Témata prací (Výběr práce)Témata prací (Výběr práce)(verze: 368)
Detail práce
   Přihlásit přes CAS
Přínos tandemové výuky pro vzdělávání
Název práce v češtině: Přínos tandemové výuky pro vzdělávání
Název v anglickém jazyce: The benefit of teaching in tandem to education
Klíčová slova: tandemová výuka|výuková metoda|vzdělávání|učitel|školský vzdělávací systém
Klíčová slova anglicky: tandem teaching|teaching method|education|teacher|school education system
Akademický rok vypsání: 2020/2021
Typ práce: diplomová práce
Jazyk práce: čeština
Ústav: Katedra pedagogiky (21-KPED)
Vedoucí / školitel: PaedDr. Eva Valášková Vincejová, Ph.D.
Řešitel: skrytý - zadáno a potvrzeno stud. odd.
Datum přihlášení: 11.01.2021
Datum zadání: 11.01.2021
Schválení administrátorem: zatím neschvalováno
Datum potvrzení stud. oddělením: 12.02.2021
Datum a čas obhajoby: 25.01.2023 13:00
Datum odevzdání elektronické podoby:24.11.2022
Datum proběhlé obhajoby: 25.01.2023
Odevzdaná/finalizovaná: odevzdaná studentem a finalizovaná
Oponenti: doc. PhDr. Josef Valenta, CSc.
 
 
 
Zásady pro vypracování
Diplomová práce se zabývá tandemovou výukou, která navazuje na způsoby výuky podporované spolupráce pedagoga a asistenta. U tandemové metody jsou ve výuce dva pedagogové, kteří mohou vést vyučování i samostatně. Práce se skládá z teoretické části a z praktické části.
Hlavním výzkumným cílem diplomové práce je zjistit, jak vnímají učitelé tandemovou výuku a jaké výhody, nevýhody tato výuka má a hlavně jaký přínos má pro žáka. Praktická část práce bude prováděna kombinovaným výzkumem, v první řadě pomocí kvantitativního anonymního dotazníku, který bude zaměřen pro pedagogy, bude obsahovat jak uzavřené, tak otevřené otázky a následně kvalitativní výzkum s pedagogy formou rozhovoru.
Teoretická část práce bude zaměřena na školský vzdělávací systém, jeho stručný vývoj, na současné školství v ČR a na moderní alternativní školy, dále na učitele jeho charakteristiku, kompetence, jeho osobnost apod. a samozřejmě na přiblížení tandemové výuky její charakteristiku, způsoby, financování a závěrem se podíváme i na projekty, které podporují tandemovou výuku.

Anotace v anglickém jazyce:
The thesis is focusing on tandem teaching, which builds on teaching methods of supported cooperation of a teacher and an assistant. In the tandem method, there are two teachers who can also lead the teaching separately. The work consists of the theoretical part and the practical part.
The main research objective of the thesis is to find out how teachers percieve tandem teaching, what are the advantages and disadvantages of this teaching method and, above all, what benefits it has for the pupil. The practical part of the work will be carried out through
a combined research, primarly using a quantitative anonymous questionnaire aimed at teachers, containing both closed and open questions and then qualitative research with teachers in the form of interviews.
The theoretical part of the work will focus on the school education system, its concise development, on the contemporary education in the Czech Republic aswell as on modern alternative schools, on the teacher's characteristics, competencies, personality, etc. and of course on the approximation of tandem teaching, its characteristics, methods, financing and we will also look at projects that support tandem teaching.
Seznam odborné literatury
JIROTKOVÁ, D., LAUEMANN, Z. Tandemová výuka. In Spilková, V., Tomková, A. Mazáčová, N., Kargerová, J. Klinická škola a její role ve vzdělávání učitelů. Praha: Retida spol. s.r.o., 2015. ISBN 978-80-7290-832-5.
MAŇÁK, J., ŠVEC, V. Výukové metody. Brno: Paido, 2003. ISBN 80-7315-039-5
PRŮCHA, J. Moderní pedagogika. Praha: Portál, 2017. ISBN 978-80-262-1228-7.
PRŮCHA, J. Alternativní školy a inovace ve vzdělávání. Praha: Portál, 2001. ISBN 80-7178-977-1
PŘEVRÁTILOVÁ, S. Role učitele ve vyučování. Praha: Akropolis, 2009. Sborník Asociace učitelů češtiny jako cizího jazyka (AUČCJ). ISBN 978-80- 87310076.
VALIŠOVÁ, A., KASÍKOVÁ, H. a kol. Pedagogika pro učitele. Praha: Grada, 2010. ISBN 978-80-247-3357-9.
WILSON, G.L., BLEDNICK, J. Teaching in Tandem. Effective Co-Teaching in the Inclusive Classroom. ASCD: Alexandria, Virginia USA, 2011. ISBN 978-1-4166-1340-4.
 
Univerzita Karlova | Informační systém UK