Témata prací (Výběr práce)Témata prací (Výběr práce)(verze: 368)
Detail práce
   Přihlásit přes CAS
Problémy distančního vzdělávání sociokulturně znevýhodněných žáků základních škol
Název práce v češtině: Problémy distančního vzdělávání sociokulturně znevýhodněných žáků základních škol
Název v anglickém jazyce: Problems of Distance Education of Socio-culturally Disadvantaged Learners in Elementary schools
Klíčová slova: Distanční výuka|online výuka|sociokulturní znevýhodnění|pandemie
Klíčová slova anglicky: Distance education|online teaching|socioculturally disadvantaged|pandemics
Akademický rok vypsání: 2020/2021
Typ práce: bakalářská práce
Jazyk práce: čeština
Ústav: Katedra pedagogiky (21-KPED)
Vedoucí / školitel: doc. PhDr. Martin Strouhal, Ph.D.
Řešitel: skrytý - zadáno a potvrzeno stud. odd.
Datum přihlášení: 25.11.2020
Datum zadání: 25.11.2020
Schválení administrátorem: zatím neschvalováno
Datum potvrzení stud. oddělením: 27.01.2021
Datum a čas obhajoby: 20.06.2022 09:30
Datum odevzdání elektronické podoby:30.04.2022
Datum proběhlé obhajoby: 20.06.2022
Odevzdaná/finalizovaná: odevzdaná pracovníkem v zastoupení a finalizovaná
Oponenti: PhDr. Daniela Sedláčková, Ph.D.
 
 
 
Zásady pro vypracování
ANOTACE:
Bakalářská práce se zabývá distanční výukou sociokulturně znevýhodněných žáků. Zvažuje výhody a nevýhody této formy vzdělávání. Zahrnuje pohled na hodnocení žáků ze strany učitelů a také představuje možnosti vhodné ke zvýšení motivace vzdělávaných. Mapuje dosavadní výzkumy dané problematiky. Cílem je upozornit na problém a možné důsledky, které současná koronavirová situace může pro tyto žáky přinést.

ANNOTATION:
The Bachelor Thesis deals with distance education of socio-culturally disadvantaged learners in elementary schools. It considers the advantages and disadvantages of this form of education. It includes an overall view of the students´ evaluation by the teachers and describes ways how to increase the motivation of the educated pupils. It surveys the existing research on the subject. The aim is to draw attention to the problem and to possible consequences that the current coronavirus situation may bring.
Seznam odborné literatury
BROŽOVÁ, Dana. Poradenská podpora a možnosti edukace žáků s poruchami učení v širším smyslu. Brno: Masarykova univerzita, 2010. s. 171. ISBN 978-80-210-5329-8. Dostupné také z: https://ndk.cz/uuid/uuid:ebc24a00-8939-11e8-bb44-5ef3fc9ae867
DUNOVSKÝ, Jiří, MATĚJČEK, Zdeněk a DYTRYCH, Zdeněk. Týrané, zneužívané a zanedbávané dítě. Praha: Grada, 1995. s. [7]. ISBN 80-7169-192-5. Dostupné také z: https://ndk.cz/uuid/uuid:60d54380-f878-11e3-b4ad-005056827e51
Inspired by Technology, Driven by Pedagogy [online]. OECD, 2010 [cit. 2020-12-11]. Educational Research and Innovation. ISBN 9789264094789. Dostupné z: doi:10.1787/9789264094437-en
HELUS, Zdeněk a Jiří PELIKÁN. Preferenční postoje učitelů k žákům a jejich vliv na účinnost výchovně vzdělávacího procesu. Praha: Státní nakladatelství technické literatury, 1984. Publikace Výzkumného ústavu odborného školství.Uložit
KOLÁŘ, Zdeněk a ŠIKULOVÁ, Renata. Hodnocení žáků. Praha: Grada, 2005. s. [1a]. ISBN 80-247-0885-X. Dostupné také z: https://ndk.cz/uuid/uuid:4552b201-d9c4-4025-93b8-fb635aba97d0
MICHALÍK, Jan, BASLEROVÁ, Pavlína a FELCMANOVÁ, Lenka. Katalog podpůrných opatření pro žáky s potřebou podpory ve vzdělávání z důvodu zdravotního nebo sociálního znevýhodnění: obecná část. Olomouc: Univerzita Palackého v Olomouci, 2015. s. [1a]. ISBN 978-80-244-4654-7. Dostupné také z: https://ndk.cz/uuid/uuid:8787e690-507f-11e9-abdc-5ef3fc9bb22fZAVŘÍT
ŠVAŘÍČEK, Roman, Jana STRAKOVÁ, Cyril BROM, David GREGER, Tereza HANNEMANN a Jiří LUKAVSKÝ. Spolupráce rodiny a školy v době uzavřených základních škol. Studia paedagogica [online]. 2020, 25(3), 9-41 [cit. 2020-12-11]. ISSN 2336-4521. Dostupné z: doi:10.5817/SP2020-3-1
VÁGNEROVÁ, Marie. Psychopatologie pro pomáhající profese. Praha: Portál, 2012. s. 650. ISBN 978-80-262-0225-7. Dostupné také z: https://ndk.cz/uuid/uuid:339950ef-74a0-408d-befb-20355c0fed46
VOLERY, Thierry a Deborah LORD. Critical success factors in online education. International Journal of Educational Management [online]. 2000, 14(5), 216-223 [cit. 2020-12-11]. ISSN 0951-354X. Dostupné z: doi:10.1108/09513540010344731
WILIAM, Dylan, LEAHY, Siobhán a Lingea (firma). Zavádění formativního hodnocení: praktické techniky pro základní a střední školy. Praha: ve spolupráci s nakladatelstvím Martina Romana a projektem Čtení pomáhá vydala EDUkační LABoratoř, z.s., 2016. s. XIV. ISBN 978-80-906082-5-2. Dostupné také z: https://ndk.cz/uuid/uuid:7ab5d3ce-0c27-47a1-96fb-36174eeddd55
ZORMANOVÁ, Lucie. Výukové metody v pedagogice: tradiční a inovativní metody, transmisivní a konstruktivistické pojetí výuky, klasifikace výukových metod. Praha: Grada, 2012. s. [6]. ISBN 978-80-247-4100-0. Dostupné také z: https://ndk.cz/uuid/uuid:8ed434c1-fe7f-405f-adf3-f926835ce7a2
 
Univerzita Karlova | Informační systém UK