Témata prací (Výběr práce)Témata prací (Výběr práce)(verze: 368)
Detail práce
   Přihlásit přes CAS
„Disneyovské barokní zámky“. Reprezentace české zámkové kultury v nizozemské zábavní produkci na příkladu Wie is de mol 2021.
Název práce v češtině: „Disneyovské barokní zámky“. Reprezentace české zámkové kultury v nizozemské zábavní produkci na příkladu Wie is de mol 2021.
Název v anglickém jazyce: „Disneyesque baroque castles”. Representation of Czech castle culture in Dutch entertainment production on the example of Wie is de mol 2021.
Klíčová slova: zámková kultura|Wie is de Mol?|turismus|průvodce
Klíčová slova anglicky: castle culture|Wie is de Mol?|tourism|guide
Akademický rok vypsání: 2020/2021
Typ práce: bakalářská práce
Jazyk práce: čeština
Ústav: Ústav germánských studií (21-UGS)
Vedoucí / školitel: PhDr. Irena Kozmanová, Ph.D.
Řešitel: skrytý - zadáno a potvrzeno stud. odd.
Datum přihlášení: 14.01.2021
Datum zadání: 14.01.2021
Schválení administrátorem: zatím neschvalováno
Datum potvrzení stud. oddělením: 03.02.2021
Datum a čas obhajoby: 08.09.2021 10:30
Odevzdaná/finalizovaná: ne
Zásady pro vypracování
Práce analyzuje zacházení s česku zámkovou kulturou v populární nizozemské reality show Wie is de Mol?, jejíž ročník 2021 se natáčel České republice. Práce si nejprve klade otázku po specificích vnímání české zámkové kultury (coby významné destinace nizozemského turismu) perspektivou zvenčí. Blíže se věnuje např. fenoménu komentované prohlídky, která je pro české zámecké prostředí typickým formátem. Ve druhé části pak práce sleduje, jak je s očekáváními formovanými obrazem zámkové kultury pracováno v konkrétních úkolech soutěže. Práce navazuje na bádání o fenoménu Wie is de Mol? a jeho role pro vnímání cizích zemí v nizozemském veřejném povědomí a reflektuje specifika netradičního, „covidového“ ročníku.
Seznam odborné literatury
BEST, K. Making museum tours better: understanding what a guided tour really is and what a tour guide really does. Museum Management and Curatorship 27, 2012, s. 35-52.
HUISMAN, M., JOYE S., MAESEELE, P. Wie is de Ander? De representatie van Japan in het Nederlandse televisieprogramma Wie is de Mol? (2010). Tijdschrift voor Communicatie¬wetenschap 40, 2012, s. 221-230.
MÜCKE, P., KRÁTKÁ, L. (ed.). Turistická odysea. Krajinou soudobých dějin cestování a cestovního ruchu v Československu v letech 1945 až 1989, Praha 2018.
SVOBODA, M. (ed.). Sborník z konference Hrady, zámky, quo vadis?. Správa a rozvoj zpřístupněných památkových objektů jako specifický multidisciplinární soubor činností, Praha 2009.
VELSEN, S. van. Wie is de Mol?. Een Nederlands fenomeen van transmedia storytelling? Bakalářská práce. Universiteit Utrecht. Utrecht 2015.
 
Univerzita Karlova | Informační systém UK