Témata prací (Výběr práce)Témata prací (Výběr práce)(verze: 368)
Detail práce
   Přihlásit přes CAS
Gradování úloh ve výuce českého jazyka na ZŠ
Název práce v češtině: Gradování úloh ve výuce českého jazyka na ZŠ
Název v anglickém jazyce: Gradation of tasks within Czech language lessons in primary schools
Klíčová slova: gradování úloh|typy úloh|kognitivní vývoj|individualizace|výuka českého jazyka
Klíčová slova anglicky: gradation of tasks|types of tasks|cognitive development|individualization|Czech language teaching
Akademický rok vypsání: 2020/2021
Typ práce: diplomová práce
Jazyk práce: čeština
Ústav: Ústav českého jazyka a teorie komunikace (21-UCJTK)
Vedoucí / školitel: Mgr. Kateřina Šormová, Ph.D.
Řešitel: skrytý - zadáno a potvrzeno stud. odd.
Datum přihlášení: 08.09.2021
Datum zadání: 09.09.2021
Schválení administrátorem: zatím neschvalováno
Datum potvrzení stud. oddělením: 10.09.2021
Datum a čas obhajoby: 05.02.2024 09:30
Datum odevzdání elektronické podoby:21.01.2024
Datum proběhlé obhajoby: 05.02.2024
Odevzdaná/finalizovaná: odevzdaná studentem a finalizovaná
Oponenti: doc. Mgr. Robert Adam, Ph.D.
 
 
 
Zásady pro vypracování
Cílem diplomové práce je zmapování možností gradování úloh ve výuce českého jazyka. Práce vychází z teoretických studií zabývajících se kognitivním vývojem žáků dané věkové skupiny, metodami a formami výuky českého jazyka a typy cvičení a úloh. Klade si otázku, jaká teoretická východiska jsou nejvhodnější pro tvorbu praktických úloh. Na základě rešerše učebnic řešitelka následně zhodnotí jejich roli v rámci individualizace výuky. Výstupem diplomové práce bude návrh konkrétních typů pro gradování úloh v předmětu český jazyk na základní škole, vybraný vzorek úloh bude reflektován ve výuce.
Seznam odborné literatury
RVP ZŠ
ČECHOVÁ, M. – STYBLÍK, V.: Čeština a její vyučování
CHUNG, S.-F.: Putting Students’ Differences in Perspectives: An Introduction to the Individual Developing Model
KREJČOVÁ, L.: Žáci potřebují přemýšlet
PIAGET, J. – INHELDEROVÁ, B: Psychologie dítěte
PRŮCHA, J.: Učebnice: Teorie a analýzy edukačního média
ŠEBESTA, K.: Od jazyka ke komunikaci. Didaktika českého jazyka a komunikační výchova
ŠTĚPÁNÍK, S. a kol.: Školní výpravy do krajiny češtiny
ZOHRABI, M.: Task-based Language Acquisition
 
Univerzita Karlova | Informační systém UK