Témata prací (Výběr práce)Témata prací (Výběr práce)(verze: 368)
Detail práce
   Přihlásit přes CAS
Využití zážitkové pedagogiky a výchovy v sociální pedagogice
Název práce v češtině: Využití zážitkové pedagogiky a výchovy v sociální pedagogice
Název v anglickém jazyce: Using of experiential pedagogy and education in social pedagogy
Klíčová slova: Zážitková pedagogika|volný čas|sociální pedagogika|výchova|vzdělávání|dítě|volnočasové aktivity|případová studie|strukturovaný rozhovor
Klíčová slova anglicky: Experiential pedagogy|free time|social pedagogy|upbringing|education|kid|free time activities|case study|structured interview
Akademický rok vypsání: 2020/2021
Typ práce: diplomová práce
Jazyk práce: čeština
Ústav: Katedra pedagogiky (21-KPED)
Vedoucí / školitel: Mgr. Tereza Komárková, Ph.D.
Řešitel: skrytý - zadáno a potvrzeno stud. odd.
Datum přihlášení: 25.11.2020
Datum zadání: 25.11.2020
Schválení administrátorem: zatím neschvalováno
Datum potvrzení stud. oddělením: 04.12.2020
Datum a čas obhajoby: 09.09.2021 10:00
Datum odevzdání elektronické podoby:29.08.2021
Odevzdaná/finalizovaná: odevzdaná studentem
Oponenti: doc. PhDr. Josef Valenta, CSc.
 
 
 
Zásady pro vypracování
Hlavním předmětem této diplomové práce na téma "Využití zážitkové pedagogiky a výchovy v sociální pedagogice" je zaměření na využití zážitkové pedagogiky ve volném čase. Autor se zaměřuje na nabídku volnočasových aktivit, dále na instituce, které poskytují zážitkovou pedagogiku a smysluplné trávení a využití volného času. Hlavním cílem diplomové práce je zjistit, jakým směrem ovlivňuje zážitková pedagogika pohybové a komunikační schopnosti a dovednosti. Praktická část práce je tvořena kvalitativním výzkumem, který je prováděn formou strukturovaných rozhovorů, ze kterých jsou tvořeny případové studie.
Seznam odborné literatury
JIRÁSEK, Ivo. Zážitková pedagogika: teorie holistické výchovy (v přírodě a volném čase). Praha: Portál, 2019. Gymnasion. ISBN 978-80-262-1485-4.
SLEJŠKOVÁ, Lucie. Škola zážitkem: zážitková pedagogika při výuce klíčových kompetencí a hodnocení žáků. Praha: Prázdninová škola Lipnice, 2011. ISBN 978-80-260-1046-3.
ANDRESOVÁ, Zuzana, ed. Klíčení: příběh a řemeslo : zážitková pedagogika na kurzech pro žáky základních škol. Praha: Prázdninová škola Lipnice, 2013. ISBN 978-80-905502-1-6.
SOBKOVÁ, Petra, Milena ÖBRINK HOBZOVÁ a Helena POSPÍŠILOVÁ. Sociální pedagogika a její metody. Olomouc: Univerzita Palackého v Olomouci, 2015. ISBN 978-80-244-4885-5.
KRAUS, Blahoslav a Petr SÝKORA. Sociální pedagogika I. Brno: Institut mezioborových studií Brno, 2009.
ROTTEROVÁ, Božena. Výchova aktivity mládeže ve volném čase. Praha, 1976.
HENDL, Jan. Kvalitativní výzkum: základní teorie, metody a aplikace. Čtvrté, přepracované a rozšířené vydání. Praha: Portál, 2016. ISBN 978-80-262-0982-9.
 
Univerzita Karlova | Informační systém UK