Témata prací (Výběr práce)Témata prací (Výběr práce)(verze: 368)
Detail práce
   Přihlásit přes CAS
Realizace multikulturní výchovy na gymnáziích v Českých Budějovicích
Název práce v češtině: Realizace multikulturní výchovy na gymnáziích v Českých Budějovicích
Název v anglickém jazyce: Implementation of multicultural education at grammar schools in České Budějovice
Klíčová slova: multikulturní výchova|multikulturalismus|multikulturalita|metody|národ|národnost|národnostní menšina|etnikum|etnická příslušnost|etnické vědomí|etnicita|kultura|integrace|akulturace|školní dokumenty|gymnázium|legislativa|dotazník|výzkum
Klíčová slova anglicky: multicultural education|multiculturalism|methods|nation|nationality|ethnic minority|ethnic|ethnicity|ethnic consciousness|culture|integration|acculturation|school documents|legislation|questionnaire|research
Akademický rok vypsání: 2020/2021
Typ práce: diplomová práce
Jazyk práce: čeština
Ústav: Katedra pedagogiky (21-KPED)
Vedoucí / školitel: PaedDr. Eva Valášková Vincejová, Ph.D.
Řešitel: skrytý - zadáno a potvrzeno stud. odd.
Datum přihlášení: 10.02.2021
Datum zadání: 10.02.2021
Schválení administrátorem: zatím neschvalováno
Datum potvrzení stud. oddělením: 20.05.2021
Datum a čas obhajoby: 25.01.2023 13:00
Datum odevzdání elektronické podoby:13.12.2022
Datum proběhlé obhajoby: 25.01.2023
Odevzdaná/finalizovaná: odevzdaná studentem a finalizovaná
Oponenti: prof. PaedDr. Ondrej Kaščák, Ph.D.
 
 
 
Zásady pro vypracování
Diplomová práce je zaměřena na realizaci multikulturní výchovy na gymnáziích v Českých Budějovicích. Cílem práce je vymezit základní teoretická východiska multikulturní výchovy, její realizaci na vybraných gymnáziích v Českých Budějovicích a porovnání rozdílů realizace multikulturní výchovy mezi státním a soukromým zřízením daného typu gymnázia. Teoretická část pojednává o multikulturní výchově z hlediska etnického i z hlediska kulturních a jazykových menšin a zabývá se její specifikací v kurikulárních dokumentech. Praktická část se věnuje stanoveným cílům diplomové práce, dále zmiňuje použitou metodiku kvantitativního výzkumu a popisuje výzkumný soubor včetně uvedení výsledků získaných dat, které objasní stanovené cíle, a to zjistit znalosti a postoje studentů posledních ročníků gymnázií s problematikou multikultury/interkultury nejen u nás, ale i ve světě.
Seznam odborné literatury
ČENĚK, Jiří, Josef SMOLÍK a Zdeňka VYKOUKALOVÁ. Interkulturní psychologie: vybrané kapitoly. Praha: Grada, 2016. Psyché (Grada). ISBN 978-80-247-5414-7.
GULOVÁ, Lenka. Sociální pedagogika a multikulturní výchova v otázkách. Brno: Masarykova univerzita, 2008. ISBN 978-80-210-4724-2.
GULOVÁ, Lenka a Radim ŠÍP, ed. Výzkumné metody v pedagogické praxi. Praha: Grada, 2013. Pedagogika (Grada). ISBN 978-80-247-4368-4.
CHRÁSKA, Miroslav. Metody pedagogického výzkumu: základy kvantitativního výzkumu. 2., aktualizované vydání. Praha: Grada, 2016. Pedagogika (Grada). ISBN 978-80-247-5326-3.
KOLÁŘ, Jan, Lucie SCHUBERT a Jana RANDA. Among others: rozvoj interkulturní kompetence ve vzdělávání. [Praha]: Dům zahraniční spolupráce, 2020. ISBN 978-80-88153-71-9.
PELCOVÁ, Naděžda. Multikulturní výchova ve vzdělávání budoucích učitelů a dalším vzdělávání učitelů. Praha: Univerzita Karlova v Praze, Pedagogická fakulta, 2007. ISBN 978-80-7290-277-4.
PETRUCIJOVÁ, Jelena. Jeden svět - podpora multikulturní výchovy a vzdělávání. Ostrava: Ostravská univerzita v Ostravě, Pedagogická fakulta, 2010. ISBN 978-80-7368-874-5.
PRŮCHA, Jan. Multikulturní výchova: příručka (nejen) pro učitele. 2., aktualiz. a rozš. vyd. Praha: Triton, 2011. ISBN 978-80-7387-502-2.
 
Univerzita Karlova | Informační systém UK