Připravenost předškolních dětí na vstup do základní školy v oblasti grafomotoriky
Název práce v češtině: | Připravenost předškolních dětí na vstup do základní školy v oblasti grafomotoriky |
---|---|
Název v anglickém jazyce: | The graphomotor skills readiness of preschool children to enter primary school |
Klíčová slova: | Školní zralost|Grafomotorika|Vývoj kresby|Mateřská škola|Dítě předškolního věku |
Klíčová slova anglicky: | School readiness|Graphomotorics|Drawing development|Preschool children|Kindergarten |
Akademický rok vypsání: | 2020/2021 |
Typ práce: | bakalářská práce |
Jazyk práce: | čeština |
Ústav: | Katedra pedagogiky (21-KPED) |
Vedoucí / školitel: | Mgr. Tereza Komárková, Ph.D. |
Řešitel: | skrytý - zadáno a potvrzeno stud. odd. |
Datum přihlášení: | 09.12.2020 |
Datum zadání: | 09.12.2020 |
Schválení administrátorem: | zatím neschvalováno |
Datum potvrzení stud. oddělením: | 05.01.2021 |
Datum a čas obhajoby: | 01.09.2021 09:00 |
Datum odevzdání elektronické podoby: | 21.07.2021 |
Datum proběhlé obhajoby: | 01.09.2021 |
Odevzdaná/finalizovaná: | odevzdaná studentem a finalizovaná |
Oponenti: | doc. PhDr. Hana Kasíková, CSc. |
Zásady pro vypracování |
Záměrem práce Připravenost předškolních dětí na vstup do základní školy v oblasti grafomotoriky bude zjistit, jak jsou děti z heterogenních tříd mateřských škol připraveny na vstup do základních škol, především v oblasti grafomotoriky. Práce se bude skládat ze dvou hlavních částí. První bude zahrnovat teoretická východiska školní připravenosti, které jsou nutná pro zahájení povinné školní docházky. Vymezení pojmu školní zralosti a jejích konkrétních oblastí. Výzkumná část bude obsahovat případové studie konkrétních dětí, které by měly v následujícím roce nastoupit na základní školu. |
Seznam odborné literatury |
DAVIDO, R. Kresba jako nástroj poznání dítěte.. Praha : Portál, 2008. ISBN 978-80-7367- 415-1
KUTÁLKOVÁ, D. Jak připravit dítě do 1. třídy. Praha: Grada, 2005. ISBN 80-247- 1040-4. KŘIŠŤANOVÁ, L. Diagnostika laterality a metodika psaní levou rukou. Hradec Králové: Gaudeamus, 1995. ISBN 8070412054. BEDNÁŘOVÁ, J., ŠMARDOVÁ, V. Školní zralost. Brno: Edika, 2015. ISBN 978-80-266-0793-9. LOOSEOVÁ, A. C., aj. Grafomotorika pro děti předškolního věku: cvičení pro děti ve věku od 4 do 8 let. Praha: Portál, 2001. ISBN 80-7178-540-7. CHRÁSKA, M. Základy výzkumu v pedagogice. Olomouc: UP, 1993. ISBN 80-7067-287-0. KLENKOVÁ, J., KOLBÁBKOVÁ, H. Diagnostika předškoláka. Brno: MC nakladatelství. 2002. ISBN 80-239-0082. ŠVAŘÍČEK, R., ŠEĎOVÁ, K. Kvalitativní výzkum v pedagogických vědách. Praha: Portál, 2007. ISBN 9788073673130. LANGMEIER, J., KREJČÍŘOVÁ, D. Vývojová psychologie. Praha: Grada, 2006. ISBN 8024712849. |