Asistent pedagoga a vliv jeho spolupráce s učitelem na řízení učebních činností žáka
Název práce v češtině: | Asistent pedagoga a vliv jeho spolupráce s učitelem na řízení učebních činností žáka |
---|---|
Název v anglickém jazyce: | Asistant of pedagogue and the influence of his cooperation with teacher on the management of the pupil´s learning activities |
Klíčová slova: | asistent pedagoga|učitel|spolupráce|žák|řízení učebních činností|kvantitativní výzkum |
Klíčová slova anglicky: | assistant of pedagogue|teacher|cooperation|pupil|management of learning activities|quantitative research |
Akademický rok vypsání: | 2020/2021 |
Typ práce: | diplomová práce |
Jazyk práce: | čeština |
Ústav: | Katedra pedagogiky (21-KPED) |
Vedoucí / školitel: | PaedDr. Eva Valášková Vincejová, Ph.D. |
Řešitel: | skrytý - zadáno a potvrzeno stud. odd. |
Datum přihlášení: | 11.11.2020 |
Datum zadání: | 11.11.2020 |
Schválení administrátorem: | zatím neschvalováno |
Datum potvrzení stud. oddělením: | 25.01.2021 |
Datum a čas obhajoby: | 03.06.2021 09:00 |
Datum odevzdání elektronické podoby: | 01.05.2021 |
Datum proběhlé obhajoby: | 03.06.2021 |
Odevzdaná/finalizovaná: | odevzdaná studentem a finalizovaná |
Oponenti: | doc. PhDr. Hana Kasíková, CSc. |
Zásady pro vypracování |
Tato diplomová práce se zabývá otázkou, jakým způsobem ovlivňuje spolupráce asistenta pedagoga a učitele učební činnosti žáka a jeho vzdělávací pokrok. Teoretická část se zabývá terminologickým vymezením, krátkým historickým kontextem a vývojem profese asistenta pedagoga. Dále je v kapitolách teoretické části obsažena náplň práce asistenta pedagoga a jeho podíl na výchovně vzdělávacím procesu. Práce se v závěru teorie zaměřuje především na spolupráci asistenta pedagoga s učitelem, jejich týmové spolupráci, přípravě na výuku – plánování, realizace, hodnocení. Empirická část je zpracována formou kvantitativního výzkumu, kdy výstupem je dotazník na pohled práce asistenta pedagoga jak ze stran učitelů, tak i ze stran samotných asistentů pedagogů. |
Seznam odborné literatury |
BAZALOVÁ, Barbora. Vzdělávání žáků se speciálními vzdělávacími potřebami v zemích Evropské unie a v dalších vybraných zemích. Brno: Masarykova univerzita, 2006. ISBN 80-210-3971.
HORÁČKOVÁ, Ilona. Metodika práce asistenta pedagoga: spolupráce s učitelem. Univerzita Palackého v Olomouci, 2015. ISBN 978-80-244-4656-1. KASÍKOVÁ, Hana. Kooperativní učení, kooperativní škola. Praha: Portál, 2010. ISBN 978-80-7367-712-1. KASÍKOVÁ, Hana. Učíme (se) spolupráci spoluprací. Kladno: AISIS, 2009. ISBN 978-80-904071-6-9. KRATOCHVÍLOVÁ, Jana. Inklutivní vzdělávání v české primární škole: teorie, praxe, výzkum. Brno: Masarykova univerzita, 2013. ISBN 978-80-210-6527-7. LECHTA, Viktor. Základy inkluzivní pedagogiky: dítě s postižením, narušením a ohrožením ve škole. Praha: Portál, 2010. ISBN 978-80-7367-679-7 NĚMEC, Zbyněk, Klára ŠIMÁČKOVÁ-LAURENČÍKOVÁ a Vanda HÁJKOVÁ. Asistent pedagoga v inkluzivní škole. Praha: Univerzita Karlova v Praze, Pedagogická fakulta, 2014. ISBN 978-80-7290-712-0. TEPLÁ, Marta. Asistent pedagoga: jak efektivně zavést pozici asistenta pedagoga ve školách. Praha: Dashöfer, 2015. ISBN 978-80-87963-15-9. UZLOVÁ, Iva. Asistence lidem s postižením a znevýhodněním: praktický průvodce pro osobní a pedagogické asistenty. Praha: Portál, 2010. ISBN 978-80-7367-764-0. VEJROCHOVÁ, Monika a kol. Standard práce asistenta pedagoga. Olomouc: Univerzita Palackého, 2015. ISBN 978-80-244-4722-3. |