Témata prací (Výběr práce)Témata prací (Výběr práce)(verze: 368)
Detail práce
   Přihlásit přes CAS
Školní vzdělávací alternativa: hledání vlastní cesty
Název práce v češtině: Školní vzdělávací alternativa: hledání vlastní cesty
Název v anglickém jazyce: School educational alternative: finding your own way
Klíčová slova: alternativní vzdělávání|alternativní školy|vzdělávání|děti|rodiče|pedagogové|průvodci
Klíčová slova anglicky: alternative education|alternative schools|education|children|parents|teachers|conductor
Akademický rok vypsání: 2020/2021
Typ práce: bakalářská práce
Jazyk práce: čeština
Ústav: Katedra pedagogiky (21-KPED)
Vedoucí / školitel: doc. PhDr. Hana Kasíková, CSc.
Řešitel: skrytý - zadáno a potvrzeno stud. odd.
Datum přihlášení: 20.03.2021
Datum zadání: 20.03.2021
Schválení administrátorem: zatím neschvalováno
Datum potvrzení stud. oddělením: 18.05.2022
Datum a čas obhajoby: 05.09.2022 09:00
Datum odevzdání elektronické podoby:21.07.2022
Datum proběhlé obhajoby: 05.09.2022
Odevzdaná/finalizovaná: odevzdaná pracovníkem v zastoupení a finalizovaná
Oponenti: PaedDr. Eva Valášková Vincejová, Ph.D.
 
 
 
Zásady pro vypracování
Tématem bakalářské práce je Školní vzdělávací alternativa: hledání vlastní cesty. V teoretické části je bakalářská práce zaměřena na rozdíl mezi alternativními a běžnými institucemi. Dále se práce zabývá konceptem alternativního vzdělávání, problematikou alternativních škol a popisuje druhy alternativních institucí.
Praktická část bakalářské práce zahrnuje podrobné informace o alternativní škole Koventinka. Zaměřuje se na rozvoj tzv. měkkých dovedností-škola na ně klade velký důraz. Dále obsahuje rozdíly mezi školami, které jsou zapsány v registru MŠMT a které v registru MŠMT zapsány nejsou-Koventinka v registru MŠMT není. Dále je v práci popsáno, na čem si Koventinka zakládá, přesný harmonogram a jak škola komunikuje/spolupracuje s rodiči. V závěru praktické části je přiložen dotazník. Dotazník je zaměřen na informace zjišťující spokojenost rodičů s Koventinkou př. důvody, proč rodiče zvolili pro své děti alternativní školu Koventinka, proč rodiče nedali děti do běžné školy, či jak si zjišťovali informace o alternativních institucích a alternativním vzdělávání.

The topic of the bachelor's thesis is School educational alternative: finding your own way. In the theoretical part, the bachelor's thesis focuses on the differences between alternative and usual institutions. Furthermore, the thesis deals with the concept and issue of alternative education and describes the types of alternative institutions.
The empirical part of the bachelor thesis includes detailed information about concrete instance of an alternative school, Koventinka. It focuses on the development of so-called soft skills - the school places great emphasis on them. The thesis also contains differences between schools that are and are not registered in the register of the Ministry of Education, Youth and Sports – Koventinka is not in the register. In addition, the thesis describes what Koventinka relies on - an exact schedule - and how the school communicates/cooperates with parents. At the end of the empirical part is attached a questionnaire. The questionnaire is focused on information determining parents' satisfaction with Koventinka, for example reasons why parents chose the alternative school Koventinka for their children, why parents did not put the children in a regular school or how they found out information about alternative institutions and alternative education.
Seznam odborné literatury
PRŮCHA, Jan. Alternativní školy a inovace ve vzdělávání. Třetí. Praha: PORTÁL, 2012. ISBN 978-80-7178-999-4.
ALDORTOVÁ, Naomi. Vychováváme děti a rosteme s nimi: Od neshod a kárání ke svobodě, rozvoji a radosti. Praha: Práh, 2010. ISBN 978-80-7252-287-3.
ROSENBERG, Marshall B. Nenásilná komunikace. Čtvrté. Praha: Portál, 2016. ISBN 978-80-262-1079-5.
WILDOVÁ, Rebeca. Svoboda a hranice, láska a respekt: Co od nás děti potřebují. Praha: DharmaGaia, 2010. ISBN 978-80-7436-005-3.
NEILL, Alexander Sutherland. Summerhill: Příběh první demokratické školy na světě. Praha: PeopleComm, 2013. ISBN 978-80-904890-5-9.
GRAY, Peter. Svoboda učení: Jak nechat děti rozhodovat o svém vzdělávání. Druhé. Praha: PeopleComm, 2016. ISBN 978-80-87917-17-6.
 
Univerzita Karlova | Informační systém UK