Témata prací (Výběr práce)Témata prací (Výběr práce)(verze: 368)
Detail práce
   Přihlásit přes CAS
Sociální dovednosti a vnímaná osobní účinnost učitelů
Název práce v češtině: Sociální dovednosti a vnímaná osobní účinnost učitelů
Název v anglickém jazyce: Social skills and teacher self-efficacy
Klíčová slova: vnímaná osobní účinnost|sociální dovednosti|učitelé
Klíčová slova anglicky: self efficacy|social skills|teachers
Akademický rok vypsání: 2020/2021
Typ práce: bakalářská práce
Jazyk práce: čeština
Ústav: Katedra psychologie (21-KPS)
Vedoucí / školitel: doc. PhDr. Ilona Gillernová, CSc.
Řešitel: skrytý - zadáno a potvrzeno stud. odd.
Datum přihlášení: 29.10.2020
Datum zadání: 29.10.2020
Schválení administrátorem: zatím neschvalováno
Datum potvrzení stud. oddělením: 18.11.2020
Datum a čas obhajoby: 09.02.2023 00:00
Datum odevzdání elektronické podoby:24.07.2022
Datum proběhlé obhajoby: 09.02.2023
Odevzdaná/finalizovaná: odevzdaná studentem a finalizovaná
Oponenti: PhDr. Iva Štětovská, Ph.D.
 
 
 
Zásady pro vypracování
Cílem bakalářské práce je pojednat a významu vnímané profesní účinnosti učitelů v souvislosti s jejich sociálními dovednostmi, a dále předložit návrh výzkumu zabývající se výše zmíněným vztahem. Práce si také klade za cíl přínos v podobě posílení podpory učitelů a zvýšení povědomí o významu vnímané profesní účinnosti učitelů.
Obsahem literárně přehledové části bude nejprve rozvedení vnímané profesní účinnosti, přičemž nejprve se práce bude věnovat zasazení do jejího širšího teoretického rámce, a až poté bude prostor věnován podrobnějšímu popisu. Další kapitola se bude zabývat sociálními dovednostmi učitele a jejich významem v rámci edukačního procesu, literárně přehledová část pak bude zakončena propojením obou konceptů.

Návrh výzkum je založen na výzkumné otázce „Existuje vztah mezi vnímanou profesní účinností učitele a jeho sociálními dovednostmi?“. Souvislost obou proměnných by byla ověřována dotazníkovou metodou. Dotazníky plánujeme distribuovat přibližně 300 středoškolským učitelům. Rozšíření kvantitativní části nalezneme v části kvalitativní, která by se skládala z polostrukturovaných rozhovorů s přibližně 10 středoškolskými učiteli. Tuto část vnímáme jako obohacující a ucelující prvek výzkumu.
Seznam odborné literatury
Bandura, A. (1997). Self-efficacy in changing societies. Cambridge: Cambridge University Press.

Fontana, D. (1996). Psychologie ve školní praxi. Praha: Portál

Gillernová, I., Krejčová, L. a kol. (2012). Sociální dovednosti ve škole. Praha: Grada.

Mareš, J. (2013). Pedagogická psychologie. Praha: Portál.

Pajares, F. (1996). Self-Efficacy Beliefs In Academic Settings. Review of Educational Research.
 
Univerzita Karlova | Informační systém UK