Témata prací (Výběr práce)Témata prací (Výběr práce)(verze: 368)
Detail práce
   Přihlásit přes CAS
Vzdělávání k environmentální gramotnosti ve veřejných knihovnách
Název práce v češtině: Vzdělávání k environmentální gramotnosti ve veřejných knihovnách
Název v anglickém jazyce: Environmental literacy education in public libraries
Klíčová slova: environmentální vzdělávání|environmentální výchova|vzdělávání k ochraně životního prostředí|environmentální gramotnost|veřejné knihovny|metody vzdělávání
Klíčová slova anglicky: environmental education|ecological education|environmental literacy|public libraries|educational methods
Akademický rok vypsání: 2020/2021
Typ práce: bakalářská práce
Jazyk práce: čeština
Ústav: Ústav informačních studií a knihovnictví (21-UISK)
Vedoucí / školitel: Mgr. Michal Hokynek
Řešitel: skrytý - zadáno a potvrzeno stud. odd.
Datum přihlášení: 19.05.2021
Datum zadání: 20.05.2021
Schválení administrátorem: zatím neschvalováno
Datum potvrzení stud. oddělením: 03.06.2021
Datum a čas obhajoby: 21.06.2022 09:00
Odevzdaná/finalizovaná: ne
Oponenti: PhDr. Hana Landová, Ph.D.
 
 
 
Zásady pro vypracování
Bakalářská práce se zabývá problematikou environmentálního vzdělávání ve veřejných knihovnách. Cílem práce je zmapování současné situace v České republice a vytvoření návrhu na zařazení takového vzdělávání do provozu konkrétní vybrané veřejné knihovny.

V teoretické části budou popsány možnosti a cíle environmentálního vzdělávání v knihovnách a jeho význam a přínosy pro dnešní společnost.

V praktické části bude proveden průzkum v autorkou vybraných veřejných knihovnách, které jsou v zařazení takového vzdělávání do svého provozu dobrým příkladem a jejich projekty v praxi fungují. Na základě získaných informací z těchto institucí bude vytvořen návrh, jak obdobné programy a aktivity implementovat do vybrané knihovny, v níž doposud environmentální vzdělávání neprobíhá v takové míře.

Bakalářská práce bude zpracována formou tvůrčího kompilátu a kvalitativního průzkumu.
Bude připravena v souladu s platnými vnitřními předpisy FF UK a dalšími metodickými pokyny a normativními dokumenty.
Seznam odborné literatury
FEDOROWICZ-KRUSZEWSKA, Małgorzata. Environmental education in libraries: theoretical foundations and practical implementation. Library management [online]. Emerald Publishing Limited, 29 May 2020, 41(4/5), 279-293 [cit. 2021-01-06]. ISSN 0143-5124. DOI:10.1108/LM-12-2019-0087

Miller, Kathryn. Public libraries going green. Chicago: American Library Association, 2010. xi, 103 s. ALA public library handbook series. ISBN 978-0-8389-1018-4.

Hauke, Petra, Charney, Madeleine, Sahavirta, Harri. Going green: implementing sustainable strategies in libraries around the world: buildings, management, programmes and services. Berlin: De Gruyter Saur, [2018], ©2018. vii, 234 stran. IFLA Publications, volume 177. ISBN 978-3-11-060584-6.

HARRINGTON, Eileen G. a BEALE, Hayley. Natural Wonders: Implementing Environmental Programming in Libraries. Children [online]. 2010, 8(1), 41-46 [cit. 2021-02-10]. ISSN 15429806. DOI:10.5860/cal.8n1
 
Univerzita Karlova | Informační systém UK