Problémy distanční výuky
Název práce v češtině: | Problémy distanční výuky |
---|---|
Název v anglickém jazyce: | Problems of distance learning |
Klíčová slova: | distanční výuka|on-line výuka|kyberšikana|psychické problémy|psychika|duševní porucha |
Klíčová slova anglicky: | distance learning|on-line learning|cyberbullying|mental problems|psyche|mental disorder |
Akademický rok vypsání: | 2020/2021 |
Typ práce: | diplomová práce |
Jazyk práce: | čeština |
Ústav: | Katedra pedagogiky (21-KPED) |
Vedoucí / školitel: | doc. PhDr. Jaroslav Koťa |
Řešitel: | skrytý - zadáno a potvrzeno stud. odd. |
Datum přihlášení: | 13.05.2021 |
Datum zadání: | 13.05.2021 |
Schválení administrátorem: | bylo schváleno |
Datum potvrzení stud. oddělením: | 24.04.2023 |
Datum a čas obhajoby: | 24.01.2023 11:00 |
Odevzdaná/finalizovaná: | ne |
Oponenti: | Mgr. et Mgr. Martin Skutil, Ph.D. |
Zásady pro vypracování |
Tématem práce je distanční výuka. Tento způsob vyučování byl v České republice poprvé zaveden v březnu 2020 kvůli pandemické situaci, která se týkala onemocnění COVID-19. Distanční výuka byla zahrnuta do mimořádných opatření vydaných Ministerstvem zdravotnictví a trvala do 16. 5. 2021. Boj s onemocněním COVID-19 v současné době v České republice stále přetrvává. Smyslem práce je poukázat na problémy, které se v průběhu distanční výuky objevily. Jedná se hlavně o problematiku, která se projevila na duševním zdraví žáků a studentů. Na základě již dostupných výzkumných šetření se objevily např. posttraumatické stresové poruchy nadměrného používání elektronických a sociálních médií, depresivní a úzkostné poruchy a riziko sebevražd. Výzkumem bych se chtěla zaměřit na to, jak můžeme pomoct nadále překonávat tuto pro nás novou situaci a tyto dopady eliminovat, jak ve vztahu se školou, tak i v rodině. S tím souvisí i dostupnost krizové intervence. |
Seznam odborné literatury |
Česká školní inspekce. Tematická zpráva. Distanční vzdělávání v základních a středních školách. Přístupy, posuny a zkušenosti škol rok od nástupu pandemie nemoci covid-19. březen 2021. https://www.csicr.cz/Csicr/media/Prilohy/2021_p%C5%99%C3%ADlohy/Dokumenty/TZ_Distancni-vzdelavani-v-ZS-a-SS_brezen-2021.pdf Frombergerová, Anna. Distanční vzdělávání v době pandemie pohledem čtyř účastníků vzdělávacího procesu. Pedagogická orientace. Dostupné z: https://journals.muni.cz/pedor/article/view/14141/11814 Koťa, Jaroslav. Covid-19 ve vztahu ke vzdělávání a inkluze. e-Pedagogium. Dostupné z: https://e-pedagogium.upol.cz/pdfs/epd/2020/03/08.pdf MŠMT. Metodika pro vzdělávání distančním způsobem.https://www.edu.cz/wp-content/uploads/2020/09/metodika_DZV__23_09_final.pdf MŠMT & Google. Konference 19.11.2020. Distanční výuka jako příležitost. Dostupné z: https://www.msmt.cz/distancni-vyuka-jako-prilezitost Veletsianos, George. Learning online: The Students experience.http://eds.b.ebscohost.com/eds/ebookviewer/ebook/bmxlYmtfXzIyNjYyODZfX0FO0?sid=a806251b-eca9-46e7-887e-0c44ec83d5f9@sessionmgr103&vid=6&format=EB&rid=1 |