Využití zážitkové pedagogiky a výchovy v sociální pedagogice
Název práce v češtině: | Využití zážitkové pedagogiky a výchovy v sociální pedagogice |
---|---|
Název v anglickém jazyce: | Using of experiential pedagogy and education in social pedagogy |
Klíčová slova: | Zážitková pedagogika|volný čas|sociální pedagogika|výchova|vzdělávání|dítě|volnočasové aktivity|případová studie|strukturovaný rozhovor |
Klíčová slova anglicky: | Experiential pedagogy|free time|social pedagogy|upbringing|education|kid|free time activities|case study|structured interview |
Akademický rok vypsání: | 2020/2021 |
Typ práce: | diplomová práce |
Jazyk práce: | čeština |
Ústav: | Katedra pedagogiky (21-KPED) |
Vedoucí / školitel: | Mgr. Tereza Komárková, Ph.D. |
Řešitel: | skrytý - zadáno a potvrzeno stud. odd. |
Datum přihlášení: | 25.11.2020 |
Datum zadání: | 25.11.2020 |
Schválení administrátorem: | zatím neschvalováno |
Datum potvrzení stud. oddělením: | 04.12.2020 |
Datum a čas obhajoby: | 09.09.2021 10:00 |
Datum odevzdání elektronické podoby: | 29.08.2021 |
Odevzdaná/finalizovaná: | odevzdaná studentem |
Oponenti: | doc. PhDr. Josef Valenta, CSc. |
Zásady pro vypracování |
Hlavním předmětem této diplomové práce na téma "Využití zážitkové pedagogiky a výchovy v sociální pedagogice" je zaměření na využití zážitkové pedagogiky ve volném čase. Autor se zaměřuje na nabídku volnočasových aktivit, dále na instituce, které poskytují zážitkovou pedagogiku a smysluplné trávení a využití volného času. Hlavním cílem diplomové práce je zjistit, jakým směrem ovlivňuje zážitková pedagogika pohybové a komunikační schopnosti a dovednosti. Praktická část práce je tvořena kvalitativním výzkumem, který je prováděn formou strukturovaných rozhovorů, ze kterých jsou tvořeny případové studie. |
Seznam odborné literatury |
JIRÁSEK, Ivo. Zážitková pedagogika: teorie holistické výchovy (v přírodě a volném čase). Praha: Portál, 2019. Gymnasion. ISBN 978-80-262-1485-4. SLEJŠKOVÁ, Lucie. Škola zážitkem: zážitková pedagogika při výuce klíčových kompetencí a hodnocení žáků. Praha: Prázdninová škola Lipnice, 2011. ISBN 978-80-260-1046-3. ANDRESOVÁ, Zuzana, ed. Klíčení: příběh a řemeslo : zážitková pedagogika na kurzech pro žáky základních škol. Praha: Prázdninová škola Lipnice, 2013. ISBN 978-80-905502-1-6. SOBKOVÁ, Petra, Milena ÖBRINK HOBZOVÁ a Helena POSPÍŠILOVÁ. Sociální pedagogika a její metody. Olomouc: Univerzita Palackého v Olomouci, 2015. ISBN 978-80-244-4885-5. KRAUS, Blahoslav a Petr SÝKORA. Sociální pedagogika I. Brno: Institut mezioborových studií Brno, 2009. ROTTEROVÁ, Božena. Výchova aktivity mládeže ve volném čase. Praha, 1976. HENDL, Jan. Kvalitativní výzkum: základní teorie, metody a aplikace. Čtvrté, přepracované a rozšířené vydání. Praha: Portál, 2016. ISBN 978-80-262-0982-9. |