Zavádění komunikačních platforem pro on-line distanční výuku na 2. stupni ZŠ
Název práce v češtině: | Zavádění komunikačních platforem pro on-line distanční výuku na 2. stupni ZŠ |
---|---|
Název v anglickém jazyce: | Implementation of communication platforms for on-line distance learning at the second level of primary school |
Klíčová slova: | distanční vzdělávání|e-learning|základní škola|učitelé|řízení změn|online komunikační nástroje|koronavirus/covid |
Klíčová slova anglicky: | distance education|e-learning|elementary school|teachers|change management|online communication tools|coronavirus/covid |
Akademický rok vypsání: | 2020/2021 |
Typ práce: | bakalářská práce |
Jazyk práce: | čeština |
Ústav: | Ústav informačních studií a knihovnictví (21-UISK) |
Vedoucí / školitel: | PhDr. Helena Lipková, Ph.D. |
Řešitel: | skrytý - zadáno a potvrzeno stud. odd. |
Datum přihlášení: | 18.05.2021 |
Datum zadání: | 20.05.2021 |
Schválení administrátorem: | zatím neschvalováno |
Datum potvrzení stud. oddělením: | 03.06.2021 |
Datum a čas obhajoby: | 05.09.2023 09:00 |
Datum odevzdání elektronické podoby: | 15.07.2023 |
Datum proběhlé obhajoby: | 05.09.2023 |
Odevzdaná/finalizovaná: | odevzdaná studentem a finalizovaná |
Oponenti: | Ing. Jitka Novotná, Ph.D. |
Zásady pro vypracování |
Bakalářská práce se bude věnovat tématu trendů v kombinované výuce v souvislosti s uzavřením škol a zavedení distanční výuky během pandemie COVID-19. Práce se zaměří konkrétněji na průběh zavádění nástrojů distanční on-line výuky do školní praxe na 2. stupni základních škol. Cílem práce je na příkladech vybraných škol popsat, jakým způsobem probíhal přechod na distanční výuku pomocí on-line komunikačních platforem na jaře 2020 po prvním uzavření škol, jak školy se získanými zkušenostmi naložily a jakým způsobem se připravovaly na další možné uzavření na podzim 2020.
Teoretická část práce popíše obecné trendy v průběhu on-line distanční výuky v ČR a představí současná doporučení a trendy v zavádění a řízení změn do organizací, tzv. change management. Praktická část práce bude řešena pomocí kvalitativního průzkumu formou rozhovorů s učiteli či řediteli základních škol Bakalářská práce bude připravena v souladu s platnými vnitřními předpisy FF UK a dalšími metodickými pokyny a normativními dokumenty. |
Seznam odborné literatury |
PAVLAS, T. et al. Distanční vzdělání v základních a středních školách: Přístupy, posuny a zkušenosti škol rok od nástupu pandemie nemoci covid-19, Tématická zpráva. [online]. Česká školní inspekce, březen 2021. [cit. 2021-5-6]. Dostupné z:https://www.csicr.cz/Csicr/media/Prilohy/2021_p%c5%99%c3%adlohy/Dokumenty/TZ_Distancni-vzdelavani-v-ZS-a-SS_brezen-2021.pdf
KUBÍČKOVÁ, Lea a Karel RAIS. Řízení změn ve firmách a jiných organizacích. Praha: Grada, 2012, 136 s. ISBN 978-80-247-4564-0. ROKOS, Lukáš a Michal VANČURA. Distanční výuka při opatřeních spojených s koronavirovou pandemií – pohled očima učitelů, žáků a jejich rodičů. [online]. 2020, str. 122-155 [cit. 2021-5-9]. Dostupné z: https://journals.muni.cz/pedor/article/view/14136 KLEMENT, Milan a Jiří DOSTÁL. Teorie, východiska, principy a rozvoj distančního vzdělávání realizovaného formou e-learningu [online]. 2018, 70 s. [cit. 2021-5-9]. ISBN 978-80-244-5353-8. Dostupné z: doi:10.5507/pdf.18.24453538 |