Témata prací (Výběr práce)Témata prací (Výběr práce)(verze: 368)
Detail práce
   Přihlásit přes CAS
Vztah žáků prvního stupně základní školy k dramatické výchově
Název práce v češtině: Vztah žáků prvního stupně základní školy k dramatické výchově
Název v anglickém jazyce: Relation between pupils of primary school and dramatic education
Klíčová slova: dramatická výchova|vztah žáků k předmětům|divadlo|estetické předměty|osobnost pedagoga|osobnost žáka|primary education
Klíčová slova anglicky: drama education|pupils´relationship to subjects|theater|aesthetic subjects|the personality of the teacher|the personality of the pupil|základní vzdělání
Akademický rok vypsání: 2020/2021
Typ práce: bakalářská práce
Jazyk práce: čeština
Ústav: Katedra pedagogiky (21-KPED)
Vedoucí / školitel: doc. PhDr. Hana Kasíková, CSc.
Řešitel: skrytý - zadáno a potvrzeno stud. odd.
Datum přihlášení: 02.12.2020
Datum zadání: 02.12.2020
Schválení administrátorem: zatím neschvalováno
Datum potvrzení stud. oddělením: 17.05.2022
Datum a čas obhajoby: 16.06.2023 10:00
Datum odevzdání elektronické podoby:17.05.2022
Datum proběhlé obhajoby: 16.06.2023
Odevzdaná/finalizovaná: odevzdaná pracovníkem v zastoupení a finalizovaná
Oponenti: doc. PhDr. Josef Valenta, CSc.
 
 
 
Zásady pro vypracování
Bakalářská práce pojednává o vztahu žáků prvního stupně základní školy k dramatické výchově. Práce je členěna na teoretickou a praktickou část.
Teoretická část pojednává o samotném pojmu dramatická výchova. Je zde podrobněji popsáno postavení dramatické výchovy ve vzdělávacím systému. Dále je zde také rozebrán vztah žáků na prvním stupni základní školy k dramatické výchově, k estetickým předmětům a také ostatním vyučovacím předmětům. Je zde také zmíněna charakteristika a osobnostní rysy pedagoga a také charakteristika osobnosti žáka. Součástí práce je charakteristika a části lekce dramatické výchovy a charakteristika ostatních estetických předmětů a jsou zde také podrobně rozebrané rozdíly mezi dramatickou výchovou a divadlem.
Praktická část se zabývá samotným vztahem žáků prvního stupně k dramatické výchově. Výzkum je veden formou rozhovorů, které jsou v práci doslovně přepsané a vložené. Kvůli přehlednosti informací je praktická část doplněná o grafy a podrobnější závěry, které přibližují samotný vztah žáků. Cílem výzkumu je tedy zjistit, jaký vztah mají žáci prvního stupně základní školy k dramatické výchově. Výzkum byl ovlivněn probíhající pandemií, což se promítá nejen na provedení samotného výzkumu, ale také na jeho výsledcích.
Seznam odborné literatury
(RVP ZV 2021 s vyznačenými změnami, Národní pedagogickýinstitutČeskérepubliky (dříve Národní ústav pro vzdělávání). Národní pedagogickýinstitutČeskérepubliky (dříve Národní ústav pro vzdělávání) [online]. Copyright©[cit. 15.12.2021]. Dostupnéz: http://www.nuv.cz/file/4982/)
(MACHKOVÁ, Eva. Dramatika, hra a tvořivost. Jinočany: H & H, 2017. ISBN 978-80-7319-125-2.)
(MACHKOVÁ, Eva. Jak se učí dramatická výchova: didaktika dramatické výchovy. 2. vyd. Praha: Akademie múzických umění v Praze, 2007. ISBN 978-80-7331-089-9.)
(VALENTA, Josef. Kapitoly z teorie výchovné dramatiky: S hlavním zřetelem k výchovné dramatice. Hraní rolí ve výchově a vyučování. Dramatická výchova a rozvoj sebevědomí. Praha: Institut sociálních vztahů, 1995. ISBN 80-85866-06-4.)
(Dramatická výchova a dítě v bludišti dnešního světa: příspěvky z konference o dramatické výchově, 2000. Praha: Sdružení pro tvořivou dramatiku ve spolupráci s Katedrou výchovné dramatiky DAMU a Centrem dětských aktivit v Artamě Praha, 2001. ISBN 80-901660-4-0.)
(BUDÍNSKÁ, Hana. Ať si už mohou naše děti ve své škole hrát!: tvořivá hra s nejmenšími. Praha: Informační a poradenské středisko pro místní kulturu, 1992. ISBN 80-7068-0407.)
MARUŠÁK, Radek, Olga KRÁLOVÁ a Veronika RODRIGUEZOVÁ. Dramatická výchova v kurikulu současné školy: využití metod a technik. Praha: Portál (vydavatelství), 2008. ISBN 978-80-7367-472-4.
BLÁHOVÁ, Krista. Uvedení do systému školní dramatiky: dramatická výchova pro učitele obecné, základní a národní školy. Praha: Informační a poradenské středisko pro místní kulturu, 1996. ISBN 80-7068-070-9.
VALENTA, Josef. Metody a techniky dramatické výchovy. Praha: Grada Publishing, 2008. Pedagogika. ISBN 978-80-247-1865-1.
MARUŠÁK, Radek, Olga KRÁLOVÁ a Veronika RODRIGUEZOVÁ. Dramatická výchova v kurikulu současné školy: využití metod a technik. Praha: Portál (vydavatelství), 2008. ISBN 978-80-7367-472-4.
Rámcový vzdělávací program pro základní umělecké vzdělávání, Národní pedagogický institut České republiky (dříve Národní ústav pro vzdělávání). Národní pedagogický institut České republiky (dříve Národní ústav pro vzdělávání) [online]. Copyright © [cit. 25.01.2022]. Dostupné z:http://www.nuv.cz/file/176
PAVLOVSKÁ, Marie. Dramatická výchova. Brno: Akademické nakladatelství CERM, 1998. Literatura.
SVOBODOVÁ, Eva a Hana ŠVEJDOVÁ. Metody dramatické výchovy v mateřské škole. Praha: Portál, 2011. ISBN 978-80-262-0020-8.
 
Univerzita Karlova | Informační systém UK