Témata prací (Výběr práce)Témata prací (Výběr práce)(verze: 368)
Detail práce
   Přihlásit přes CAS
Působení asistenta pedagoga na různých stupních a typech škol z pohledu pedagogů
Název práce v češtině: Působení asistenta pedagoga na různých stupních a typech škol z pohledu pedagogů
Název v anglickém jazyce: Teaching assistant and the importance of his work from the perspective of teachers at different levels and types of schools
Klíčová slova: Asistent pedagoga|osobní asistent dítěte|učitel|spolupráce|metody|strategie
Klíčová slova anglicky: Teaching assistant|personal assistant for child|teachers|cooperation|methods|strategy
Akademický rok vypsání: 2020/2021
Typ práce: diplomová práce
Jazyk práce: čeština
Ústav: Katedra pedagogiky (21-KPED)
Vedoucí / školitel: PaedDr. Eva Valášková Vincejová, Ph.D.
Řešitel: skrytý - zadáno a potvrzeno stud. odd.
Datum přihlášení: 20.04.2021
Datum zadání: 20.04.2021
Schválení administrátorem: zatím neschvalováno
Datum potvrzení stud. oddělením: 11.01.2022
Datum a čas obhajoby: 24.01.2023 11:00
Datum odevzdání elektronické podoby:16.12.2022
Datum proběhlé obhajoby: 24.01.2023
Odevzdaná/finalizovaná: odevzdaná studentem a finalizovaná
Oponenti: Mgr. Veronika Klapálková, Ph.D.
 
 
 
Zásady pro vypracování
Tématem diplomové práce je zaměřit se na působení asistentů pedagoga v různých typech škol a jejich spolupráce s učiteli. Teoretická část se zaměřuje na osobnost asistenta pedagoga - jeho osobní předpoklady k práci, popis kvalifikačních požadavků a penzum znalostí. Dále objasňuje rozdíl mezi asistentem pedagoga a osobním asistentem dítěte, vzhledem i k základním pojmům vztahujícím se k problematice inkluze. Dále se věnuje možnostem spolupráce a volbě strategií, metod této spolupráce mezi asistentem pedagoga a pedagogem. V empirické části jsou řešeny faktory polupráce asistentů pedagoga a učitelů a jejich dopad na praxi škol. V čem vidí asistenti a pedagogové význam, potřebnost působení asistentů pedagoga na školách a naopak, v čem vidí úskalí a nedostatky, které mohou jejich vzájemnou spolupráci komplikovat. Cílovou skupinou jsou pedagogové a asistenti pedagoga na různých typech škol. K zíkání požadovaných údajů bude použit kvantitativní výzkum - metoda dotazníkového šetření. Otázky budou strukturované na uzavřenou i otevřenou formu, s cílem oslovit co největší počet respondentů z řad pedagogů i asistentů. Druhou fázi výzkumu tvoří kvalitativní výzkum - metoda polostrukturovaných rozhovorů, pro upřesnění informací dotazníkového šetření a zároveň získání dalších potřebných informací k vyhodnocení a naplnění výzkumného cíle.
Seznam odborné literatury
GABAŠOVÁ, J. , VOSMIK, M. Asistent pedagoga a klima třídy. Praha: Raabe, 2019. 1. vyd. ISBN 978-80-7496-419-0
HÁJKOVÁ, V. a kol. Asistent pedagoga – profese utvářená v dialogu. 1. vyd. Praha: Univerzita Karlova, 2018. ISBN 978-80-7603-009-1
KENDÍKOVÁ, J. Vademecum asistenta pedagoga. Praha: Pasparta, 2016. 1 vyd. ISBN 978-80-88163-12-1
MORÁVKOVÁ, Monika. Standart práce asistenta pedagoga. 2014.
PALATOVÁ, Hana a kol. Spolupráce s asistentem pedagoga. Praha, Národní ústav pro vzdělávání, školské poradenské zařízení a zařízení pro další vzdělávání pedagogických pracovníků: 2012. ISBN 978-80-87652-65-7.
TEPLÁ, M. a kol. Asistent pedagoga: jak efektivně zavést pozici asistenta pedagoga ve školách. Praha: Verlag Dashöfer, 2018. ISBN 978-80-87963-64-7
VALENTOVA, I. a kol., 2015. Analýza získaných zkušeností z pilotního ověření systému metodického vedení asistentů pedagoga. 1. vyd. Olomouc: Univerzita Palackého. ISBN 978- 80-244-4759-9.
VRBOVÁ, R. Metodika práce asistenta pedagoga se žákem s narušenou komunikační schopností. Olomouc: Univerzita Palackého v Olomouci, 2012. ISBN 978-80-244-3381-3. 33)
 
Univerzita Karlova | Informační systém UK