Témata prací (Výběr práce)Témata prací (Výběr práce)(verze: 368)
Detail práce
   Přihlásit přes CAS
Začlenění kritického myšlení do výuky na základních školách
Název práce v češtině: Začlenění kritického myšlení do výuky na základních školách
Název v anglickém jazyce: Integration of critical thinkinging to the teaching in primary school
Klíčová slova: Kritické myšlení|Základní škola|Kurikulum|Výuka|Racionální myšlení
Klíčová slova anglicky: Critical thinking|Primary school|Curriculum|Teaching|Rational thinking
Akademický rok vypsání: 2020/2021
Typ práce: bakalářská práce
Jazyk práce: čeština
Ústav: Katedra pedagogiky (21-KPED)
Vedoucí / školitel: Mgr. Markéta Pelzová, Ph.D.
Řešitel: skrytý - zadáno a potvrzeno stud. odd.
Datum přihlášení: 15.03.2021
Datum zadání: 15.03.2021
Schválení administrátorem: zatím neschvalováno
Datum potvrzení stud. oddělením: 02.02.2022
Datum a čas obhajoby: 22.06.2022 09:30
Datum odevzdání elektronické podoby:13.05.2022
Datum proběhlé obhajoby: 22.06.2022
Odevzdaná/finalizovaná: odevzdaná studentem a finalizovaná
Oponenti: PaedDr. Eva Valášková Vincejová, Ph.D.
 
 
 
Zásady pro vypracování
Cílem bakalářské práce Začlenění kritického myšlení do výuky na základních školách je popsat, do jaké míry je kritické myšlení začleněno do kurikula na základních školách, zda je mu věnovaná dostatečná pozornost a proč bychom se mu měli právě v 21. století věnovat. Bakalářská práce je rozdělena na teoretickou a empirickou část. V teoretické části je práce zaměřena na definici pojmu kritickéhé myšlení, základní charakteristiky či vymezení dle autorů. Její součástí je i zaměření se na důležitost kritického myšlení pro součastnost, jeho začlenění v RVP a metody. jak jej přidat do výuky. Empirická část se skládá z výzkumné sondy mezi pedagogickými pracovníky na základních školách ve formě standardizovaného rozhovoru.
Seznam odborné literatury
GAZDA, Jan, Václav LIŠKA a Bořivoj MAREK. Kritické myšlení : dovednost (nejen) pro 21. století. Praha: Nakladatelství P3K, 2019. ISBN 978-80-87343-88-3.

DISPEZIO, Michael A. Hlavolamy pro rozvoj kritického myšlení. 1. vyd. Praha : Portál, 2002. 93 s. ISBN 80 -7178- 6470.

KOŠŤÁLOVÁ, Hana. Reading & Writing for Critical Thinking : náměty z programu Čtením a psaním ke kritickému 70 myšlení. In Moderní vyučování. Roč. 11, č. 3, 2005. příl. s. 1- 16..

ŠEDÝ, Jiří. Kritické myšlení. Praha: Galén, 2021 - 2021, 328 s. ISBN 978-80-7492-543-6.

GRECMANOVÁ, Helena, Eva URBANOVSKÁ a Petr NOVOTNÝ. Podporujeme aktivní myšlení a samostatné učení žáků. Olomouc: Hanex, 2000, 159 s. ISBN 80-85783-28-2.

BERAN, Vít, Nina RUTOVÁ a Vladimíra SPILKOVÁ. Učím s radostí: zkušenosti, lekce, projekty. Praha: Agentura Strom, 2003, 237 s. : il. ISBN 80-86106-09-8.

VÁGNEROVÁ, Marie. Vývojová psychologie. I., Dětství a dospívání. V Praze: Karolinum, 2005, 467 s. : il. ISBN 80-246-0956-8.

KYRIACOU, Chris, Dominik DVOŘÁK, Milan KOLDINSKÝ a Vlastimil ŠVEC. Klíčové dovednosti učitele: cesty k lepšímu vyučování. Praha: Portál, 1996, 155 stran : ilustrace. ISBN 80-7178-022-7.

DANIEL, Kahneman. Myšlení, rychlé a pomalé. Jan Melvil Publishing, 2012, 1 online zdroj (544 stran). ISBN 978-80-87270-46-2.

Rámcový vzdělávací program pro základní vzdělávání [online]. In: . Praha: MŠMT, 2021, s. 164 [cit. 2022-01-12]. Dostupné z: http://www.nuv.cz/file/4983/
 
Univerzita Karlova | Informační systém UK