Témata prací (Výběr práce)Témata prací (Výběr práce)(verze: 368)
Detail práce
   Přihlásit přes CAS
Připravenost předškolních dětí na vstup do základní školy v oblasti grafomotoriky
Název práce v češtině: Připravenost předškolních dětí na vstup do základní školy v oblasti grafomotoriky
Název v anglickém jazyce: The graphomotor skills readiness of preschool children to enter primary school
Klíčová slova: Školní zralost|Grafomotorika|Vývoj kresby|Mateřská škola|Dítě předškolního věku
Klíčová slova anglicky: School readiness|Graphomotorics|Drawing development|Preschool children|Kindergarten
Akademický rok vypsání: 2020/2021
Typ práce: bakalářská práce
Jazyk práce: čeština
Ústav: Katedra pedagogiky (21-KPED)
Vedoucí / školitel: Mgr. Tereza Komárková, Ph.D.
Řešitel: skrytý - zadáno a potvrzeno stud. odd.
Datum přihlášení: 09.12.2020
Datum zadání: 09.12.2020
Schválení administrátorem: zatím neschvalováno
Datum potvrzení stud. oddělením: 05.01.2021
Datum a čas obhajoby: 01.09.2021 09:00
Datum odevzdání elektronické podoby:21.07.2021
Datum proběhlé obhajoby: 01.09.2021
Odevzdaná/finalizovaná: odevzdaná studentem a finalizovaná
Oponenti: doc. PhDr. Hana Kasíková, CSc.
 
 
 
Zásady pro vypracování
Záměrem práce Připravenost předškolních dětí na vstup do základní školy v oblasti grafomotoriky bude zjistit, jak jsou děti z heterogenních tříd mateřských škol připraveny na vstup do základních škol, především v oblasti grafomotoriky. Práce se bude skládat ze dvou hlavních částí. První bude zahrnovat teoretická východiska školní připravenosti, které jsou nutná pro zahájení povinné školní docházky. Vymezení pojmu školní zralosti a jejích konkrétních oblastí. Výzkumná část bude obsahovat případové studie konkrétních dětí, které by měly v následujícím roce nastoupit na základní školu.
Seznam odborné literatury
DAVIDO, R. Kresba jako nástroj poznání dítěte.. Praha : Portál, 2008. ISBN 978-80-7367- 415-1
KUTÁLKOVÁ, D. Jak připravit dítě do 1. třídy. Praha: Grada, 2005. ISBN 80-247- 1040-4.
KŘIŠŤANOVÁ, L. Diagnostika laterality a metodika psaní levou rukou. Hradec Králové: Gaudeamus, 1995. ISBN 8070412054.
BEDNÁŘOVÁ, J., ŠMARDOVÁ, V. Školní zralost. Brno: Edika, 2015. ISBN 978-80-266-0793-9.
LOOSEOVÁ, A. C., aj. Grafomotorika pro děti předškolního věku: cvičení pro děti ve věku od 4 do 8 let. Praha: Portál, 2001. ISBN 80-7178-540-7.
CHRÁSKA, M. Základy výzkumu v pedagogice. Olomouc: UP, 1993. ISBN 80-7067-287-0.
KLENKOVÁ, J., KOLBÁBKOVÁ, H. Diagnostika předškoláka. Brno: MC nakladatelství. 2002. ISBN 80-239-0082.
ŠVAŘÍČEK, R., ŠEĎOVÁ, K. Kvalitativní výzkum v pedagogických vědách. Praha: Portál, 2007. ISBN 9788073673130.
LANGMEIER, J., KREJČÍŘOVÁ, D. Vývojová psychologie. Praha: Grada, 2006. ISBN 8024712849.
 
Univerzita Karlova | Informační systém UK