Témata prací (Výběr práce)Témata prací (Výběr práce)(verze: 368)
Detail práce
   Přihlásit přes CAS
Všímavost a koučování
Název práce v češtině: Všímavost a koučování
Název v anglickém jazyce: Mindfulness and couching
Klíčová slova: Všímavost|MBCT-L|individuální koučování|intervence nezaložené na všímavosti
Klíčová slova anglicky: Mindfulness|MBCT-L|Individual Coaching|non-MBI
Akademický rok vypsání: 2020/2021
Typ práce: diplomová práce
Jazyk práce: čeština
Ústav: Katedra psychologie (21-KPS)
Vedoucí / školitel: PhDr. Katarína Loneková, Ph.D.
Řešitel: skrytý - zadáno a potvrzeno stud. odd.
Datum přihlášení: 05.03.2021
Datum zadání: 05.03.2021
Schválení administrátorem: zatím neschvalováno
Datum potvrzení stud. oddělením: 26.05.2021
Datum a čas obhajoby: 01.02.2023 00:00
Datum odevzdání elektronické podoby:14.12.2022
Datum proběhlé obhajoby: 01.02.2023
Odevzdaná/finalizovaná: odevzdaná studentem a finalizovaná
Oponenti: Bc. Lucie Zernerová, M.Sc., Ph.D.
 
 
 
Konzultanti: doc. PhDr. MUDr. Mgr. Radvan Bahbouh, Ph.D.
PhDr. Jan Benda, Ph.D.
Zásady pro vypracování
Cílem diplomové práce je popsat všímavost v kontextu koučování a zjistit, zda může během koučování docházet ke zvyšování všímavosti.
Obsahem teoretické části bude na základě aktuálních výzkumů a literatury představit koncept všímavosti a dát ho do souvislostí s psychologickým koučováním – jakými mechanismy, otázkami, technikami atp. může zvyšovat všímavost.
Ve výzkumné části bude přiblížen kvantitativní výzkum mapující všímavost u koučích. Ve výzkumu bude použit Dotazník pěti aspektů všímavosti vytvořený Ruth Baer, kteří koučí vyplní před a po procesu koučování.
Výsledky výzkumu přispějí ke zjištění, zda je všímavost důležitou součástí psychologického koučování a zda je jedním z jeho přirozených přínosů.
Seznam odborné literatury
Baer, R. A., Smith, G. T., Lykins, E., Button, D., Krietemeyer, J., Sauer, S., Walsh, E., Duggan, D., & Williams, J. M. G. (2008). Construct Validity of the Five Facet Mindfulness Questionnaire in Meditating and Nonmeditating Samples. Assessment, 15(3), 329-342. https://doi.org/10.1177/1073191107313003

Benda, J. (2019). Všímavost a soucit se sebou: proměna emocí v psychoterapii. Portál.

Martin, J. R. (1997). Mindfulness: A Proposed Common Factor. Journal Of Psychotherapy Integration Publication Discontinued, 7(4), 291-312.https://doi.org/10.1023/B:JOPI.0000010885.18025.bc

Silsbee, D. K. (2012). Všímavý kouč: sedm rolí pro rozvoj řídících pracovníků. Maitrea.

Shelov, D. V., Suchday, S., & Friedberg, J. P. (2009). A Pilot Study Measuring the Impact of Yoga on the Trait of Mindfulness. Behavioural And Cognitive Psychotherapy, 37(5), 595-598.https://doi.org/10.1017/S1352465809990361

Williams, J. M. G., & Penman, D. (2014). Všímavost: jak najít klid v uspěchaném světě (2. dotisk). ANAG.
 
Univerzita Karlova | Informační systém UK