Témata prací (Výběr práce)Témata prací (Výběr práce)(verze: 368)
Detail práce
   Přihlásit přes CAS
Autorita učitele z pohledu žáků středních škol
Název práce v češtině: Autorita učitele z pohledu žáků středních škol
Název v anglickém jazyce: Teacher´s authority from secondary school students´ point of view
Klíčová slova: autorita|učitel|žák|výchova|osobnost učitele
Klíčová slova anglicky: authority|teacher|student|teacher’s personality|education
Akademický rok vypsání: 2020/2021
Typ práce: bakalářská práce
Jazyk práce: čeština
Ústav: Katedra pedagogiky (21-KPED)
Vedoucí / školitel: doc. PhDr. Jaroslav Koťa
Řešitel: skrytý - zadáno a potvrzeno stud. odd.
Datum přihlášení: 10.02.2021
Datum zadání: 10.02.2021
Schválení administrátorem: zatím neschvalováno
Datum potvrzení stud. oddělením: 22.04.2021
Datum a čas obhajoby: 20.06.2022 09:30
Datum odevzdání elektronické podoby:27.04.2022
Datum proběhlé obhajoby: 20.06.2022
Odevzdaná/finalizovaná: odevzdaná studentem a finalizovaná
Oponenti: Mgr. et Mgr. Martin Skutil, Ph.D.
 
 
 
Zásady pro vypracování
Cílem bakalářské práce „Autorita učitele z pohledu žáků středních škol“ je zjistit, jak chápou žáci středních škol autoritu učitele, zda je pro ně učitel vzorem, jaké vlastnosti učitele podle žáků autoritu učitele posilují a jaké ji naopak oslabují. Bakalářská práce je rozdělena na teoretickou a praktickou část. Cílem teoretické části je souhrn dosavadních poznatků o autoritě učitele. Teoretická část vychází ze studia odborné literatury. V úvodu se zabývá vymezením pojmu, typologií
a proměnami autority. Dále obsahuje typologii učitele z hlediska jeho osobnosti, zabývá se vztahem učitele a žáka. Předmětem poslední části je autorita ve výchovně vzdělávacím procesu, vztah autority a kázně a autorita učitele.
Cílem praktické části je pomocí výzkumného šetření zjistit, jaký pohled mají na autoritu učitelů žáci středních odborných škol.
Seznam odborné literatury
ARENDT, Hannah. Krize kultury: (4 cvičení v polit.myšlení.). Praha: Mladá fronta, 1994. Váhy (Mladá fronta). ISBN 80-204-0424-4.
KRYKORKOVÁ, Hana a Růžena VÁŇOVÁ. Učitel v současné škole. Praha: Filozofická fakulta Univerzity Karlovy v Praze, 2010. ISBN 978-80-7308-301-4.
MAREŠ, Jiří. Pedagogická psychologie. Praha: Portál, 2013. ISBN 978-80-262-0174-8.
NOVOTNÝ, Petr. Autoritářství jako jedna z determinant výkonu učitelské profese. Pedagogika. 1997, XLVII(3), 247-258.
STROUHAL, Martin. Teorie výchovy: k vybraným problémům a perspektivám jedné pedagogické disciplíny. Praha: Grada, 2013. Pedagogika (Grada). ISBN 978-80-247-4212-0.
VALIŠOVÁ, Alena a Hana KASÍKOVÁ. Pedagogika pro učitele. Praha: Grada, 2007. Pedagogika (Grada). ISBN 978-80-247-1734-0.
VALIŠOVÁ, Alena, Mária BRATSKÁ, Bogusław ŚLIWERSKI a kol. Relativizace autority a její dopady na současnou mládež. 1. Praha: ISV, 2005. ISBN 80-86642-43-7.
VALIŠOVÁ, Alena. Pojetí autority a její proměny v pedagogickém kontextu. Psychologie pro praxi. 2010, XLV(3-4), 53-63.
VALIŠOVÁ, Alena. Autorita jako pedagogický problém. Praha: Karolinum, 1998. ISBN 80-718-4624-4.
WEBER, Max a Jan ŠKODA. Autorita, etika a společnost: pohled sociologa do dějin. Praha: Mladá fronta, 1997. Souvislosti (Mladá fronta). ISBN 80-204-0611-5.
 
Univerzita Karlova | Informační systém UK