Témata prací (Výběr práce)Témata prací (Výběr práce)(verze: 368)
Detail práce
   Přihlásit přes CAS
Analýza nabídky dalšího vzdělávání v oblasti vedení lidí v České republice
Název práce v češtině: Analýza nabídky dalšího vzdělávání v oblasti vedení lidí v České republice
Název v anglickém jazyce: Analysis of the Further Education Offer in the Field of Leadership in the Czech Republic
Klíčová slova: vedení lidí|vedoucí pracovník|další vzdělávání|manažerské kompetence|rozvoj kompetencí
Klíčová slova anglicky: management|manager|further education|managerial competences|competence development
Akademický rok vypsání: 2020/2021
Typ práce: bakalářská práce
Jazyk práce: čeština
Ústav: Katedra andragogiky a personálního řízení (21-KANPR)
Vedoucí / školitel: PhDr. Olga Běhounková, Ph.D.
Řešitel: skrytý - zadáno a potvrzeno stud. odd.
Datum přihlášení: 13.12.2020
Datum zadání: 13.12.2020
Schválení administrátorem: zatím neschvalováno
Datum potvrzení stud. oddělením: 04.05.2021
Datum a čas obhajoby: 14.06.2021 09:30
Datum odevzdání elektronické podoby:12.05.2021
Datum proběhlé obhajoby: 14.06.2021
Odevzdaná/finalizovaná: odevzdaná studentem a finalizovaná
Oponenti: PhDr. Alexandra Fonville, Ph.D.
 
 
 
Zásady pro vypracování
Cílem bakalářské práce je analýza nabídky dalšího vzdělávání v oblasti vedení lidí v České republice, a to z hlediska současného odborného rozpracování přístupů k vedení lidí a kompetencí vedoucích pracovníků. Nejprve bude představena oblast vedení lidí se zaměřením na teorie a koncepce leadershipu, trendy v oblasti vedení lidí, funkce, role a kompetence vedoucích pracovníků. Následně budou analyzovány možnosti vzdělávání a rozvoje kompetencí vedoucích pracovníků. Na základě analýzy odborných zdrojů budou identifikovány možnosti rozvoje manažerských dovedností, poté bude pozornost zaměřena na význam jednotlivých manažerských dovedností pro praxi vedoucích pracovníků. V rámci empirického šetření bude analyzována nabídka dalšího vzdělávání v oblasti vedení lidí v České republice na základě dat z dostupných internetových databází a portálů, a to z hlediska zastoupení kompetencí jako cílů vzdělávání v jednotlivých kurzech. Pomocí obsahové analýzy bude analyzováno přibližně 800 nabídek. Zastoupeny budou jak kurzy otevřené, tak „šité na míru“. Cílem empirického šetření je určení procentuálního zastoupení vybraných kompetencí v jednotlivých kurzech a následně porovnání výsledných dat s mírou významu daných kompetencí pro výkon manažerské role dle dostupných empirických studií.

Předběžná struktura práce:
1 Vedení lidí
1.1 Teorie a koncepce leadershipu
1.2 Aktuální trendy v oblasti vedení lidí
1.3 Funkce a role vedoucích pracovníků
1.4 Kompetence vedoucích pracovníků
2 Analýza možností vzdělávání a rozvoje kompetencí vedoucích pracovníků
2.1 Rozvoj klíčových manažerských dovedností
2.2 Míra důležitosti jednotlivých manažerských dovedností pro praxi
3 Empirické šetření – Analýza nabídky dalšího vzdělávání v oblasti vedení lidí v České republice na základě dostupných internetových databází a portálů
Seznam odborné literatury
ARMSTRONG, Michael a Stephen TAYLOR. Armstrong's handbook of human resource management practice. London: KoganPage, 2017. ISBN 978-0-7494-7411-9.

BASS, Bernard M. Leadership and performance beyond expectations. New York: Free Press, 1985. ISBN 978-00-2901-8101.

BJORNBERG, Linda. Training and development: Best practices. Public Personnel Management [online]. 2002, 31(4), 507–516 [cit. 2020-12-15]. ISSN 0091-0260. Dostupné z: https://journals.sagepub.com/doi/10.1177/009102600203100406.

BURNS, James M. Leadership. New York: Harper Collins, 2009. ISBN 978-00-6196-557-9.

COLLINSON, David, Keith GRINT a Brad JACKSON. Leadership. London etc.: Sage, 2011. Sage library in business and management. ISBN 978-0-85702-144-1.

DRUCKER, Peter F. Výzvy managementu pro 21. století. Praha: Management Press, 2001. ISBN 80-7261-021-X.

EduCity [online]. Praha: IVITERA a.s., ©2020 [cit. 2020-12-12]. Dostupné z: https://www.educity.cz.

FOLWARCZNÁ, Ivana. Rozvoj a vzdělávání manažerů. Praha: Grada Publishing, 2010. ISBN 978-80-247-3067-7.

HÁŠA, Stanislav. Co je nového v managementu. Praha: Nová beseda, z. s., 2016. ISBN 978-80-9060-899-3.

HELLER, Jurgen, Christina STEINER, Cord HOCKEMEYER a Dietrich ALBERT. Competence-Based Knowledge Structures for Personalised Learning. International Journal on E-Learning [online]. 2006, 5(1), 75–88 [cit. 2020-12-15]. ISSN 1537-2456. Dostupné z: https://www.learntechlib.org/p/21759/.

JAROŠOVÁ, Eva, Daniela PAUKNEROVÁ a Hana LORENCOVÁ. Nové trendy v leadershipu: koncepce, výzkumy, aplikace. Praha: Management Press, 2016. ISBN 978-80-7261-479-0.

KOCIANOVÁ, Renata. Personální řízení: teoretická východiska a vývoj. Praha: Eurolex Bohemia, 2004. Andragogika. ISBN 80-86432-97-1.

KUBEŠ, Marián. Manažerské kompetence: způsobilosti výjimečných manažerů. Praha: Grada publishing, 2004. ISBN 80-247-0698-9.

LOKAJÍČKOVÁ, Veronika. Kompetence k učení a možnosti jejího rozvíjení a hodnocení: vymezení pojmu a přehled současných přístupů. / Learning competencies and possibilities for their development and evaluation. Pedagogická Orientace [online]. 2013, 23(3), 318–341 [cit. 2020-12-15]. ISSN 1211-4669. Dostupné z: https://journals.muni.cz/pedor/article/view/1140/885.

MPSV. Centrální databáze kompetencí. Měkké kompetence [online]. Praha: Ministerstvo práce a sociálních věcí, 2021 [vid. 2021-04-02]. Dostupné z: http://kompetence.nsp.cz/mekkeKompetence.aspx.

NEIMEYER, Greg J., Jennifer M. TAYLOR a David R. COX. On hope and possibility: Does continuing professional development contribute to ongoing professional competence? Professional Psychology: Research and Practice [online]. 2012, 43(5), 476–486 [cit. 2020-12-15]. ISSN 0735-7028. Dostupné z: doi:10.1037/a0029613.

NORTHOUSE, Peter G. Leadership: theory and practice. Thousand Oaks: Sage Publications, 2010. ISBN 978-14-1297-488-2.

SMITH, Andrew a Erica SMITH. The role of training in the development of human resource management in Australian organisations. Human Resource Development International [online]. 2007, 10(3), 263–279 [cit. 2020-12-15]. ISSN 1367-8868. Dostupné z: https://www.tandfonline.com/doi/full/10.1080/13678860701515208.
 
Univerzita Karlova | Informační systém UK