Virtuální etnografie sociální interakce příslušníků Generace Z s vrstevníky během pandemie Covid-19
Název práce v češtině: | Virtuální etnografie sociální interakce příslušníků Generace Z s vrstevníky během pandemie Covid-19 |
---|---|
Název v anglickém jazyce: | Virtual Ethnography of Social Interaction Among Generation Z During Covid-19 Pandemic |
Klíčová slova: | PhotoVoice|pandemie|Covid-19|generace Z|výzkum|komunikační kanály |
Klíčová slova anglicky: | PhotoVoice|pandemic|Covid-19|generation Z|research|communication channels |
Akademický rok vypsání: | 2020/2021 |
Typ práce: | diplomová práce |
Jazyk práce: | čeština |
Ústav: | Ústav informačních studií - studia nových médií (21-UISKNM) |
Vedoucí / školitel: | Mgr. Michaela Slussareff, Ph.D. |
Řešitel: | skrytý - zadáno a potvrzeno stud. odd. |
Datum přihlášení: | 26.01.2021 |
Datum zadání: | 26.01.2021 |
Schválení administrátorem: | zatím neschvalováno |
Datum potvrzení stud. oddělením: | 03.06.2021 |
Datum a čas obhajoby: | 09.09.2021 09:00 |
Datum odevzdání elektronické podoby: | 28.07.2021 |
Datum proběhlé obhajoby: | 09.09.2021 |
Odevzdaná/finalizovaná: | odevzdaná studentem a finalizovaná |
Oponenti: | Mgr. Josef Šlerka, Ph.D. |
Zásady pro vypracování |
Cílem práce je prozkoumat aktuální trend a preferované komunikační kanály využívané pro sociální interakci s vrstevníky mezi zástupci generace Z (věk 15-22 let) s ohledem na probíhající pandemii Covid-19. V teoretické části se práce zaměří na studium odborné literatury, dostupné realizované relevantní výzkumy a limity virtuální etnografie. Praktická část bude realizována se snahou odpovědět na otázky, zda se komunikační kanály pro sociální interakci změnily s ohledem pandemii, jaké kanály a jak jsou substituovány, jak participanti tuto novou zkušenost vnímají s ohledem na své duševní zdraví. Výzkum bude realizován autorovou virtuální etnografií na vzorku studentů ve věku 15-22 let studujících na rozdílných školách, proběhne kombinací metod pozorování a analýzy sociálních sítí (pro lepší porozumění případným nejasnostem může být dle potřeby doplněna o rozhovory). Diplomová práce bude připravena v souladu s platnými vnitřními předpisy FF UK a dalšími metodickými pokyny a normativními dokumenty. |
Seznam odborné literatury |
Dimock, M. (2019). Defining generations: Where Millennials end and Generation Z begins. Pew Research Center, 17. Ito, M. (2013). Hanging out, messing around, and geeking out: Kids living and learning with new media (p. 440). The MIT Press. Logan, R. K. (2010). Understanding new media: extending Marshall McLuhan. Peter Lang. Manovich, L. (2001). The language of new media. MIT press. Turkle, S. (2017). Alone together: Why we expect more from technology and less from each other. Hachette UK. Turner, A. (2015). Generation Z: Technology and social interest. The Journal of Individual Psychology, 71(2), 103-113. Van Dijck, J. (2013). The culture of connectivity: A critical history of social media. Oxford University Press. |