Klíčová slova anglicky: | gradation of tasks|types of tasks|cognitive development|individualization|Czech language teaching |
Akademický rok vypsání: | 2020/2021 |
Typ práce: | diplomová práce |
Jazyk práce: | čeština |
Ústav: | Ústav českého jazyka a teorie komunikace (21-UCJTK) |
Vedoucí / školitel: | Mgr. Kateřina Šormová, Ph.D. |
Řešitel: | skrytý - zadáno a potvrzeno stud. odd. |
Datum přihlášení: | 08.09.2021 |
Datum zadání: | 09.09.2021 |
Schválení administrátorem: | zatím neschvalováno |
Datum potvrzení stud. oddělením: | 10.09.2021 |
Datum a čas obhajoby: | 05.02.2024 09:30 |
Datum odevzdání elektronické podoby: | 21.01.2024 |
Datum proběhlé obhajoby: | 05.02.2024 |
Odevzdaná/finalizovaná: | odevzdaná studentem a finalizovaná |
Oponenti: | doc. Mgr. Robert Adam, Ph.D. |
Zásady pro vypracování |
Cílem diplomové práce je zmapování možností gradování úloh ve výuce českého jazyka. Práce vychází z teoretických studií zabývajících se kognitivním vývojem žáků dané věkové skupiny, metodami a formami výuky českého jazyka a typy cvičení a úloh. Klade si otázku, jaká teoretická východiska jsou nejvhodnější pro tvorbu praktických úloh. Na základě rešerše učebnic řešitelka následně zhodnotí jejich roli v rámci individualizace výuky. Výstupem diplomové práce bude návrh konkrétních typů pro gradování úloh v předmětu český jazyk na základní škole, vybraný vzorek úloh bude reflektován ve výuce. |
Seznam odborné literatury |
RVP ZŠ ČECHOVÁ, M. – STYBLÍK, V.: Čeština a její vyučování CHUNG, S.-F.: Putting Students’ Differences in Perspectives: An Introduction to the Individual Developing Model KREJČOVÁ, L.: Žáci potřebují přemýšlet PIAGET, J. – INHELDEROVÁ, B: Psychologie dítěte PRŮCHA, J.: Učebnice: Teorie a analýzy edukačního média ŠEBESTA, K.: Od jazyka ke komunikaci. Didaktika českého jazyka a komunikační výchova ŠTĚPÁNÍK, S. a kol.: Školní výpravy do krajiny češtiny ZOHRABI, M.: Task-based Language Acquisition |