Témata prací (Výběr práce)Témata prací (Výběr práce)(verze: 368)
Detail práce
   Přihlásit přes CAS
Případová studie mobilní aplikace – průvodce Národním muzeem
Název práce v češtině: Případová studie mobilní aplikace – průvodce Národním muzeem
Název v anglickém jazyce: Case Study of Mobile Application – Audio Guide for the National Museum
Klíčová slova: mobilní aplikace|muzeum|Národní muzeum|případová studie|bluetooth|audioprůvodce
Klíčová slova anglicky: mobile application|museum|National Museum|case study|bluetooth|audioguide
Akademický rok vypsání: 2020/2021
Typ práce: diplomová práce
Jazyk práce: čeština
Ústav: Ústav informačních studií - studia nových médií (21-UISKNM)
Vedoucí / školitel: Mgr. et Mgr. Čeněk Pýcha, Ph.D.
Řešitel: skrytý - zadáno a potvrzeno stud. odd.
Datum přihlášení: 02.02.2021
Datum zadání: 02.02.2021
Schválení administrátorem: zatím neschvalováno
Datum potvrzení stud. oddělením: 06.05.2021
Datum a čas obhajoby: 23.06.2021 09:00
Datum odevzdání elektronické podoby:08.05.2021
Datum proběhlé obhajoby: 23.06.2021
Odevzdaná/finalizovaná: odevzdaná studentem a finalizovaná
Oponenti: doc. Mgr. Vít Šisler, Ph.D.
 
 
 
Konzultanti: Mgr. Nina Wanča, Ph.D.
Zásady pro vypracování
Cílem diplomové práce je formou případové studie kriticky zhodnotit vývoj mobilní aplikace, porovnat stav současného teoretického poznání s reálným vývojem aplikace ve státní instituci na základě veřejné zakázky s vysoutěženým dodavatelem.
Teoretická část bude věnována popisu konceptu mobilní aplikace na teoretické úrovni se zaměřením na prostředí muzea jako paměťové instituce. Na příkladu konkrétních prvků bude představeno, jak může interaktivní obsah napomoci ke zlepšení návštěvnického zážitku a jak může digitální prostředí rozvíjet cíle muzejní edukace – například interpretaci muzeálií. Budou popsány možnosti uživatelského rozhraní a s tím související technologie umožňující navigaci uvnitř budovy.
Praktická část práce se bude systematicky věnovat konkrétnímu návrhu mobilní aplikace tvořené na míru nejen specifickým potřebám Muzejního komplexu (Historické a Nové budovy), nýbrž i dalším objektům Národního muzea. Bude popsán jak konceptuální model aplikace, tak její architektura a technické řešení. Závěrečná část práce se bude v diskusi věnovat jak zhodnocení vytyčených cílů zadávací dokumentace, tak nástrahám při samotném vývoji v reálném prostředí.

Diplomová práce bude připravena v souladu s platnými vnitřními předpisy FF UK a dalšími metodickými pokyny a normativními dokumenty.
Seznam odborné literatury
BITGOOD, Stephen. Attention and Value: Keys to Understanding Museum Visitors. 1st Edition. Abingdon: Taylor & Francis Group, 2013. 213 stran. ISBN: 978-1611322637.
TALLON, Loïc, WALKER, Kevin. Digital Technologies and the Museum Experience: Handheld Guides and Other Media. 1st Edition. Plymouth: AltaMira Press, Rowman & Littlefield Publishers, 2008. 238 stran. ISBN: 978-0759111196.
VERMEEREN, Arnold, CALVI, Licia a Amalia SABIESCU. Museum Experience Design: Crowds, Ecosystems and Novel Technologies. Cham, Switzerland: Springer, 2018. 345 stran. ISBN 978-3319864266.
MOSTEFAOUI, Ghita K., TARIQ, Faisal. Mobile Apps Engineering: Design, Development, Security, and Testing. Milton: CRC Press LLC, 2018. 159 stran. ISBN 978-1138054356.
HEYDON, Robin. Bluetooth low energy: the developer's handbook. Upper Saddle River: Prentice Hall, 2013. 345 stran. ISBN 978-0132888363.
 
Univerzita Karlova | Informační systém UK