Témata prací (Výběr práce)Témata prací (Výběr práce)(verze: 368)
Detail práce
   Přihlásit přes CAS
Využití francouzské literatury při výuce francouzského jazyka na středních školách v ČR
Název práce v češtině: Využití francouzské literatury při výuce francouzského jazyka na středních školách v ČR
Název v anglickém jazyce: The usage of french literature during french language lectures in high school in the Czech Republic
Klíčová slova: francouzská literatura|jazykové dovednosti|střední škola|výuka francouzského jazyka|kultura/kulturní kontext|porozumění textu
Klíčová slova anglicky: french literature|language skills|high school|teaching french|cultural context|reading comprehension
Akademický rok vypsání: 2020/2021
Typ práce: bakalářská práce
Jazyk práce: čeština
Ústav: Ústav románských studií (21-URS)
Vedoucí / školitel: Mgr. Míla Janišová
Řešitel: skrytý - zadáno a potvrzeno stud. odd.
Datum přihlášení: 09.01.2021
Datum zadání: 13.01.2021
Schválení administrátorem: zatím neschvalováno
Datum potvrzení stud. oddělením: 10.02.2021
Datum a čas obhajoby: 05.09.2022 09:00
Datum odevzdání elektronické podoby:26.07.2022
Datum proběhlé obhajoby: 05.09.2022
Odevzdaná/finalizovaná: odevzdaná studentem a finalizovaná
Oponenti: Mgr. Magdalena Kučerová, Ph.D.
 
 
 
Zásady pro vypracování
Francouzština jakožto cizí jazyk je na středních školách běžně vyučována. Způsobů a prostředků jak cizí jazyk studentům předat je bezpochyby mnoho. V této práci se specificky zaměřím na vliv francouzské literatury při výuce francouzského jazyka. Na to, o kolik může její zařazení do běžné výuky obohatit studentův vztah k cizí kultuře a usnadnit tak samotný proces osvojování cizí řeči. Tato bakalářská práce má za cíl nejen obhájit a zdůraznit důležitost francouzské literatury při výuce francouzského jazyka, nýbrž rovněž pomocí dotazníku zmapovat, v jaké míře je v současnosti francouzská literatura součástí výuky francouzského jazyka na středních školách v ČR a jak na její začlenění do výuky pohlížejí studenti a učitelé.
Seznam odborné literatury
BELEN Artunedo Guillén, (2009). La « littérature-monde » dans la classe de FLE : passage culturel et réflexion sur la langue. Synergies Espagne n° 2.
LAZAR, G. (1993). Literature and Language Teaching. Cambridge: Cambridge University Press.
DEFAYS Jean-Marc, DELBART Anne-Rosine, HAMMAMI Samia. (2014). La littérature en FLE : état des lieux et nouvelles perspectives. Paris : Hachette FLE.
MOREL Anne-Sophie. (2012). Littérature et FLE : état des lieux, nouveaux enjeux et perspectives. Synergies Monde, n° 9.
 
Univerzita Karlova | Informační systém UK