Role vychovatele z pohledu chovanců z dětského domova se školou
Název práce v češtině: | Role vychovatele z pohledu chovanců z dětského domova se školou |
---|---|
Název v anglickém jazyce: | The role of the educator from the point of view of inmates from the children´s home with the school |
Klíčová slova: | vychovatel|chovanec|dětský domov se školou|výchova|ústavní péče|osobnost vychovatele|agrese |
Klíčová slova anglicky: | tutor|inmate|children´s home with the school|education|institutional care|educationalist personality|aggression |
Akademický rok vypsání: | 2020/2021 |
Typ práce: | diplomová práce |
Jazyk práce: | čeština |
Ústav: | Katedra pedagogiky (21-KPED) |
Vedoucí / školitel: | doc. PhDr. Jaroslav Koťa |
Řešitel: | skrytý - zadáno a potvrzeno stud. odd. |
Datum přihlášení: | 20.01.2021 |
Datum zadání: | 20.01.2021 |
Schválení administrátorem: | zatím neschvalováno |
Datum potvrzení stud. oddělením: | 16.12.2021 |
Datum a čas obhajoby: | 21.06.2022 09:00 |
Datum odevzdání elektronické podoby: | 10.05.2022 |
Datum proběhlé obhajoby: | 21.06.2022 |
Odevzdaná/finalizovaná: | odevzdaná studentem a finalizovaná |
Oponenti: | Mgr. Tereza Komárková, Ph.D. |
Zásady pro vypracování |
Diplomová práce obsahuje popis možností náhradní péče o děti, nejčastější příčiny umisťování do dětského domova se školou, popis práce a potřebné vzdělání vychovatele, vztahy mezi vychovatelem a vychovávaným. Cílem této diplomové práce je pokusit se přiblížit roli vychovatele v dětském domově se školou, kde jsou umisťováni pouze chlapci s poruchamy chování. Cílem výzkumného šetření je zjistit názor chovanců, kteří jsou vychováváni v ústavní péči, na vychovatele, a zda je vychovatel schopen ovlivnit jejich další osobní vývoj. |
Seznam odborné literatury |
BENDL, Stanislav a kol. Vychovatelství. Vyd. 1. Praha: Grada,2015, 312 s. ISBN 978-80-247-4248-9.
HARTL, Pavel a Helena HARTLOVÁ. Psychologický slovník. Vyd. 2. Praha: Portál, 2009, 774 s. ISBN 978-80-7367-569-1. HUTYROVÁ Miluše a kol. Děti a problémy v chování. Vyd. 1. Praha: Portál, 2019, 207 s. ISBN 978-80-262-1523-3. JANSKÝ, Pavel. Problémové dítě a náhradní výchovné péče ve školských zařízeních. 1. vyd. Hradec Králové: Gaudeamus, 2004. 168 s. ISBN 80-7041- 114-7. JEDLIČKA, Richard a kol. Děti a mládež v obtížných životních situacích: Nové pohledy na problematiku životních krizí, deviací a úlohu pomáhajících profesí. Vyd. Themis, 2004. ISBN 80-7312-038-0. MATĚJČEK, Zdeněk. Co děti nejvíc potřebují: Eseje z dětské psychologie. 1. vyd. Praha: Portál, 1994, 108 s. Rádci pro rodiče a vychovatele. ISBN 80-7178- 006-5. MATĚJČEK, Zdeněk. Náhradní rodinná péče: průvodce pro odborníky, osvojitele a pěstouny. Vyd. 1. Praha: Portál, 1999, 183 s. ISBN 80-7178-304-8. MATOUŠEK, Oldřich. Sociální služby: legislativa, ekonomika, plánování, hodnocení. Vyd. 1. Praha: Portál, 2007, 183 s. ISBN 978-80-7367-310-9. PÁVKOVÁ, Jiřina. Pedagogika volného času: teorie, praxe a perspektivy mimoškolní výchovy a zařízení volného času. Vyd. 2. Praha: Portál, 2001, 229 s. ISBN 80-7178-569-5. ŠVANCAR, Zdeněk a Jana BURIÁNOVÁ. Speciálně pedagogické problémy ústavní a ochranné výchovy. 1. vyd. Praha: Státní pedagogické nakl., 1988, 215 p. ŠVAŘÍČEK, Roman a Klára ŠEĎOVÁ. Kvalitativní výzkum v pedagogických vědách. Vyd. 1. Praha: Portál, 2007, 377 s. ISBN 978-80-7367-313-0. VOCILKA, Miroslav. Dětské domovy v České Republice: (charakteristika jednotlivých dětských domovů). Vyd. 1. Praha: Aula, 1999. ISBN 80-902667-6-2. |