Vztah komunikace a vnímaného stresu v pracovních týmech
Název práce v češtině: | Vztah komunikace a vnímaného stresu v pracovních týmech |
---|---|
Název v anglickém jazyce: | The relationship between communication and perceived stress in teams |
Klíčová slova: | Pracovní tým|týmová komunikace|pracovní stres|pracovní nároky a zdroje|well-being |
Klíčová slova anglicky: | Team|team communication|occupational stress|job demands and resources|well-being |
Akademický rok vypsání: | 2020/2021 |
Typ práce: | bakalářská práce |
Jazyk práce: | čeština |
Ústav: | Katedra psychologie (21-KPS) |
Vedoucí / školitel: | Mgr. Ivana Šípová, Ph.D. |
Řešitel: | skrytý - zadáno a potvrzeno stud. odd. |
Datum přihlášení: | 09.07.2021 |
Datum zadání: | 09.07.2021 |
Schválení administrátorem: | zatím neschvalováno |
Datum potvrzení stud. oddělením: | 07.12.2021 |
Datum a čas obhajoby: | 01.09.2023 00:00 |
Datum odevzdání elektronické podoby: | 16.07.2023 |
Datum proběhlé obhajoby: | 01.09.2023 |
Odevzdaná/finalizovaná: | odevzdaná studentem a finalizovaná |
Oponenti: | Mgr. Kristýna Cetkovská |
Zásady pro vypracování |
Cílem bakalářské práce je prozkoumat vztah mezi současnou a optimální frekvencí komunikace v týmu a individuálně vnímaným stresem. Obsahem literárně přehledové části bude nejprve vymezení pracovního týmu a popis podmínek týmové práce a týmových procesů. Důraz bude kladen na komunikaci v týmech. Následně bude zaměřena pozornost na pracovní zátěž, stres a duševní zdraví jako týmový fenomén. Poslední část bude věnována působení omezení souvisejících s COVID-19 na duševní zdraví zaměstnanců. Výzkum si klade za cíl prozkoumat vztah mezi současnou a optimální frekvencí komunikace v týmu a individuálně vnímaným stresem v kontextu pandemie COVID-19. Bude se jednat o kvantitativní terénní výzkum s longitudinálním designem. Data budou sebrána v rámci mezinárodního projektu H-WORK prostřednictvím softwaru sociomapování subjektivními relačními škálami. Výzkumný soubor bude čítat přibližně 150 participantů ze 17 pracovních týmů soukromé společnosti EYELEVEL. Pro každý tým proběhnou tři opakování po třech měsících. Výzkum přispěje k porozumění vztahu mezi týmovou komunikací a individuálně vnímaným stresem. Díky lepšímu porozumění původu vnímané zátěže bude možné efektivněji zacílit intervence ke snižování stresu. |
Seznam odborné literatury |
De Angelis, M., Giusino, D., Nielsen, K., Aboagye, E., Christensen, M., Innstrand, S. T., Mazzetti, G., van den Heuvel, M., Sijbom R. B. L., Pelzer, V., Chiesa, R. & Pietrantoni, L. (2020). H-WORK Project: Multilevel Interventions to Promote Mental Health in SMEs and Public Workplaces. International Journal of Environmental Research and Public Health, 17(21), 8035. https://doi.org/10.3390/ijerph17218035 Fabianová, I. (2020). Efekt týmového koučování využívajícího sociomapování. [Disertační práce, Univerzita Karlova]. Digitální repozitář UK. http://hdl.handle.net/20.500.11956/121357 Forsyth, D. R. (2019). Group Dynamics (7th ed.). Cengage Learning. Nielsen, K. M., Nielsen, M. B., Ogbonnaya, C., Känsälä, M., Saari, E., & Isaksson, K. (2017). Workplace resources to improve both employeewell-being and performance: A systematic reviewand meta-analysis. Work & Stress, 31(2), 101-120. http://dx.doi.org/10.1080/02678373.2017.1304463 Whillans, A., Perlow, L., Turek, A. (2021). Experimenting during the shift to virtual team work: Learnings from how teams adapted their activities during the COVID-19 pandemic. Information and Organization, 31(1), 100343. https://doi.org/10.1016/j.infoandorg.2021.100343 |