Témata prací (Výběr práce)Témata prací (Výběr práce)(verze: 368)
Detail práce
   Přihlásit přes CAS
Virtuální etnografie sociální interakce příslušníků Generace Z s vrstevníky během pandemie Covid-19
Název práce v češtině: Virtuální etnografie sociální interakce příslušníků Generace Z s vrstevníky během pandemie Covid-19
Název v anglickém jazyce: Virtual Ethnography of Social Interaction Among Generation Z During Covid-19 Pandemic
Klíčová slova: PhotoVoice|pandemie|Covid-19|generace Z|výzkum|komunikační kanály
Klíčová slova anglicky: PhotoVoice|pandemic|Covid-19|generation Z|research|communication channels
Akademický rok vypsání: 2020/2021
Typ práce: diplomová práce
Jazyk práce: čeština
Ústav: Ústav informačních studií - studia nových médií (21-UISKNM)
Vedoucí / školitel: Mgr. Michaela Slussareff, Ph.D.
Řešitel: skrytý - zadáno a potvrzeno stud. odd.
Datum přihlášení: 26.01.2021
Datum zadání: 26.01.2021
Schválení administrátorem: zatím neschvalováno
Datum potvrzení stud. oddělením: 03.06.2021
Datum a čas obhajoby: 09.09.2021 09:00
Datum odevzdání elektronické podoby:28.07.2021
Datum proběhlé obhajoby: 09.09.2021
Odevzdaná/finalizovaná: odevzdaná studentem a finalizovaná
Oponenti: Mgr. Josef Šlerka, Ph.D.
 
 
 
Zásady pro vypracování
Cílem práce je prozkoumat aktuální trend a preferované komunikační kanály využívané pro sociální interakci s vrstevníky mezi zástupci generace Z (věk 15-22 let) s ohledem na probíhající pandemii Covid-19. V teoretické části se práce zaměří na studium odborné literatury, dostupné realizované relevantní výzkumy a limity virtuální etnografie. Praktická část bude realizována se snahou odpovědět na otázky, zda se komunikační kanály pro sociální interakci změnily s ohledem pandemii, jaké kanály a jak jsou substituovány, jak participanti tuto novou zkušenost vnímají s ohledem na své duševní zdraví. Výzkum bude realizován autorovou virtuální etnografií na vzorku studentů ve věku 15-22 let studujících na rozdílných školách, proběhne kombinací metod pozorování a analýzy sociálních sítí (pro lepší porozumění případným nejasnostem může být dle potřeby doplněna o rozhovory).

Diplomová práce bude připravena v souladu s platnými vnitřními předpisy FF UK a dalšími metodickými pokyny a normativními dokumenty.
Seznam odborné literatury
Dimock, M. (2019). Defining generations: Where Millennials end and Generation Z begins. Pew Research Center, 17.
Ito, M. (2013). Hanging out, messing around, and geeking out: Kids living and learning with new media (p. 440). The MIT Press.
Logan, R. K. (2010). Understanding new media: extending Marshall McLuhan. Peter Lang.
Manovich, L. (2001). The language of new media. MIT press.
Turkle, S. (2017). Alone together: Why we expect more from technology and less from each other. Hachette UK.
Turner, A. (2015). Generation Z: Technology and social interest. The Journal of Individual Psychology, 71(2), 103-113.
Van Dijck, J. (2013). The culture of connectivity: A critical history of social media. Oxford University Press.
 
Univerzita Karlova | Informační systém UK