Problémy vyučování v období uzavřených škol
Název práce v češtině: | Problémy vyučování v období uzavřených škol |
---|---|
Název v anglickém jazyce: | Problems of teaching in the period of closed schools |
Klíčová slova: | Koronavirus|pandemie|prezenční výuka|online výuka|kvantitativní výzkum|dotazníkové šetření učitelů|dotazníkové šetření žáků|motivace|školské prostředí |
Klíčová slova anglicky: | Coronavirus|pandemic|face-to-face teaching|online|learning|quality research|questionnaire survey of teachers|questionnaire survey of pupils|motivation|school environment |
Akademický rok vypsání: | 2020/2021 |
Typ práce: | bakalářská práce |
Jazyk práce: | čeština |
Ústav: | Katedra pedagogiky (21-KPED) |
Vedoucí / školitel: | doc. PhDr. Martin Strouhal, Ph.D. |
Řešitel: | skrytý - zadáno a potvrzeno stud. odd. |
Datum přihlášení: | 24.03.2021 |
Datum zadání: | 24.03.2021 |
Schválení administrátorem: | zatím neschvalováno |
Datum potvrzení stud. oddělením: | 24.06.2021 |
Datum a čas obhajoby: | 05.09.2022 09:00 |
Datum odevzdání elektronické podoby: | 30.07.2022 |
Datum proběhlé obhajoby: | 05.09.2022 |
Odevzdaná/finalizovaná: | odevzdaná pracovníkem v zastoupení a finalizovaná |
Oponenti: | Mgr. Tereza Komárková, Ph.D. |
Zásady pro vypracování |
Anotace: Cílem této bakalářské práce je zjistit skrze rozhovory s žáky a s učiteli na středních školách v ročnících 1. až 4. na škole 1.KŠPA Kladno, s.r.o., jak se žáci a učitelé vypořádali s distančním studiem a výukou, na které problémy narazili a které potíže byly nejčastější. V práci bude využito toho, že autor BP vyučuje na zmíněné škole IT předměty. Annotation: The aim of this bachelor's thesis is to find out through interviews with students and teachers in secondary schools in grades 1 to 4 at the school 1.KŠPA Kladno, s.r.o., how students and teachers dealt with distance learning and teaching, what problems they encountered and what problems were the most common. The work will use the fact that the author of BT teaches IT subjects at the school. |
Seznam odborné literatury |
Zákon č. 111/1998 Sb. - Zákon o vysokých školách a o změně a doplnění dalších zákonů (zákon o vysokých školách) Zákon č. 561/2004 Sb. - Zákon o předškolním, základním, středním, vyšším odborném a jiném vzdělávání (školský zákon) SMETÁČKOVÁ, Irena a Stanislav ŠTECH. Obavy rodičů žáků 1. stupně základních škol: co ukázalo uzavření škol? Studia paedagogica. 2021, 26(1), 9-38. ISSN 2336-4521. Dostupné z: doi:10.5817/SP2021-1-1 KRÁTKÁ, Jana a Lenka ZEMANOVÁ. Distanční výuka na druhou. Pedagogická orientace. [Online]. 2020, č. 2, s. 249–254. [cit. 2021-06-21]. Dostupné z: https://journals.muni.cz/pedor/article/view/14144 MINAŘÍKOVÁ, Eva. Uzavření škol: jiný příběh se stejným nadpisem? Zkušenosti ze tří zemí. Pedagogická orientace. [Online]. 2020, č. 2, s. 302–307. [cit. 2021-06-09]. Dostupné z: https://journals.muni.cz/pedor/article/view/14150 ROKOS, Lukáš a Michal VANČURA. Distanční výuka při opatřeních spojených s koronavirovou pandemií – pohled očima učitelů, žáků a jejich rodičů. Pedagogická orientace. [Online]. 2020, č. 2, s. 122–155. [cit. 2021-06-21]. Dostupné z: https://journals.muni.cz/pedor/article/view/14136 BRDIČKA, Bořivoj. Dokáže koronavirus zavést technologie do výuky skokem?. Metodický portál: Spomocník [online]. 11. 03. 2020, [cit. 2021-06-21]. Dostupné z: https://spomocnik.rvp.cz/clanek/22436/DOKAZE-KORONAVIRUS-ZAVEST-TECHNOLOGIE-DO-VYUKY-SKOKEM.html. ISSN 1802-4785. ŠVAŘÍČEK, Roman a Klára ŠEĎOVÁ. Kvalitativní výzkum v pedagogických vědách. Vyd. 2. Praha: Portál, 2014. ISBN 978-80-262-0644-6. HENDL, Jan. Kvalitativní výzkum: základní teorie, metody a aplikace. 2., aktualiz. vyd. Praha: Portál, 2008. ISBN 978-80-7367-485-4. |