Témata prací (Výběr práce)Témata prací (Výběr práce)(verze: 368)
Detail práce
   Přihlásit přes CAS
Pohybové aktivity v edukačním procesu základních škol
Název práce v češtině: Pohybové aktivity v edukačním procesu základních škol
Název v anglickém jazyce: Physical activities in the educational process at grammar schools
Klíčová slova: Pohybové aktivity|školní pohybové aktivity|základní škola|edukační proces|tělesná výchova
Klíčová slova anglicky: Physical activity|school physical activity|primary school|educational process|physical education
Akademický rok vypsání: 2020/2021
Typ práce: bakalářská práce
Jazyk práce: čeština
Ústav: Katedra pedagogiky (21-KPED)
Vedoucí / školitel: doc. PhDr. Martin Strouhal, Ph.D.
Řešitel: skrytý - zadáno a potvrzeno stud. odd.
Datum přihlášení: 30.03.2021
Datum zadání: 30.03.2021
Schválení administrátorem: zatím neschvalováno
Datum potvrzení stud. oddělením: 11.04.2022
Datum a čas obhajoby: 20.06.2022 09:30
Datum odevzdání elektronické podoby:12.05.2022
Datum proběhlé obhajoby: 20.06.2022
Odevzdaná/finalizovaná: odevzdaná studentem a finalizovaná
Oponenti: PhDr. Daniela Sedláčková, Ph.D.
 
 
 
Zásady pro vypracování
Bakalářská práce má za cíl popsat možnosti k realizaci pohybových aktivit, které mohou školy využívat pro své žáky v rámci edukačního procesu. Teoretická část vyloží, co jsou pohybové aktivity, jejich druhy, a pokusí se odpovědět na otázku, proč je důležité pohybové aktivity zapojovat do výuky nejen Tělesné výchovy. V práci budou též popsány možnosti k pohybovému vyžití mimo rámec školní edukace, v souvislostech s volnočasovými a zájmovými aktivitamii. V praktické části bude využito empirického šetření ke zjištění, jaké pohybové aktivity v rámci edukačního procesu základní školy využívají.
Seznam odborné literatury
FRANC, Daniel, ZOUNKOVÁ, Daniela a MARTIN, Andy. Učení zážitkem a hrou: praktická příručka instruktora. Brno: Computer Press, 2007, 201 s. ISBN 978-80-251-1701-9.
Gajdošová, J., Košťálová, A. Hejbej se! Nedej se!edukační matriál pro učitele ZŠ s pohybovými aktivitami do vyučování a pracovními listy. Brno: Zdravotní ústav se sídlem v Brně, 2006.
Kolektiv autorů. Pohybový systém a zátěž. Grada, 1997. ISBN 80-7169-258-1.
PÁVKOVÁ, J., HÁJEK, B., HOFBAUER, B., HRDLIČKOVÁ, V., PAVLÍKOVÁ,A. Pedagogika volného času. 3. vyd. Praha : Portál, 2002. 231 s. ISBN 80-7178-711-6.
PRŮCHA, J., WALTEROVÁ E., MAREŠ J. Pedagogický slovník. 4. vyd. Praha: Portál, 2003. 322 s. ISBN 80-7178-772-8
RYCHTECKÝ, Antonín. POKYNY EU PRO POHYBOVOU AKTIVITU: Doporučená politická opatření na podporu zdraví upevňujících pohybových aktivit. Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy [online]. Praha: qcm, 2022, 1.2.2012 [cit. 2022-02-01]. Dostupné z: https://www.msmt.cz/sport/pokyny-eu-pro-pohybovou-aktivitu?highlightWords=EU_pohybov. Překlad dokumentu EU Physical Activity Guidelines.
RYCHTECKÝ, Antonín a FIALOVÁ, Ludmila. Didaktika školní tělesné výchovy. 2. přeprac. vyd. Praha: Karolinum, 2002. ISBN 80-7184-659-7.
Asociace školních sportovních klubů [online]. Praha: Copyright ©, 2022 [cit. 2022-03-14]. Dostupné z:https://www.assk.cz/
Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy [online]. Praha: QCM, 2022 [cit. 2022-03-14]. Dostupné z:https://www.msmt.cz/
 
Univerzita Karlova | Informační systém UK