Témata prací (Výběr práce)Témata prací (Výběr práce)(verze: 368)
Detail práce
   Přihlásit přes CAS
Melodic patterning in advanced Czech students of English
Název práce v češtině: Melodické členění u pokročilých českých studentů angličtiny
Název v anglickém jazyce: Melodic patterning in advanced Czech students of English
Klíčová slova: intonace|osvojování intonace|L2 angličtina|prozodie|studenti angličtiny|čeští mluvčí
Klíčová slova anglicky: intonation|acquisition of intonation|L2 English|prosody|students of English|Czech speakers
Akademický rok vypsání: 2020/2021
Typ práce: bakalářská práce
Jazyk práce: angličtina
Ústav: Ústav anglického jazyka a didaktiky (21-UAJD)
Vedoucí / školitel: doc. Mgr. Radek Skarnitzl, Ph.D.
Řešitel: skrytý - zadáno a potvrzeno stud. odd.
Datum přihlášení: 15.08.2021
Datum zadání: 15.08.2021
Schválení administrátorem: zatím neschvalováno
Datum potvrzení stud. oddělením: 08.09.2021
Datum a čas obhajoby: 16.06.2022 10:00
Datum odevzdání elektronické podoby:26.05.2022
Datum proběhlé obhajoby: 16.06.2022
Odevzdaná/finalizovaná: odevzdaná studentem a finalizovaná
Oponenti: Suzanne Lewis, M.A.
 
 
 
Zásady pro vypracování
- prostudovat relevantní literaturu týkající se intonace v angličtině a osvojování melodických charakteristik cizího jazyka
- zpracovat nahrávky čteného textu od alespoň 15 mluvčích české angličtiny
- pořídit a zpracovat nahrávky textu od stejných mluvčích s dvouletým odstupem a min. jednoho rodilého mluvčího angličtiny
- provést manuální segmentaci prozodických frází
- provést poslechovou analýzu melodických realizací
- provést akustickou analýzu melodických vlastností prozodických frází
- porovnat melodické realizace s dvouletým odstupem, obecné i individuální tendence a vyvodit závěry

Práce bude vypracována v anglickém jazyce.
Seznam odborné literatury
Cruttenden, A. (1997). Intonation. Cambridge University Press. (vybrané kapitoly)
Cruttenden, A. (2014). Gimson’s pronunciation of English. Routledge. (vybrané kapitoly)
Levis, J., & Wichmann, A. (2015). English intonation – form and meaning. In: M. Reed & J. Levis (Eds.), Handbook of English Pronunciation (pp. 139–155). John Wiley.
Mennen, I. (2015). Beyond segments: Towards a L2 intonation learning theory. In: E. Delais-Roussarie et al. (Eds.), Prosody and Language in Contact (pp. 171–188). Springer-Verlag.
Skarnitzl, R., & Rumlová, J. (2019). Phonetic aspects of strongly-accented Czech speakers of English. Acta Universitatis Carolinae – Philologica, 2/2019, 109–128.
Taniguchi, M., Setter, J., Fullop, S., & Golston C. (2011). Assessing intonation in the spontaneous and scripted speech native and non-native speakers of English. In: Proceedings of the 17th ICPhS, 1966–1969.
Vaissiere, J. (2005). Perception of intonation. In: D. B. Pisoni & R. E. Remez (Eds.), Handbook of Speech Perception (pp. 236–263). Blackwell.
van Maastricht, L. Zee, T., Krahmer, E., & Swerts, M. (2021, in press). The interplay of prosodic cues in the L2: How intonation, rhythm, and speech rate in speech by Spanish learners of Dutch contribute to L1 Dutch perceptions of accentedness and comprehensibility. Speech Communication.
Verdugo, D. R. (2006). A study of intonation awareness and learning in nonnative speakers of English. Language Awareness, 15(3), 141–159.
Volín, J. & Červinková Poesová, K. (2016). Perceptual impact of speech melody hybridization: English and Czech English. Research in Language, 14, 31–41.
Volín, J., Poesová, K. & Weingartová, L. (2015). Speech melody properties in English, Czech and Czech English: Reference and interference. Research in Language 13, 107–123.
Wells, J. C. (2006). English intonation: An introduction. Cambridge University Press.
Wennerstrom, A. (2018). Intonation and language learning. In: O. Kang, R. I. Thomson, & J. M. Murphy (Eds.), Routledge Handbook of Contemporary English (pp. 154–168). Routledge.
Zimmerer, F., Andreeva, B., Jügler, J., & Möbius, B. (2015). Comparison of pitch profiles of German and French speakers speaking French and German. In: Proceedings of the 18th ICPhS, paper 183.
 
Univerzita Karlova | Informační systém UK