Témata prací (Výběr práce)Témata prací (Výběr práce)(verze: 368)
Detail práce
   Přihlásit přes CAS
Učitelská profese v současné společnosti
Název práce v češtině: Učitelská profese v současné společnosti
Název v anglickém jazyce: The Teaching Proffesion in Current Society
Klíčová slova: profesní příprava učitelů|učitel primární školy|prestiž učitele|pracovní doba|společnost
Klíčová slova anglicky: teacher training|primary school teacher|the prestige of the teacher|working hours|society
Akademický rok vypsání: 2020/2021
Typ práce: bakalářská práce
Jazyk práce: čeština
Ústav: Katedra pedagogiky (21-KPED)
Vedoucí / školitel: doc. PhDr. Martin Strouhal, Ph.D.
Řešitel: skrytý - zadáno a potvrzeno stud. odd.
Datum přihlášení: 04.03.2021
Datum zadání: 04.03.2021
Schválení administrátorem: bylo schváleno
Datum potvrzení stud. oddělením: 06.05.2024
Datum a čas obhajoby: 22.06.2022 09:30
Datum odevzdání elektronické podoby:06.05.2024
Odevzdaná/finalizovaná: odevzdaná studentem
Oponenti: Mgr. et Mgr. Martin Skutil, Ph.D.
 
 
 
Zásady pro vypracování
Cílem této práce je rozbor učitelské profese v současné společnosti. Ve své práci stručně popisuji historický vývoj učitelské profese od 2. poloviny 18. století doposud, následuje charakteristika učitelského povolání, pracovní podmínky učitelů a vybrané problémy v učitelské profesi.
Seznam odborné literatury
HAVLÍK, Radomír; KOŤA, Jaroslav, Sociologie výchovy a školy. Praha: Portál, 2002
MORKES, František, Devětkrát o českém školství. Praha: Pedagogické muzeum J.A. Komenského, 2004
PRŮCHA, Jan: Učitel, současné poznatky o profesi. Praha: Portál, 2002
ŠTVERAK, Vladimir; ČADSKA, Milada, Stručný průvodce dějinami pedagogiky.
Praha: Karolinum, 1999
VAŠUTOVÁ Jaroslava, Být učitelem. Praha: Univerzita Karlova, 2007
VESELÁ Zdenka , Vývoj české školy a učitelského vzdělání. Brno: Masarykova univerzita, 1992
 
Univerzita Karlova | Informační systém UK