Potenciál vzdělávacích aktivit ve výkonu trestu odnětí svobody
Název práce v češtině: | Potenciál vzdělávacích aktivit ve výkonu trestu odnětí svobody |
---|---|
Název v anglickém jazyce: | Potential of educational activities in serving a custodial sentence |
Klíčová slova: | Vězeňství|odsouzená|vzdělávání|aktivita|resocializace|výkon trestu odnětí svobody|potenciál|oddíl|žena|prizonizace |
Klíčová slova anglicky: | Prisons|convicts|education|activity|resocialization|potential|section|woman|imprisonment |
Akademický rok vypsání: | 2020/2021 |
Typ práce: | diplomová práce |
Jazyk práce: | čeština |
Ústav: | Katedra pedagogiky (21-KPED) |
Vedoucí / školitel: | doc. PhDr. Hana Kasíková, CSc. |
Řešitel: | skrytý - zadáno a potvrzeno stud. odd. |
Datum přihlášení: | 08.12.2020 |
Datum zadání: | 08.12.2020 |
Schválení administrátorem: | zatím neschvalováno |
Datum potvrzení stud. oddělením: | 12.02.2021 |
Datum a čas obhajoby: | 25.01.2023 13:00 |
Datum odevzdání elektronické podoby: | 17.12.2022 |
Datum proběhlé obhajoby: | 25.01.2023 |
Odevzdaná/finalizovaná: | odevzdaná studentem a finalizovaná |
Oponenti: | doc. PhDr. Josef Valenta, CSc. |
Zásady pro vypracování |
V českém jazyce: Cílem mé diplomové práce je zjistit, jaký přínos vzdělávací aktivity pro odsouzené při pobytu ve věznici mají a zdali tyto aktivity přispívají při následné integraci do intaktní společnosti. Práce bude členěna na část teoretickou a část praktickou. V teoretické části popíši vzdělávací soustavu Vězeňské služby České republiky. V empirické části provedu průzkum, který bude proveden formou kvalitativních polostrukturovaných rozhovorů s odsouzenými, kteří jsou ve výkonu trestu odnětí svobody, s vězni již propuštěnými na svobodu a dále se zaměstnanci vězeňské služby, kteří tyto aktivity pro odsouzené připravují a lektorují. Diplomová práce může být podkladem pro tvorbu plánu vzdělávacích aktivit ve Vazební věznici Praha-Ruzyně. V anglickém jazyce: The aim of my thesis is to find out what are the benefits of educational activities for convicts while in prison, and whether these activities contribute to a subsequent integration into an intact society. The thesis will be divided into theoretical and practical parts. In the theoretical part I will describe the educational system of the Prison Service of the Czech Republic. In the empirical part I will conduct a survey, which will be carried out in the form of qualitative semi-structured interviews. I will interview convicts who are serving a prison sentence, prisoners already released and further on I will interview the prison staff responsible for the preparation and lecturing of such educational activities. The thesis can be the basis for drawing up a plan of educational activities in the Prague-Ruzyně detention centre. |
Seznam odborné literatury |
Veteška, J., Průcha, J., Andragogický slovník. Praha: Grada, 2014, ISBN 978-80-247-4748-4 Plamínek, J., Vzdělávání dospělých. Praha: Grada, 2014, ISBN 978-80-247-4806-1 Jelínek, J., Trestní zákoník a trestní řád s poznámkami a judikaturou. Praha: Leges, 2020, ISBN 978-80-7502-395-7 ÚZ č. 1342 - Trestní předpisy, úplná znění předpisů. Sagit. 2019, ISBN 978-80-7488-376-7 Veteška, J., Fischer, S., Psychologie kriminálního chování. Praha: Grada, 2020, ISBN 978-80-271-0731-5 Otakar, J., Jak přežít kriminál. Pendulum, 2018, ISBN 978-80-905-9062-5 |