Nekázeň žáků jako významný faktor vzniku syndromu vyhoření pedagogických pracovníků
Název práce v češtině: | Nekázeň žáků jako významný faktor vzniku syndromu vyhoření pedagogických pracovníků |
---|---|
Název v anglickém jazyce: | Student`s indiscipline as a significant factor of burnout syndrome of pedagogical workers |
Klíčová slova: | nekázeň žáků|syndrom vyhoření|pedagogický pracovník|stres|prevence |
Klíčová slova anglicky: | student`s indiscipline|burnout syndrome|pedagogical worker|stress|prevention |
Akademický rok vypsání: | 2020/2021 |
Typ práce: | diplomová práce |
Jazyk práce: | čeština |
Ústav: | Katedra pedagogiky (21-KPED) |
Vedoucí / školitel: | PhDr. Daniela Sedláčková, Ph.D. |
Řešitel: | skrytý - zadáno a potvrzeno stud. odd. |
Datum přihlášení: | 02.03.2021 |
Datum zadání: | 02.03.2021 |
Schválení administrátorem: | zatím neschvalováno |
Datum potvrzení stud. oddělením: | 23.11.2021 |
Datum a čas obhajoby: | 21.06.2022 09:00 |
Datum odevzdání elektronické podoby: | 13.04.2022 |
Datum proběhlé obhajoby: | 21.06.2022 |
Odevzdaná/finalizovaná: | odevzdaná studentem a finalizovaná |
Oponenti: | PaedDr. Eva Valášková Vincejová, Ph.D. |
Zásady pro vypracování |
Tématem diplomové práce je nekázeň žáků jako významný faktor vzniku syndromu vyhoření pedagogických pracovníků. Teoretická část se zaměřuje na vymezení pojmů a bližší seznámení s nekázní žáků a s problematikou syndromu vyhoření. Dále charakterizuje příčiny syndromu vyhoření spjaté s prací pedagoga. Praktická část popisuje míru vzniku syndromu vyhoření pedagogických pracovníků ve vybraných institucích. Výzkumné šetření bude prováděno kvantitativně, metodou sběru dat bude dotazník. Výzkumný soubor budou tvořit pedagogičtí pracovníci základních škol. Cílem výzkumu je určit, jakou míru má nekázeň žáků na vznik syndromu vyhoření u pedagogických pracovníků. |
Seznam odborné literatury |
1. BÁRTOVÁ, Zdenka. Jak zvládnout stres za katedrou. [Kralice na Hané]: Computer Media, 2011. ISBN 978-80-7402-110-7.
2. BENDL, Stanislav. Jak předcházet nekázni, aneb, Kázeňské prostředky. Praha: ISV, 2004. Pedagogika (ISV). ISBN 80-86642-14-3. 3. BENDL, Stanislav. Kázeňské problémy ve škole. Aktualiz. a dopl. vyd. Praha: Triton, 2011. ISBN 978-80-7387-436-0. 4. BENDL, Stanislav. Školní kázeň: metody a strategie. Praha: ISV, 2001. Pedagogika (ISV). ISBN 80-85866-80-3. 5. ČAPEK, Robert, Irena PŘÍKAZSKÁ a Jiří ŠMEJKAL. Učitel a syndrom vyhoření. Praha: Raabe, [2018]. Dobrá škola. ISBN 978-80-7496-392-6. 6. ČÁP, Jan a Jiří MAREŠ. Psychologie pro učitele. Vyd. 2. Praha: Portál, 2007. ISBN 978-80-7367-273-7. 7. FORSHAW, Mark a David SHEFFIELD, ed. Health psychology in action. Chichester: Wiley-Blackwell, 2013. ISBN 978-0-470-66733-0. 8. HAGEMANN, Wolfgang. Syndrom vyhoření u učitelů: příčiny, pomoc, terapie. V Ústí nad Labem: Univerzita J.E. Purkyně, 2012. ISBN 978-80-7414-364-9. 9. KŘIVOHLAVÝ, Jaro. Jak neztratit nadšení. Praha: Grada, 1998. Psychologie pro každého. ISBN 80-7169-551-3. 10. KŘIVOHLAVÝ, Jaro. Psychologie zdraví. Vyd. 3. Praha: Portál, 2009. ISBN 978-80-7367-568-4. 11. LEITER, Michael P., Arnold BAKKER a Christina MASLACH, ed. Burnout at work: a psychological perspective. London: Psychology Press, 2014. Current issues in work and organizational psychology. ISBN 978-1-84872-229-3. 12. MATĚJČEK, Zdeněk. Po dobrém, nebo po zlém?. Vyd. 8. Praha: Portál, 2015. ISBN 978-80-262-0852-5. 13. MÍČEK, Libor a Vladimír ZEMAN. Učitel a stres. 2. rozš. vyd. Opava: Vade mecum, 1997. Věda do kapsy. ISBN 80-86041-25-5. 14. PELCÁK, Stanislav. Stres a syndrom vyhoření. Hradec Králové: Gaudeamus, 2015. ISBN 978-80-7435-576-9. 15. STOCK, Christian. Syndrom vyhoření a jak jej zvládnout. Praha: Grada, 2010. Poradce pro praxi. ISBN 978-80-247-3553-5. |