Malé pořady ve velké televizi – online-only obsah České televize
Název práce v češtině: | Malé pořady ve velké televizi – online-only obsah České televize |
---|---|
Název v anglickém jazyce: | Little Series in the Big Television – Czech Television´s Online-only Content |
Klíčová slova: | webseriály|veřejnoprávní média|autoetnografie|Česká televize|produkční folklór |
Klíčová slova anglicky: | webseries|public servis media|autoethnography|Czech television|production lore |
Akademický rok vypsání: | 2020/2021 |
Typ práce: | diplomová práce |
Jazyk práce: | čeština |
Ústav: | Katedra filmových studií (21-KFS) |
Vedoucí / školitel: | doc. Mgr. Petr Szczepanik, Ph.D. |
Řešitel: | skrytý - zadáno a potvrzeno stud. odd. |
Datum přihlášení: | 08.03.2021 |
Datum zadání: | 08.03.2021 |
Schválení administrátorem: | zatím neschvalováno |
Datum potvrzení stud. oddělením: | 18.03.2021 |
Datum a čas obhajoby: | 06.09.2022 09:00 |
Datum odevzdání elektronické podoby: | 07.08.2022 |
Datum proběhlé obhajoby: | 06.09.2022 |
Odevzdaná/finalizovaná: | odevzdaná studentem a finalizovaná |
Oponenti: | Mgr. Jana Jedličková, Ph.D. |
Zásady pro vypracování |
Média veřejné služby napříč státy se již po léta přizpůsobují výzvám, jaké pro ně představuje internet a s ním spojený masový nárůst konzumace videoobsahu po síti. Ohrožení pro ně představují nejen změny diváckých praktik dospívajících generací diváků, ale i platformizace a s ní spojená kapitalizace internetu, která způsobuje kvantitativní nárůst typů manipulace s informacemi. V reakci na tyto hrozby vyvíjí média veřejné služby strategie adaptace, které ve většině obsahují i přechod na produkci nových formátů určených primárně k internetovému šíření, jež by webovou formou šířily veřejnoprávní ideje.
Česká televize prochází takovou digitální přestavbou od května 2019 a tento proces by měl vyvrcholit spuštěním nové videoplatformy v září 2021. Spolu se spuštěním nové videoplatformy je plánováno i uvedení nových web-only pořadů. Právě proces a podmínky vzniku prvních online-only pořadů produkovaných Českou televizí budou předmětem mé diplomové práce. Ve svém výzkumu se na příkladu konkrétních sérií a jejich tvůrčích týmů zaměřím především na institucionální rovinu zkoumaného prostředí – tedy, co přesně pro instituci jako Česká televize znamená integrace nového typu produkce. Hlavním předmětem analýzy pro mě budou kvalitativní data, která sbírám jako osobně čím dál zainteresovanější člen týmu nové videoplatformy České televize, a evaluační hloubkové rozhovory s klíčovými aktéry tohoto přechodového procesu. Metodologicky se proto práce opírá o etnografické výzkumné metody a publikace z oboru mediálních a televizních studií. Výzkum profiluji jako kvalitativní analýzu osobní zkušenosti s procesem vzniku prvních online-only pořadů ČT, rámované a podmíněné institucionálními podmínkami veřejnoprávní instituce ve stadiu transformace. Výsledná práce bude obsahovat i komparativní část, ve které bych ráda srovnala svůj záznam procesu digitální přestavby v České televizi s akademickým zpracováním počátků online-only produkce zahraničních veřejnoprávních médií. |
Seznam odborné literatury |
Amanda Lotz, Jonathan Gray, Television Studies. 2nd edition. Cambridge, UK: Polity 2019.
Hanne Bruun, Re-scheduling Television in the Digital Era, New York: Routledge 2020. Vilde Schanke Sundet, From ‘secret’ online teen drama to international cult phenomenon: The global expansion of SKAM and its public service mission. Critical Studies in Television: The International Journal of Television Studies 15, 2020, s. 69–90. Douglas Ezzy, Qualitative Analysis: Practice and Innovation. London: Routledge 2002. Hilary Arksey, Peter Knight, Interviewing for Social Scientists: An introductory resource with examples. London: SAGE 1999. Barbara Czarniawska, Social Science Research: From field to desk. London: SAGE 2014. @font-face {font-family:"Cambria Math"; panose-1:2 4 5 3 5 4 6 3 2 4; mso-font-charset:0; mso-generic-font-family:roman; mso-font-pitch:variable; mso-font-signature:-536870145 1107305727 0 0 415 0;}@font-face {font-family:Calibri; panose-1:2 15 5 2 2 2 4 3 2 4; mso-font-charset:0; mso-generic-font-family:swiss; mso-font-pitch:variable; mso-font-signature:-536859905 -1073732485 9 0 511 0;}p.MsoNormal, li.MsoNormal, div.MsoNormal {mso-style-unhide:no; mso-style-qformat:yes; mso-style-parent:""; margin:0cm; mso-pagination:widow-orphan; font-size:11.0pt; mso-bidi-font-size:12.0pt; font-family:"Arial",sans-serif; mso-fareast-font-family:"Times New Roman"; mso-bidi-font-family:"Times New Roman";}.MsoChpDefault {mso-style-type:export-only; mso-default-props:yes; font-size:10.0pt; mso-ansi-font-size:10.0pt; mso-bidi-font-size:10.0pt;}div.WordSection1 {page:WordSection1;} |