Témata prací (Výběr práce)Témata prací (Výběr práce)(verze: 368)
Detail práce
   Přihlásit přes CAS
Analýza obchodních schůzek mezi klienty a spolupracovníky firmy
Název práce v češtině: Analýza obchodních schůzek mezi klienty a spolupracovníky firmy
Název v anglickém jazyce: Analysis of a business meetings between clients and company representatives
Klíčová slova: pragmatika|sociolingvistika|konverzační analýza|diskurzní strategie|obchod|zdvořilost
Klíčová slova anglicky: pragmatics|sociolinguistics|conversation analysis|discourse strategies|business|politeness
Akademický rok vypsání: 2020/2021
Typ práce: bakalářská práce
Jazyk práce: čeština
Ústav: Ústav obecné lingvistiky (21-ULING)
Vedoucí / školitel: Mgr. Tamah Sherman, Ph.D.
Řešitel: skrytý - zadáno a potvrzeno stud. odd.
Datum přihlášení: 19.08.2021
Datum zadání: 19.08.2021
Schválení administrátorem: zatím neschvalováno
Datum potvrzení stud. oddělením: 31.08.2021
Datum a čas obhajoby: 10.02.2022 10:00
Odevzdaná/finalizovaná: ne
Oponenti: doc. PhDr. Jiří Nekvapil, CSc.
 
 
 
Zásady pro vypracování
Tématem práce je analýza obchodních rozhovorů mezi klienty a spolupracovníky firmy, která zprostředkovává svým klientům investice do drahých kovů. Rozhovory v současné době probíhají většinou online a tento typ interakce se v mnoha aspektech liší od rozhovorů probíhajících v přímé interakci. Práce se tedy bude dívat na obchodní rozhovory (převážně onlineové) nejen z hlediska známých interakčních strategií, ale i z hlediska toho, co se mění a co zůstává při obchodních rozhovorech v online prostředí.
Práce se bude pokoušet zodpovědět následující otázky: (i) Jaký je základní interakční charakter živých i onlineových pohovorech mezi obchodníkem a klientem? Jakým způsobem se liší při úvodní konzultaci a při dalších konzultaci? (ii) Jak využívají obchodníci a klienti při poradenských pohovorech principy zdvořilosti (politeness principles)? Jakým způsobem se obě strany orientují na pozitivní a negativní tvář komunikačního partnera? (ii) Jaké další strategie účastníci využívají k dosažení dalších komunikačních cílů (prodloužení hovoru, položení různých typů otázek, ukončení hovorů, přesvědčování, apod.)?
Postup práce bude následující: (i) prostudování literatury zabývající se sociální interakcí (ii) prostudování literatury zabývající se interakcí v obchodním prostředí (např. Arminen 2017, Bargiela-Chiappini 2009, Mautner & Rainer 2017) (iii) přepsání vlastních nahrávek podle metody DIALOG (iv) analýza vlastních nahrávek (v) komentování vlastních nahrávek.
Seznam odborné literatury
Seznam odborné literatury:
(1) Arminen, I. (2017). Institutional interaction: Studies of talk at work. Routledge.
(2) Bargiela-Chiappini, F. (Ed.). (2009). Handbook of business discourse. Edinburgh University Press.
(3) Brown, P., Levinson, S. C., & Levinson, S. C. (1987). Politeness: Some universals in language usage (Vol. 4). Cambridge university press.
(4) Cooren, F., Vaara, E., Langley, A., & Tsoukas, H. (Eds.). (2014). Language and communication at work: Discourse, narrativity, and organizing (Vol. 4). Oxford University Press.
(5) Grice, H. P. (1975). Logic and conversation, syntax and semantics. Speech Acts, 3, 41-58.
(6) Gumperz, J. J. (1982). Discourse strategies (No. 1). Cambridge University Press.
(7) Leech, G. (2016). Principles of pragmatics. Routledge.
(8) Leech, G. (2014). The Pragmatics of Politeness. Oxford University Press.
(9) Mautner, G., & Rainer, F. (Eds.). (2017). Handbook of business communication: Linguistic approaches (Vol. 13). Walter de Gruyter GmbH & Co KG.
 
Univerzita Karlova | Informační systém UK