Témata prací (Výběr práce)Témata prací (Výběr práce)(verze: 368)
Detail práce
   Přihlásit přes CAS
Recepce díla Gustava Vigelanda v kontextu českého umění přelomu 19. a 20. století.
Název práce v češtině: Recepce díla Gustava Vigelanda v kontextu českého umění přelomu 19. a 20. století.
Název v anglickém jazyce: Reception of the work of Gustav Vigeland in the context of Czech art at the turn of the 19th and 20th century.
Klíčová slova: Gustav Vigeland|Moderní revue|Stanisław Przybyszewski|Edvard Munch|symbolismus|dekadence|Auguste Rodin|Oslo|19. století|Sztuka
Klíčová slova anglicky: Gustav Vigeland|Moderní revue|Stanisław Przybyszewski|Edvard Munch|symbolism|decadence|Auguste Rodin|Oslo|19th century|Sztuka
Akademický rok vypsání: 2020/2021
Typ práce: bakalářská práce
Jazyk práce: čeština
Ústav: Ústav pro dějiny umění (21-UDU)
Vedoucí / školitel: prof. PhDr. Marie Rakušanová, Ph.D.
Řešitel: skrytý - zadáno a potvrzeno stud. odd.
Datum přihlášení: 09.02.2021
Datum zadání: 09.02.2021
Schválení administrátorem: zatím neschvalováno
Datum potvrzení stud. oddělením: 29.04.2021
Datum a čas obhajoby: 05.09.2022 09:00
Datum odevzdání elektronické podoby:19.07.2022
Datum proběhlé obhajoby: 05.09.2022
Odevzdaná/finalizovaná: odevzdaná studentem a finalizovaná
Oponenti: prof. doc. PhDr. Marie Klimešová, Ph.D.
 
 
 
Zásady pro vypracování
Bakalářská práce pojednává o norském sochaři Gustavu Vigelandovi a ohlasu jeho díla v českém uměleckém prostředí. Dílo tohoto sochaře uvedl příspěvky v časopisu Moderní revue i v jiných zahraničních periodikách polský spisovatel Stanisław Przybyszewski, který stejným způsobem prezentoval osobnost Vigelandova současníka Edvarda Muncha. Práce dále sleduje roli Stanisława Przybyszewského v širším kontextu dobové české umělecké a literární scény, porovnává podobnosti a rozdíly mezi přijetím díla Gustava Vigelanda a Edvarda Muncha v Čechách, a také představuje ozvuky umění Vigelanda v sousedních zemích - Polsku a Německu.
This bachelor's thesis deals with the Norwegian sculptor Gustav Vigeland and the reception of his work in the Czech artistic community. The work of this sculptor was introduced for the first time in the magazine Moderní revue and in other foreign magazines by the Polish writer Stanisław Przybyszewski, who also presented Vigeland's contemporary Edvard Munch in the same way. The work also follows the role of Stanisław Przybyszewski in the broader context of the contemporary Czech art and literary scene, compares the similarities and differences between the reception of Gustav Vigeland and Edvard Munch in the Czech Republic, and also presents the response to Vigeland's art in neighbour countries - Poland and Germany.
Seznam odborné literatury
Łukasz Kossowski – Elizabeth Clegg, "Totenmesse": Munch - Przybyszewski - Weiss, Warszawa 1995.
Luboš Merhaut – Otto M. Urban (edd.), Moderní revue 1894-1925, Praha 1995.
Moderní revue, 1894-1925.
Trine Otte Bak Nielsen (ed.), Vigeland + Munch: behind the myths, Oslo 2015.
Stanisław Przybyszewski, Černá mše (Totenmesse), Praha 1919.
Stanisław Przybyszewski, Neznámý, Moderní revue, sv. IV, 1896.
Stanisław Przybyszewski, Totenmesse, Berlin 1893.
Ragna Stag, Gustav Vigeland: der Künstler und sein Werk, Oslo 1967.
Otto M. Urban (ed.), Edvard Munch. Být sám: obrazy - deníky - ohlasy, Praha 2006.
 
Univerzita Karlova | Informační systém UK