Všímavost a koučování
Název práce v češtině: | Všímavost a koučování |
---|---|
Název v anglickém jazyce: | Mindfulness and couching |
Klíčová slova: | Všímavost|MBCT-L|individuální koučování|intervence nezaložené na všímavosti |
Klíčová slova anglicky: | Mindfulness|MBCT-L|Individual Coaching|non-MBI |
Akademický rok vypsání: | 2020/2021 |
Typ práce: | diplomová práce |
Jazyk práce: | čeština |
Ústav: | Katedra psychologie (21-KPS) |
Vedoucí / školitel: | PhDr. Katarína Loneková, Ph.D. |
Řešitel: | skrytý - zadáno a potvrzeno stud. odd. |
Datum přihlášení: | 05.03.2021 |
Datum zadání: | 05.03.2021 |
Schválení administrátorem: | zatím neschvalováno |
Datum potvrzení stud. oddělením: | 26.05.2021 |
Datum a čas obhajoby: | 01.02.2023 00:00 |
Datum odevzdání elektronické podoby: | 14.12.2022 |
Datum proběhlé obhajoby: | 01.02.2023 |
Odevzdaná/finalizovaná: | odevzdaná studentem a finalizovaná |
Oponenti: | Bc. Lucie Zernerová, M.Sc., Ph.D. |
Konzultanti: | doc. PhDr. MUDr. Mgr. Radvan Bahbouh, Ph.D. |
PhDr. Jan Benda, Ph.D. | |
Zásady pro vypracování |
Cílem diplomové práce je popsat všímavost v kontextu koučování a zjistit, zda může během koučování docházet ke zvyšování všímavosti. Obsahem teoretické části bude na základě aktuálních výzkumů a literatury představit koncept všímavosti a dát ho do souvislostí s psychologickým koučováním – jakými mechanismy, otázkami, technikami atp. může zvyšovat všímavost. Ve výzkumné části bude přiblížen kvantitativní výzkum mapující všímavost u koučích. Ve výzkumu bude použit Dotazník pěti aspektů všímavosti vytvořený Ruth Baer, kteří koučí vyplní před a po procesu koučování. Výsledky výzkumu přispějí ke zjištění, zda je všímavost důležitou součástí psychologického koučování a zda je jedním z jeho přirozených přínosů. |
Seznam odborné literatury |
Baer, R. A., Smith, G. T., Lykins, E., Button, D., Krietemeyer, J., Sauer, S., Walsh, E., Duggan, D., & Williams, J. M. G. (2008). Construct Validity of the Five Facet Mindfulness Questionnaire in Meditating and Nonmeditating Samples. Assessment, 15(3), 329-342. https://doi.org/10.1177/1073191107313003 Benda, J. (2019). Všímavost a soucit se sebou: proměna emocí v psychoterapii. Portál. Martin, J. R. (1997). Mindfulness: A Proposed Common Factor. Journal Of Psychotherapy Integration Publication Discontinued, 7(4), 291-312.https://doi.org/10.1023/B:JOPI.0000010885.18025.bc Silsbee, D. K. (2012). Všímavý kouč: sedm rolí pro rozvoj řídících pracovníků. Maitrea. Shelov, D. V., Suchday, S., & Friedberg, J. P. (2009). A Pilot Study Measuring the Impact of Yoga on the Trait of Mindfulness. Behavioural And Cognitive Psychotherapy, 37(5), 595-598.https://doi.org/10.1017/S1352465809990361 Williams, J. M. G., & Penman, D. (2014). Všímavost: jak najít klid v uspěchaném světě (2. dotisk). ANAG. |