Témata prací (Výběr práce)Témata prací (Výběr práce)(verze: 368)
Detail práce
   Přihlásit přes CAS
Chaos, krize, nové příležitosti? Český knižní trh v době pandemické
Název práce v češtině: Chaos, krize, nové příležitosti? Český knižní trh v době pandemické
Název v anglickém jazyce: Chaos, crisis, new opportunities? Czech book market during the pandemic
Klíčová slova: knižní trh|nakladatelé|knihkupci|pandemie|státní pomoc|dopady pandemie|mediální reprezentace
Klíčová slova anglicky: book market|publishers|booksellers|pandemic|state aid|impact of pandemic|media representation
Akademický rok vypsání: 2020/2021
Typ práce: bakalářská práce
Jazyk práce: čeština
Ústav: Ústav informačních studií a knihovnictví (21-UISK)
Vedoucí / školitel: PhDr. Jiřina Šmejkalová, CSc.
Řešitel: skrytý - zadáno a potvrzeno stud. odd.
Datum přihlášení: 19.05.2021
Datum zadání: 20.05.2021
Schválení administrátorem: zatím neschvalováno
Datum potvrzení stud. oddělením: 03.06.2021
Datum a čas obhajoby: 05.09.2022 09:00
Datum odevzdání elektronické podoby:26.07.2022
Datum proběhlé obhajoby: 05.09.2022
Odevzdaná/finalizovaná: odevzdaná studentem a finalizovaná
Oponenti: Mgr. Pavlína Kolínová
 
 
 
Zásady pro vypracování
Primárním cílem této bakalářské práce je analyzovat vliv pandemie nemoci covid-19 na český knižní trh. Pro uvedení do tohoto tématu budou v rámci teoretické části definována specifika českého knižního trhu a také přiblíženo téma pandemie nemoci covid-19 a jejího dopadu na českou ekonomiku. Předmětem zkoumání budou i další jednotlivé části knižního trhu, primárně tedy nakladatelé a knihkupci. Jelikož se jedná o celosvětovou pandemii, bude část práce věnována také situaci na evropském knižním trhu.
Pro empirickou část bakalářské práce bude aplikována kvalitativní výzkumná metoda ve formě polostrukturovaných rozhovorů, přičemž účastníci a účastnice rozhovorů budou zastupovat jednotlivé segmenty knižního trhu. Rozhovory by měly poskytnout konkrétní příklady vlivu pandemie na český knižní trh. Součástí výzkumu bude také analýza mediální reprezentace dané problematiky.
Seznam odborné literatury
PISTORIUS, Vladimír. Jak se dělá kniha: příručka pro nakladatele. Čtvrté, aktualizované vydání. Příbram: Pistorius & Olšanská, 2019. ISBN 978-80-7579-059-0.

KUBAL, Michal a Vojtěch GIBIŠ. Pandemie. Praha: KNIHA ZLIN, 2020. ISBN 978-80-7662-047-6.

BOURNE, Michael. Publishing During a Pandemic. Poets & Writers. New York: Poets & Writers, Incorporated, 2020, (4), 75-81. ISSN 08916136.

One year after: Consequences of the Covid-19 crisis on the book market - An overview of 2020 [online]. Federation of European Publishers, 2021 [cit. 2021-04-13]. Dostupné z: file:///C:/Users/Acer/Downloads/202103_-_brochure_covid_update_digital_only.pdf

Consequences of the Covid-19 crisis on the book market [online]. Federation of European Publishers, 2020 [cit. 2021-04-13]. Dostupné z: file:///C:/Users/Acer/Downloads/202103_-_brochure_covid_update_digital_only.pdf
 
Univerzita Karlova | Informační systém UK