Témata prací (Výběr práce)Témata prací (Výběr práce)(verze: 368)
Detail práce
   Přihlásit přes CAS
Způsoby i nterakce uživatelů s obsahem na sociální síti Tik Tok
Název práce v češtině: Způsoby i nterakce uživatelů s obsahem na sociální síti Tik Tok
Název v anglickém jazyce: U ser i nteractions with content on t he TikTok social networking app
Klíčová slova: TikTok|Interakce|Videoobsah|Obsah|Sociální sítě|For You Feed
Klíčová slova anglicky: TikTok|Interaction|Social Media|Content|Video Content|For You Feed
Akademický rok vypsání: 2020/2021
Typ práce: diplomová práce
Jazyk práce: čeština
Ústav: Ústav informačních studií - studia nových médií (21-UISKNM)
Vedoucí / školitel: Mgr. Michaela Slussareff, Ph.D.
Řešitel: skrytý - zadáno a potvrzeno stud. odd.
Datum přihlášení: 10.06.2021
Datum zadání: 10.06.2021
Schválení administrátorem: zatím neschvalováno
Datum potvrzení stud. oddělením: 14.06.2021
Datum a čas obhajoby: 29.01.2024 09:00
Datum odevzdání elektronické podoby:18.12.2023
Datum proběhlé obhajoby: 29.01.2024
Odevzdaná/finalizovaná: odevzdaná studentem a finalizovaná
Oponenti: Mgr. Josef Šlerka, Ph.D.
 
 
 
Konzultanti: Mgr. Jakub Sedláček, Ph.D.
Zásady pro vypracování
Podle údajů společnosti Hootsuite z l edna roku 2021 j e TikTok, který j e některými označován j ako
“social media 3.0, aktuálně nejrychleji rostoucí sociální síť s celkovým počtem přes 700 milionů
denně aktivních uživatelů na světě a více než 1 milionem aktivních uživatelů a uživatelek v České
republice.

Teoretická část t éto práce se bude věnovat historii a principům f ungování platforem pro sdílení
krátkých videií. Dále vymezení pojmů v návaznosti na akademické t exty zabývající se Tik Tokem a
sociálními sítěmi, na kterých uživatelé t voří krátký videoobsah.
Český uživatel TikToku a j ím konzumovaný obsah j sou i vzhledem k nedávnému vzniku
platformy dosud akademicky poměrně neprobádané oblasti. Primárním cílem praktické části
práce proto bude zmapování způsobů i nterakce českých uživatelů s TikTokem na základě
analýzy konzumovaného obsahu. Od účastníků výzkumu budou nejprve f ormou krátkého
dotazníku získány základní demografické údaje a následně j im bude nahrávána obrazovka
při scrollování TikTokového "For You" f eedu. Videozáznamy budou v rámci analýzy
kódovány podle obsahu a charakteru videí. Výsledky budou podle potřeby doplněny o
rozhovory se zástupci zjištěných skupin/kategorií uživatelů.
Předběžná osnova:
ÚVOD
Teoretická část
- Sociální sítě (definice, vývoj, druhy)
- Videoobsah (Krátká videa, konzumace videoobsahu, videoaplikace)
- Sociální síť Tik Tok (vznik a historie platformy, uživatelské rozhraní, rizika z hlediska
používání platformy, populární uživatelé)
- Způsoby i nterakce uživatelů sociálních sítí
- Uživatelé na videoplatformách
- Sociální i nterakce na Tik Toku
Praktická část
- Výzkumné otázky
- Metoda a postup
- Respondenti
- Omezení výzkumu
- Zjištění
- Polostrukturované rozhovory
- Analýza dat
Diplomová práce bude připravena v souladu s platnými vnitřními předpisy FF UK a dalšími
metodickými pokyny a normativními dokumenty.
Seznam odborné literatury
BRENNAN, M. 2020. A ttention f actory: The story of TikTok & China's ByteDance. Matthew
Brennan. I SBN 798694483292.
DIJCK, J., 2013. The culture of connectivity: a critical history of social media. New York: Oxford
University Press. I SBN 978-0-19-997077-3.
FUCHS, CH. 2021. Social Media: A Critical I ntroduction. Sage Publications Ltd. I SBN
9781529752748
LINWEI, W., 2020. Comparative Analysis of Video Stories and User Behaviors on WeChat and
Tik Tok, I n: C onference: 2020 3rd I nternational Conference on Humanities Education and
Social Sciences (ICHESS 2020), [ online]. A tlantic Press, s. 330. DOI:
10.2991/assehr.k.201214.518. D ostupné z:
https://www.researchgate.net/publication/347915226_Comparative_Analysis_of_Video_Stori
es_and_User_Behaviors_on_WeChat_and_Tik_Tok
NEUMAN, M.M. a HERODOTOU, CH. E valuating YouTube videos for young children . In: E ducation
and Information Technologies (2020). DOI: 10.1007/s10639-020-10183-7. D ostupné z:
https://www.researchgate.net/publication/340727586_Evaluating_YouTube_videos_for_young_chil
dren
PATEL, K. a BINJOLA, H., 2020. Tik Tok t he New Alternative Media f or Youngsters f or Online
Sharing of Talent: An Analytical Study. S SRN Electronic Journal [ online]. 7(1), DOI:
10.2139/ssrn.3600119-J. I SSN: 2395-3810. Dostupné z:
https://www.researchgate.net/publication/342469674
ZUO, H., TONGYUE, W., 2019. Analysis of Tik Tok User Behavior f rom t he Perspective of
Popular Culture. I n: F rontiers i n Art Research (2019). DOI: 10.25236/FAR.20190301. I SSN
2618-1568. Dostupné z: https://francis-press.com/papers/706
 
Univerzita Karlova | Informační systém UK