Způsoby i nterakce uživatelů s obsahem na sociální síti Tik Tok
Název práce v češtině: | Způsoby i nterakce uživatelů s obsahem na sociální síti Tik Tok |
---|---|
Název v anglickém jazyce: | U ser i nteractions with content on t he TikTok social networking app |
Klíčová slova: | TikTok|Interakce|Videoobsah|Obsah|Sociální sítě|For You Feed |
Klíčová slova anglicky: | TikTok|Interaction|Social Media|Content|Video Content|For You Feed |
Akademický rok vypsání: | 2020/2021 |
Typ práce: | diplomová práce |
Jazyk práce: | čeština |
Ústav: | Ústav informačních studií - studia nových médií (21-UISKNM) |
Vedoucí / školitel: | Mgr. Michaela Slussareff, Ph.D. |
Řešitel: | skrytý - zadáno a potvrzeno stud. odd. |
Datum přihlášení: | 10.06.2021 |
Datum zadání: | 10.06.2021 |
Schválení administrátorem: | zatím neschvalováno |
Datum potvrzení stud. oddělením: | 14.06.2021 |
Datum a čas obhajoby: | 29.01.2024 09:00 |
Datum odevzdání elektronické podoby: | 18.12.2023 |
Datum proběhlé obhajoby: | 29.01.2024 |
Odevzdaná/finalizovaná: | odevzdaná studentem a finalizovaná |
Oponenti: | Mgr. Josef Šlerka, Ph.D. |
Konzultanti: | Mgr. Jakub Sedláček, Ph.D. |
Zásady pro vypracování |
Podle údajů společnosti Hootsuite z l edna roku 2021 j e TikTok, který j e některými označován j ako “social media 3.0, aktuálně nejrychleji rostoucí sociální síť s celkovým počtem přes 700 milionů denně aktivních uživatelů na světě a více než 1 milionem aktivních uživatelů a uživatelek v České republice. Teoretická část t éto práce se bude věnovat historii a principům f ungování platforem pro sdílení krátkých videií. Dále vymezení pojmů v návaznosti na akademické t exty zabývající se Tik Tokem a sociálními sítěmi, na kterých uživatelé t voří krátký videoobsah. Český uživatel TikToku a j ím konzumovaný obsah j sou i vzhledem k nedávnému vzniku platformy dosud akademicky poměrně neprobádané oblasti. Primárním cílem praktické části práce proto bude zmapování způsobů i nterakce českých uživatelů s TikTokem na základě analýzy konzumovaného obsahu. Od účastníků výzkumu budou nejprve f ormou krátkého dotazníku získány základní demografické údaje a následně j im bude nahrávána obrazovka při scrollování TikTokového "For You" f eedu. Videozáznamy budou v rámci analýzy kódovány podle obsahu a charakteru videí. Výsledky budou podle potřeby doplněny o rozhovory se zástupci zjištěných skupin/kategorií uživatelů. Předběžná osnova: ÚVOD Teoretická část - Sociální sítě (definice, vývoj, druhy) - Videoobsah (Krátká videa, konzumace videoobsahu, videoaplikace) - Sociální síť Tik Tok (vznik a historie platformy, uživatelské rozhraní, rizika z hlediska používání platformy, populární uživatelé) - Způsoby i nterakce uživatelů sociálních sítí - Uživatelé na videoplatformách - Sociální i nterakce na Tik Toku Praktická část - Výzkumné otázky - Metoda a postup - Respondenti - Omezení výzkumu - Zjištění - Polostrukturované rozhovory - Analýza dat Diplomová práce bude připravena v souladu s platnými vnitřními předpisy FF UK a dalšími metodickými pokyny a normativními dokumenty. |
Seznam odborné literatury |
BRENNAN, M. 2020. A ttention f actory: The story of TikTok & China's ByteDance. Matthew Brennan. I SBN 798694483292. DIJCK, J., 2013. The culture of connectivity: a critical history of social media. New York: Oxford University Press. I SBN 978-0-19-997077-3. FUCHS, CH. 2021. Social Media: A Critical I ntroduction. Sage Publications Ltd. I SBN 9781529752748 LINWEI, W., 2020. Comparative Analysis of Video Stories and User Behaviors on WeChat and Tik Tok, I n: C onference: 2020 3rd I nternational Conference on Humanities Education and Social Sciences (ICHESS 2020), [ online]. A tlantic Press, s. 330. DOI: 10.2991/assehr.k.201214.518. D ostupné z: https://www.researchgate.net/publication/347915226_Comparative_Analysis_of_Video_Stori es_and_User_Behaviors_on_WeChat_and_Tik_Tok NEUMAN, M.M. a HERODOTOU, CH. E valuating YouTube videos for young children . In: E ducation and Information Technologies (2020). DOI: 10.1007/s10639-020-10183-7. D ostupné z: https://www.researchgate.net/publication/340727586_Evaluating_YouTube_videos_for_young_chil dren PATEL, K. a BINJOLA, H., 2020. Tik Tok t he New Alternative Media f or Youngsters f or Online Sharing of Talent: An Analytical Study. S SRN Electronic Journal [ online]. 7(1), DOI: 10.2139/ssrn.3600119-J. I SSN: 2395-3810. Dostupné z: https://www.researchgate.net/publication/342469674 ZUO, H., TONGYUE, W., 2019. Analysis of Tik Tok User Behavior f rom t he Perspective of Popular Culture. I n: F rontiers i n Art Research (2019). DOI: 10.25236/FAR.20190301. I SSN 2618-1568. Dostupné z: https://francis-press.com/papers/706 |