Témata prací (Výběr práce)Témata prací (Výběr práce)(verze: 368)
Detail práce
   Přihlásit přes CAS
Role nízkoprahového zařízení pro děti a mládež v multidisciplinárním řešení obtíží socializace
Název práce v češtině: Role nízkoprahového zařízení pro děti a mládež v multidisciplinárním řešení obtíží socializace
Název v anglickém jazyce: The role of low-threshold facilities for children and youth in a multidisciplinary solution of socialization problems
Klíčová slova: sociální služby|nízkoprahové zařízení pro děti a mládež|socializační obtíže|metodické postupy|multidisciplinarita
Klíčová slova anglicky: social services|low-threshold facility for children and youth|socialization difficulties|methodological procedures|multidisciplinarity
Akademický rok vypsání: 2020/2021
Typ práce: bakalářská práce
Jazyk práce: čeština
Ústav: Katedra pedagogiky (21-KPED)
Vedoucí / školitel: doc. PhDr. Jaroslav Koťa
Řešitel: skrytý - zadáno a potvrzeno stud. odd.
Datum přihlášení: 08.12.2020
Datum zadání: 08.12.2020
Schválení administrátorem: zatím neschvalováno
Datum potvrzení stud. oddělením: 12.07.2021
Datum a čas obhajoby: 01.09.2021 09:00
Datum odevzdání elektronické podoby:22.07.2021
Datum proběhlé obhajoby: 01.09.2021
Odevzdaná/finalizovaná: odevzdaná studentem a finalizovaná
Oponenti: Mgr. Veronika Klapálková, Ph.D.
 
 
 
Zásady pro vypracování
Bakalářská práce vychází z praxe s dětmi s problémy v chování v sociální službě Nízkoprahové zařízení pro děti a mládež. V teoretické části seznamuje se základními teoretickými východisky doplněnými o praktické poznatky inovativní metodické práce s danou cílovou skupinou. Popisuje podporu pozitivního chování obsahující dobře připravené prostředí, ustálené postupy, srozumitelné očekávané chování a individuální plánování včetně jeho plnění v rámci multidisciplinární spolupráce.
Praktická část zkoumá využití metodické práce a multidisciplinární spolupráce formou kazuistik klientů nízkoprahového zařízení pro děti a mládež.
Seznam odborné literatury
HELUS, Zdeněk, 2007. Sociální psychologie pro pedagogy. Praha: Grada. ISBN 978-80-247-1168-3.
JEDLIČKA, Richard a kolektiv, 2015. Poruchy socializace u dětí a dospívajících: Prevence životních selhání a krizová intervence. Praha: Grada. ISBN 978-80-247-5447-5.
JEDLIČKA, Richard, Petr KLÍMA, Jaroslav KOŤA, Jiří NĚMEC a Jiří PILAŘ, 2004. Děti a mládež v obtížných životních situacích: Nové pohledy na problematiku životních krizí, deviací a úlohu pomáhajících profesí. Praha: Themis. ISBN 80-7312-038-0.
JEDLIČKA, Richard, 2017. Psychický vývoj dítěte a výchova: Jak porozumět socializačním obtížím. Praha: Grada. ISBN 978-80-271-0096-5.
LANGMEIER, Josef a Dana KREJČÍŘOVÁ, 2006. Vývojová psychologie: 2., aktualizované vydání. 4. Praha: Grada. ISBN 80-247-1284-9.
MCINTOSH, Kent a Steve GOODMAN, 2016. Integrated multi-tiered systems of support: Blending RTI and PBIS. New York: The guilford press. ISBN 9781462524747.
ŠVAŘÍČEK, Roman, Klára ŠEĎOVÁ a kol., 2007. Kvalitativní výzkum v pedagogických vědách. Praha: Portál. ISBN 978-80-7367-313-0.
MATOUŠEK, Oldřich, 2011. Sociální služby: ekonomika, plánování, hodnocení. Praha: Portál. ISBN 978-80-7367-310-9.
 
Univerzita Karlova | Informační systém UK