Témata prací (Výběr práce)Témata prací (Výběr práce)(verze: 368)
Detail práce
   Přihlásit přes CAS
Psychologické aspekty dopadu pandemie covid-19 na zaměstnance retailové společnosti.
Název práce v češtině: Psychologické aspekty dopadu pandemie covid-19 na zaměstnance retailové společnosti.
Název v anglickém jazyce: Psychological aspects of covid-19 pandemic on employees of retail chain company.
Klíčová slova: covid-19|well-being|mentální zdraví|leadership
Klíčová slova anglicky: covid-19|well-being|mental health|leadership
Akademický rok vypsání: 2020/2021
Typ práce: diplomová práce
Jazyk práce: čeština
Ústav: Katedra psychologie (21-KPS)
Vedoucí / školitel: PhDr. Eva Höschlová, Ph.D.
Řešitel: skrytý - zadáno a potvrzeno stud. odd.
Datum přihlášení: 18.11.2020
Datum zadání: 18.11.2020
Schválení administrátorem: zatím neschvalováno
Datum potvrzení stud. oddělením: 06.04.2021
Datum a čas obhajoby: 26.05.2021 00:00
Datum odevzdání elektronické podoby:18.04.2021
Datum proběhlé obhajoby: 26.05.2021
Odevzdaná/finalizovaná: odevzdaná studentem a finalizovaná
Oponenti: Mgr. Pavla Čípková
 
 
 
Zásady pro vypracování
Cílem diplomové práce je zmapovat dopad pandemie COVID – 19 a s ní souvisejících karanténních opatření na zaměstnance retailové společnosti, při zvýšené pozornosti věnované vybraným psychologickým tématům resilience, prožívání emocí a komunikace. Obsahem teoretické části bude zmapování studií věnujících se dopadům pandemie COVID-19 na zaměstnance a dále vymezení jednotlivých aspektů sledovaných v empirické části práce (životní spokojenost, prožívání emocí, resilience a komunikace).

Výzkumná část mapuje životní spokojenost a vnímanou obtížnost karantény u zaměstnanců retailové spolešnosti a zjišťuje, do jaké míry mají na tyto aspekty vliv další zkoumané proměnné jak na straně účastníků (např. resilience, důležitost prožívání emocí), i na straně zaměstnavatele (např. informovanost z jeho strany, komunikace s nadřízeným). Výsledky výzkumu přispějí k lepší orientaci v situaci globální pandemie a jejího dopadu na chování zaměstnanců v retailu.
Seznam odborné literatury
Chen, S., & Bonanno, G. A. (2020). Psychological adjustment during the global outbreak of COVID-19: A resilience perspective. Psychological Trauma: Theory, Research, Practice, and Policy, 12(1), 51-54.

Barzilay, R., Moore, T. M., Greenberg, D. M., DiDomenico, G. E., Brown, L. A., White, L. K., & Gur, R. E. (2020). Resilience, COVID-19-related stress, anxiety and depression during the pandemic in a large population enriched for healthcare providers. Translational psychiatry, 10(1), 1-8.

Ong, A. D., Bergeman, C. S., Bisconti, T. L., & Wallace, K. A. (2006). Psychological resilience, positive emotions, and successful adaptation to stress in later life. Journal of personality and social psychology, 91(4), 730.

Polizzi, C., Lynn, S. J., & Perry, A. (2020). Stress and coping in the time of COVID-19: pathways to resilience and recovery. Clinical Neuropsychiatry, 17(2).

Glazer, S., & Liu, C. (2017, April 26). Work, Stress, Coping, and Stress Management. Oxford Research Encyclopedia of Psychology. Retrieved 11 Nov. 2020, from https://oxfordre.com/psychology/view/10.1093/acrefore/9780190236557.001.0001/acrefore-9780190236557-e-30.

Tuzovic, S. and Kabadayi, S. (2020), “The influence of social distancing on employee wellbeing: a conceptual framework and research agenda”, Journal of Service Management. doi: 10.1108/JOSM-05-2020-0140.

Singh, M. M., Amiri, M., & Sabbarwal, S. (2019). Role of Job Stress on Job Satisfaction. International Journal of Management Studies, 6(4), 57-60.

Dunn, D. S. (Ed.). (2018). Positive psychology: Established and emerging issues. New York: Routledge.
 
Univerzita Karlova | Informační systém UK