Vzdělávání k environmentální gramotnosti ve veřejných knihovnách
Název práce v češtině: | Vzdělávání k environmentální gramotnosti ve veřejných knihovnách |
---|---|
Název v anglickém jazyce: | Environmental literacy education in public libraries |
Klíčová slova: | environmentální vzdělávání|environmentální výchova|vzdělávání k ochraně životního prostředí|environmentální gramotnost|veřejné knihovny|metody vzdělávání |
Klíčová slova anglicky: | environmental education|ecological education|environmental literacy|public libraries|educational methods |
Akademický rok vypsání: | 2020/2021 |
Typ práce: | bakalářská práce |
Jazyk práce: | čeština |
Ústav: | Ústav informačních studií a knihovnictví (21-UISK) |
Vedoucí / školitel: | Mgr. Michal Hokynek |
Řešitel: | skrytý - zadáno a potvrzeno stud. odd. |
Datum přihlášení: | 19.05.2021 |
Datum zadání: | 20.05.2021 |
Schválení administrátorem: | zatím neschvalováno |
Datum potvrzení stud. oddělením: | 03.06.2021 |
Datum a čas obhajoby: | 21.06.2022 09:00 |
Odevzdaná/finalizovaná: | ne |
Oponenti: | PhDr. Hana Landová, Ph.D. |
Zásady pro vypracování |
Bakalářská práce se zabývá problematikou environmentálního vzdělávání ve veřejných knihovnách. Cílem práce je zmapování současné situace v České republice a vytvoření návrhu na zařazení takového vzdělávání do provozu konkrétní vybrané veřejné knihovny. V teoretické části budou popsány možnosti a cíle environmentálního vzdělávání v knihovnách a jeho význam a přínosy pro dnešní společnost. V praktické části bude proveden průzkum v autorkou vybraných veřejných knihovnách, které jsou v zařazení takového vzdělávání do svého provozu dobrým příkladem a jejich projekty v praxi fungují. Na základě získaných informací z těchto institucí bude vytvořen návrh, jak obdobné programy a aktivity implementovat do vybrané knihovny, v níž doposud environmentální vzdělávání neprobíhá v takové míře. Bakalářská práce bude zpracována formou tvůrčího kompilátu a kvalitativního průzkumu. Bude připravena v souladu s platnými vnitřními předpisy FF UK a dalšími metodickými pokyny a normativními dokumenty. |
Seznam odborné literatury |
FEDOROWICZ-KRUSZEWSKA, Małgorzata. Environmental education in libraries: theoretical foundations and practical implementation. Library management [online]. Emerald Publishing Limited, 29 May 2020, 41(4/5), 279-293 [cit. 2021-01-06]. ISSN 0143-5124. DOI:10.1108/LM-12-2019-0087 Miller, Kathryn. Public libraries going green. Chicago: American Library Association, 2010. xi, 103 s. ALA public library handbook series. ISBN 978-0-8389-1018-4. Hauke, Petra, Charney, Madeleine, Sahavirta, Harri. Going green: implementing sustainable strategies in libraries around the world: buildings, management, programmes and services. Berlin: De Gruyter Saur, [2018], ©2018. vii, 234 stran. IFLA Publications, volume 177. ISBN 978-3-11-060584-6. HARRINGTON, Eileen G. a BEALE, Hayley. Natural Wonders: Implementing Environmental Programming in Libraries. Children [online]. 2010, 8(1), 41-46 [cit. 2021-02-10]. ISSN 15429806. DOI:10.5860/cal.8n1 |