Případová studie mobilní aplikace – průvodce Národním muzeem
Název práce v češtině: | Případová studie mobilní aplikace – průvodce Národním muzeem |
---|---|
Název v anglickém jazyce: | Case Study of Mobile Application – Audio Guide for the National Museum |
Klíčová slova: | mobilní aplikace|muzeum|Národní muzeum|případová studie|bluetooth|audioprůvodce |
Klíčová slova anglicky: | mobile application|museum|National Museum|case study|bluetooth|audioguide |
Akademický rok vypsání: | 2020/2021 |
Typ práce: | diplomová práce |
Jazyk práce: | čeština |
Ústav: | Ústav informačních studií - studia nových médií (21-UISKNM) |
Vedoucí / školitel: | Mgr. et Mgr. Čeněk Pýcha, Ph.D. |
Řešitel: | skrytý - zadáno a potvrzeno stud. odd. |
Datum přihlášení: | 02.02.2021 |
Datum zadání: | 02.02.2021 |
Schválení administrátorem: | zatím neschvalováno |
Datum potvrzení stud. oddělením: | 06.05.2021 |
Datum a čas obhajoby: | 23.06.2021 09:00 |
Datum odevzdání elektronické podoby: | 08.05.2021 |
Datum proběhlé obhajoby: | 23.06.2021 |
Odevzdaná/finalizovaná: | odevzdaná studentem a finalizovaná |
Oponenti: | doc. Mgr. Vít Šisler, Ph.D. |
Konzultanti: | Mgr. Nina Wanča, Ph.D. |
Zásady pro vypracování |
Cílem diplomové práce je formou případové studie kriticky zhodnotit vývoj mobilní aplikace, porovnat stav současného teoretického poznání s reálným vývojem aplikace ve státní instituci na základě veřejné zakázky s vysoutěženým dodavatelem.
Teoretická část bude věnována popisu konceptu mobilní aplikace na teoretické úrovni se zaměřením na prostředí muzea jako paměťové instituce. Na příkladu konkrétních prvků bude představeno, jak může interaktivní obsah napomoci ke zlepšení návštěvnického zážitku a jak může digitální prostředí rozvíjet cíle muzejní edukace – například interpretaci muzeálií. Budou popsány možnosti uživatelského rozhraní a s tím související technologie umožňující navigaci uvnitř budovy. Praktická část práce se bude systematicky věnovat konkrétnímu návrhu mobilní aplikace tvořené na míru nejen specifickým potřebám Muzejního komplexu (Historické a Nové budovy), nýbrž i dalším objektům Národního muzea. Bude popsán jak konceptuální model aplikace, tak její architektura a technické řešení. Závěrečná část práce se bude v diskusi věnovat jak zhodnocení vytyčených cílů zadávací dokumentace, tak nástrahám při samotném vývoji v reálném prostředí. Diplomová práce bude připravena v souladu s platnými vnitřními předpisy FF UK a dalšími metodickými pokyny a normativními dokumenty. |
Seznam odborné literatury |
BITGOOD, Stephen. Attention and Value: Keys to Understanding Museum Visitors. 1st Edition. Abingdon: Taylor & Francis Group, 2013. 213 stran. ISBN: 978-1611322637.
TALLON, Loïc, WALKER, Kevin. Digital Technologies and the Museum Experience: Handheld Guides and Other Media. 1st Edition. Plymouth: AltaMira Press, Rowman & Littlefield Publishers, 2008. 238 stran. ISBN: 978-0759111196. VERMEEREN, Arnold, CALVI, Licia a Amalia SABIESCU. Museum Experience Design: Crowds, Ecosystems and Novel Technologies. Cham, Switzerland: Springer, 2018. 345 stran. ISBN 978-3319864266. MOSTEFAOUI, Ghita K., TARIQ, Faisal. Mobile Apps Engineering: Design, Development, Security, and Testing. Milton: CRC Press LLC, 2018. 159 stran. ISBN 978-1138054356. HEYDON, Robin. Bluetooth low energy: the developer's handbook. Upper Saddle River: Prentice Hall, 2013. 345 stran. ISBN 978-0132888363. |