Témata prací (Výběr práce)Témata prací (Výběr práce)(verze: 368)
Detail práce
   Přihlásit přes CAS
VPLYV RODINNÝCH A SOCIÁLNYCH FAKTOROV NA DOSIAHNUTÉ VZDELANIE
Název práce v jazyce práce (slovenština): VPLYV RODINNÝCH A SOCIÁLNYCH FAKTOROV NA DOSIAHNUTÉ VZDELANIE
Název práce v češtině: VLIV RODINNÝCH A SOCIÁLNÍCH FAKTORŮ NA DOSAŽENÉ VZDĚLÁNÍ
Název v anglickém jazyce: THE INFLUENCE OF FAMILY AND SOCIAL FACTORS ON EDUCATIONAL ATTAINMENT
Klíčová slova: Vzdelanie|rodina|sociálne činitele|socioekonomické prostredie|sociálne znevýhodnenie
Klíčová slova anglicky: Education|family|social factors|socio-economic environment|social disadvantage
Akademický rok vypsání: 2020/2021
Typ práce: bakalářská práce
Jazyk práce: slovenština
Ústav: Katedra pedagogiky (21-KPED)
Vedoucí / školitel: doc. PhDr. Martin Strouhal, Ph.D.
Řešitel: skrytý - zadáno a potvrzeno stud. odd.
Datum přihlášení: 06.01.2021
Datum zadání: 06.01.2021
Schválení administrátorem: zatím neschvalováno
Datum potvrzení stud. oddělením: 09.05.2022
Datum a čas obhajoby: 22.06.2022 09:30
Datum odevzdání elektronické podoby:09.05.2022
Datum proběhlé obhajoby: 22.06.2022
Odevzdaná/finalizovaná: odevzdaná studentem a finalizovaná
Oponenti: doc. PhDr. Jaroslav Koťa
 
 
 
Zásady pro vypracování
Predmetom bakalárskej práce je podrobná analýza rodinných a sociálnych faktorov, ktoré sa významnou mierou podieľajú na výške dosiahnutého vzdelania človeka. Primárna pozornost práce je venovaná rodine, socioekonomickému prostrediu rodiny či vzdelaniu rodičom. Medzi sekundárne, vedľajšie činitele sa v práci uvádzajú sociálne vplyvy ako súčasť života človeka v prostredí školy či širšej rodiny. Praktická časť v podobe kazuistík vo veľkej miere potvrdzuje tvrdenia a teórie autorov z predchádzajúcej časti práce. Pri výbere jedincov a následnej analýze ich anamnézy som usilovala o podrobnú deskripciu rozoberaných problematík tejto práce. Mojím cieľom bolo prispieť v určitej miere do podrobnejšieho objasnenia významnosti vplyvu rodiny a sociálneho okolia na vzdelanie jedinca.
Seznam odborné literatury
BOURDIEU, Pierre: In Other Words. Essays Towards a Reflexive Sociology Stanford 1990
MATĚJŮ, Petr a Jana STRAKOVÁ. (Ne)rovné šance na vzdělání: vzdělanostní nerovnosti v České republice. Praha: Academia, 2006, 411 s. : il. + 1 CD ROM. ISBN 80-200-1400-4.
KRAUS, Blahoslav a Věra POLÁČKOVÁ. Člověk - prostředí - výchova: k otázkám sociální pedagogiky. Brno: Paido, 2001, 199 stran : grafy, tabulky. ISBN 80-7315-004-2.
KATRŇÁK, Tomáš. Odsouzeni k manuální práci: vzdělanostní reprodukce v dělnické rodině. Praha: Sociologické nakladatelství, 2004, 190 s. : il. ISBN 80-86429-29-6.
KATRŇÁK, Tomáš. Sociální a kulturní reprodukce společnosti v teoretické perspektivě. Sociológia. Bratislava: Sociologický ústav SAV, 2003, roč. 35, č. 1, s. 61-76. ISSN 0049-1225.
PRŮCHA, Jan, Eliška WALTEROVÁ a Jiří MAREŠ. Pedagogický slovník. Sedmé, aktualizované a rozšířené vydání. Praha: Portál, 2013, 395 s. ISBN 978-80-262-0403-9.
COULON, Alain. Richardson (John G.) (éd.). — Handbook of Theory and Research for the Sociology of Education. Revue française de pédagogie [online]. PERSÉE : Université de Lyon, CNRS & ENS de Lyon, 1989, 88(1), 111-113 [cit. 2022-02-03]. ISSN 0556-7807.
HAVLÍK, Radomír a Jaroslav KOŤA. Sociologie výchovy a školy. Praha: Portál, 2002. ISBN 80-7178-635-7.
RABUŠICOVÁ, Milada. K sociologii výchovy, vzdělání a školy. 1. vyd. Brno: Masarykova univerzita, 1991. 123 s. ISBN 8021003286.
KNAUSOVÁ, Ivana. Ověření platnosti Bernsteinovy teorie jazykové socializace v českém prostředí. Pedagogická orientace [online]. Olomouc, 2002, 2002(2), 99-107 [cit. 2022-03-02]. ISSN 1211-4669. Dostupné z: https://journals.muni.cz/pedor/article/view/8295
VÁGNEROVÁ, M.: Vývojová psychologie I. Dětství a dospívaní. Praha : Karolinum, 2005. 467 s- ISBN 80-246-0956-8.
 
Univerzita Karlova | Informační systém UK